printlogo


کد خبر: 259666تاریخ: 1401/8/22 00:00
ابهامات پررنگ فهرست انگلیس برای جام جهانی
شیرهای پرحرف و حدیث!


آیسان سعیدی
روزنامه‌نگار ورزشی
لیست تیم‌های ملی همیشه محل مناقشه بین کارشناسان و هواداران بوده و جنجال بر سر دعوت شده‌ها و خط‌خورده‌ها پایانی ندارد. لیست تیم ملی انگلیس برای جام جهانی 2022 اما از همیشه پربحث‌تر است. گرت ساوت‌گیت در جمع 26 بازیکن دعوت‌شده نام‌هایی را دعوت کرده که بر سر اسم آنها اختلاف نظر جدی وجود دارد. از سوی دیگر او نفراتی را خط زده که نمی‌توان به سادگی از کنار نام آنها گذشت.
حضور مارکوس رشفورد، جیمز مدیسون، کایل واکر، کلوین فیلیپس و مشخصاً ترنت الکساندر آرنولد از نکات جالب توجه لیست تیم ملی انگلیس بود. از سوی دیگر خط زدن نام فیکایو توموری، ایوان تونی، تامی آبراهام، جیدن سانچو از جمله ابهامات پررنگ لیست سه‌شیر است.
 در خط دفاع هری مگوایر مدافع نیمکت‌نشین و پراشتباه منچستریونایتد همانند اردوهای قبلی در تیم ملی انگلیس جای ثابت خود را حفظ کرده. از طرفی کایل واکر، مدافع مصدوم منچسترسیتی که مدت‌هاست بازی نکرده فرصت حضور در لیست تیم ملی کشورش را به دست آورد. خط خوردن فیکایو توموری مدافع تیم میلان در خط دفاعی از نکات جالب توجه به حساب می‌آید. توموری نیز که یکی از ارکان اصلی قهرمانی میلان در فصل گذشته ایتالیا بود، جای خود را به کونور کوادی از اورتون داد و نتوانست به جام جهانی راه پیدا کند.
در مقابل آرنولد که در فیفادی قبلی توسط ساوت‌گیت از لیست تیم ملی انگلیس حذف شده بود، دوباره بازگشت تا بتواند در پست دفاع راست نمایش ترسناک خود را ادامه دهد. آرنولد که زیر نظر کلوپ یکی از بهترین وینگ‌بک‌های راست دنیا نام گرفت، این فصل نمایشی پرفراز و نشیب داشت و حتی بسیاری مدعی شدند که قطر را از دست می‌دهد. البته کارشناسان فوتبال انگلیس نیز به سرمربی انگلیس به‌شدت انتقاد کردند که به هیچ وجه نباید آرنولد را از لیست کنار بگذارد.  در خط هافبک جیمز مدیسون موفق شد نام خود را در بین دعوت‌شده‌ها قرار دهد. هافبک تکنیکی لسترسیتی نیز برای اولین بار حضور در جام جهانی را تجربه خواهد کرد. بازیکنی که به‌شدت قدرت بازیسازی دارد و یکی از ارکان اصلی قدرت‌نمایی لسترسیتی در سالیان قبل به شمار می‌رود. او می‌تواند جانشین خوبی برای میسون مونت که به احتمال فراوان گزینه اول ساوت‌گیت برای بازی مقابل ایران باشد، نام گیرد.
در خط میانی کلوین فلیپس نیز دعوت شده است. بازیکن موفق انگلیس در یورو ۲۰۲۰ از زمانی که به منچسترسیتی آمده یا روی نیمکت بوده و یا مصدوم. با وجود این ساوت‌گیت ترجیح داده تا از این هافبک در لیست نهایی خود بهره ببرد. دعوت شدن از کلوین فیلیپس بسیار جالب توجه است زیرا او این فصل اصلاً در ترکیب گواردیولا قرار نگرفت و این هفته تازه توانست پس از مدت‌ها مصدومیت به میادین بازگردد. او در مجموع در این فصل 54 دقیقه برای سیتی بازی کرده. البته کلوین فیلیپس نمایش بسیار خوبی در یورو 2020 داشت و یکی از ارکان اصلی رسیدن انگلیس به فینال آن مسابقات بود. او در کنار دکلن رایس وظیفه هافبک تدافعی را برعهده دارد.
 اتفاقات بزرگ در خط حمله رخ داد. مارکوس رشفورد پس از یک سال دوباره به تیم ملی انگلیس دعوت شد ولی هم‌تیمی‌اش جیدن سانچو این شانس را از دست داد تا در قطر همراه سه‌شیرها باشد. مارکوس رشفورد نیز که با نیمکت‌نشینی رونالدو توسط تن‌هاگ به ترکیب اصلی منچستریونایتد بازگشت، توانست عیار خود را نشان دهد و ساوت‌گیت را مجاب کند که می‌تواند در لیست تیم ملی انگلیس قرار گیرد. رشفورد در یورو 2020 نیز حضور داشت ولی کمتر در میدان قرار گرفت. نقطه مهم حضور او، در فینال یورو 2020 مقابل ایتالیا بود که پنالتی حساس خود را از دست داد و باعث نایب قهرمانی سه‌شیر شد.
عدم دعوت از بازیکنی مثل سانچو نیز جالب توجه بود. سانچو با اینکه در ترکیب منچستریونایتد زیر نظر تن‌هاگ پیشرفت قابل توجهی کرد ولی نتوانست نظر ساوت‌گیت را جلب کند.
 ایوان تونی و تامی آبراهام، مهاجمان برنتفورد و رم که در این فصل نمایش درخشانی در تیم‌های باشگاهی خود داشته‌اند، جایی در لیست نهایی ندارند. آبراهام نیز که در فصل گذشته یکی از گلزنان برتر سری‌آ ایتالیا بود و زیر نظر مورینیو به مهاجمی ترسناک بدل شده بود از لیست ساوت‌گیت خط خورد تا تنها کلوم ویلسون، مهاجم نیوکاسل به قطر برسد. کلوم ویلسون مهاجم آماده این روزهای نیوکاسل توانست نظر کادرفنی را به خود جلب کند.


Page Generated in 0.0050 sec