printlogo


کد خبر: 259664تاریخ: 1401/8/22 00:00
سوژه



تأثیر یک سومی روی گل‌های پورتو
نگاه طارمی به عدد 100
مهدی طارمی، مهاجم ایرانی که برای جام حذفی پرتغال در ترکیب نبود، امیدوار است در ادامه فصل بتواند به رکورد 100 تأثیر مستقیم روی گل‌های پورتو دست یابد. مهدی حالا در سومین فصل حضورش در تیم پورتو پرتغال روی ۹۶ گل تأثیرگذار بوده است (۶۲ گل و ۳۴ پاس گل در ۱۱۴ بازی) و در ادامه فصل لیگ پرتغال و همچنین لیگ قهرمانان اروپا و جام حذفی چشمش به عدد ۱۰۰ است. به عبارت دیگر، مهدی مسئول بیش از یک سوم (1/38 درصد) از ۲۵۲ گلی است که پورتو در سه فصل اخیر به ثمر رسانده است.
 
کریم تماشاگر برد اومونیا
انصاری‌فرد با نیمکت‌نشینی در دوحه
در چهارچوب دیدارهای هفته یازدهم لیگ یک قبرس، اومونیا در حالی که برخلاف مسابقه اخیرشان کریم انصاری‌فرد را در ترکیب ابتدایی نمی‌دید و روی نیمکت داشت، به مصاف المپیاکوس نیکوزیا رده سیزدهمی رفت. یاران انصاری‌فرد که پس از سه شکست متوالی در لیگ یک قبرس در دو هفته گذشته از بحران خارج شده و توانستند یک پیروزی و یک تساوی داشته باشند، این بار هم با عملکرد هجومی مقابل المپیاکوس نیکوزیا به یک برد پر گل دست پیدا کردند. اومونیا در غیاب انصاری‌فرد موفق به کسب پیروزی ۴ بر صفر خانگی مقابل المپیاکوس نیکوزیا شد تا ضمن ثبت بهترین برد این فصل، ۱۶ امتیازی شود و موقتاً به رتبه ششم جدول لیگ یک قبرس صعود کند. کریم انصاری‌فرد، مهاجم ایرانی اومونیا که در این فصل ۹ بازی انجام داده و طی هشت دیدار اخیرشان در لیگ یک قبرس حضور ثابت در ترکیب را تجربه کرده بود، به طور کامل مقابل المپیاکوس نیکوزیا نیمکت‌نشین بود. انصاری‌فرد با تعطیلی مسابقات لیگ یک قبرس به خاطر جام جهانی ۲۰۲۲ به اردوی تیم ملی ایران اضافه خواهد شد و احتمالاً مستقیم به دوحه می‌رود.
 
تحلیل آناتولی از ستاره‌های گروه B
از سردار و طارمی تا بیل و پولیسیچ
خبرگزاری آناتولی نوشته شرایط برای انگلیسی‌ها در سال‌های اخیر و با حضور در مرحله نیمه‌نهایی جام جهانی ۲۰۱۸ و فینال یورو ۲۰۲۰ تغییر کرده و سه‌شیر به دنبال پیشروی بیشتر و رسیدن به جام طلایی ۲۰۲۲ قطر است. این خبرگزاری ترکیه‌ای نوشته است ایران که در پنج دوره حضور خود نتوانسته از مرحله گروهی صعود کند، این‌ بار در قطر به دنبال تاریخ‌سازی بوده و در تلاش است از گروه خود فراتر برود. آناتولی، از سردار آزمون و مهدی طارمی به‌عنوان بازیکنان کلیدی ایران نام برده است. این خبرگزاری همچنین در خصوص ولز نوشته است: «آنها پس از ۶۴ سال به جام جهانی رسیده‌اند و با حضور ستاره خود گرت بیل، به دنبال حضور موفق در قطر هستند.» به نوشته رسانه ترکیه‌ای، امریکا با ستاره‌‌های جوان خود از جمله «کریستین پولیسیچ» مهاجم تیم چلسی، امیدهای خود برای نمایشی قدرتمند را در قطر زنده نگه داشته است.


Page Generated in 0.0053 sec