printlogo


کد خبر: 259665تاریخ: 1401/8/22 00:00
خط دفاع سفیدها، بدون الماس سیاه



سام ستارزاده
روزنامه‌نگار ورزشی
لیست رسمی سه‌شیرها برای جام‌جهانی قطر، یک لیست نسبتاً پیش‌بینی‌پذیر بود که چالش‌های چندانی پیش‌روی گرت ساوت‌گیت نگذاشت. کشیدن قلم قرمز روی نام تامی آبراهام برای اضافه‌شدن نام کانر گالاگر، بازگشت مارکوس رشفورد و غیبت جیدون سانچو را می‌توان از تصمیمات نسبتاً دشواری دانست که ساوت‌گیت برای نهایی‌کردن لیست انگلیسی‌ها گرفت. اما در صدر این تصمیمات، بحث‌برانگیزترین انتخاب بی‌شک غیبت فیکایو توموری در لیست نهایی است.
مدافع نیجریه‌ای‌الاصل، متولد کلگری کانادا و پرورش‌یافته آکادمی ‌چلسی، یکی از معدود لژیونرهای فوتبال انگلیس و البته‌ یکی از ستون‌های آ.ث.میلانی بود که فصل گذشته، پس از ۱۱ سال موفق به فتح اسکودتو شد. هرچند این فصل فرم بازی توموری با افت فاحشی همراه شد، به گونه‌ای که به ازای هر بازی و به‌طور میانگین، 26/0 تکل‌ موفق، 23/0 قطع شوت و 22/0 دفع توپ کمتر از فصل قبل از توموری مشاهده شده ‌است.
با وجود این، ترجیح داده‌شدن هری مگوایر که حتی جایگاه ثابت خود در منچستریونایتد را از دست داده، کانر کودی که سهمش از ۷ بازی آخرش برای اورتون تنها ۲ کلین‌شیت بوده و بن‌وایت و اریک دایر که در دو غول شمال لندنی لیگ جزیره، فصل موفق‌تری را سپری کرده‌اند به فیکایو توموری، ذهن فوتبال‌دوستان انگلیسی را پر از پرسش از ساوت‌گیت ساخته ‌است.
جک ویلشر، ستاره سابق آرسنال و سه‌شیرها، تندترین انتقاد خود به فهرست بازیکنان منتخب ساوت‌گیت را به نبود توموری و اعتماد پایدار سرمربی انگلیسی‌ها به مگوایر روا داشته و این پرسش را مطرح ‌کرده که «بازیکنی که نظر مثبت اریک تن‌هاخ را برای حضور در ترکیب آغازگر منچستریونایتد جلب نکرده، چگونه از دید ساوت‌گیت برترین مدافع تیم ملی انگلیس قلمداد می‌شود؟» توموری این فرصت و از دید بسیاری، این استحقاق را داشت که پس از دیوید بکام و اوون هارگریوز در جام‌ جهانی ۲۰۰۶، نخستین بازیکن سه‌شیرها باشد که در خارج از بریتانیا مشغول به فعالیت است، رکوردی که حال به‌تنهایی نصیب جود بلینگهام شده ‌است. سه‌شیرها امیدوارند مقابل حریفان بزرگ در راه شکستن طلسم ۵۶ساله قهرمانی و بازگرداندن جام به خانه‌، دلتنگ الماس سیاه خود نشوند، اتفاقی که اگر رخ‌ دهد، مسئولیت مستقیمش با گرت ساوت‌گیت خواهد بود.


Page Generated in 0.0049 sec