printlogo


کد خبر: 259655تاریخ: 1401/8/22 00:00
7 روز تا جام جهانی

جوان‌ترین بازیکن جام
یوسف موکوکو تاکنون جوان‌ترین بازیکنی است که برای حضور در جام جهانی حضورش قطعی شده است. به گزارش بیلد، اکثر تیم‌های حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲ فهرست نفرات خود را برای حضور در این رقابت‌ها اعلام کرده‌اند. براساس فهرست‌های منتشر شده جوان‌ترین بازیکن این دوره از رقابت‌ها یوسف موکوکو مهاجم آلمانی است که اصالت کامرونی دارد. او در زمان اولین بازی آلمان در جام جهانی دقیقاً ۱۸ سال تمام سن خواهد داشت و اکنون در عضویت تیم دورتموند است. او در فصل جاری در ۱۴ بازی برای تیمش ۶ گل زد تا فلیک را قانع کند که او را به جام جهانی ببرد. تاکنون مسن‌ترین بازیکن جام نیز په‌په دفاع پرتغال است که ۳۹ سال و ۲۶۷ روز هنگام اولین بازی پرتغال سن خواهد داشت.البته هنوز 5-4 تیم لیست نهایی خود را اعلام نکرده‌اند.
 

توصیه جالب ساوت‌گیت به بازیکنانش
سرمربی تیم ملی فوتبال انگلیس توصیه کرد بازیکنان این تیم در طول جام جهانی از شبکه‌های اجتماعی استفاده نکنند: «من همیشه به بازیکنان فوتبال توصیه می‌کنم به طور کلی زیاد از شبکه‌های اجتماعی استفاده نکنند اما این دنیایی است که آنها در آن زندگی می‌کنند. این بازیکنان جوان هستند و جوانان تمایل دارند در شبکه‌های اجتماعی زندگی کنند. تا اینجا اشکال ندارد ولی به شرطی که روحیه بازیکنان از این بابت خراب نشود. با وجود همه اینها این افراد بزرگسال هستند و خودشان می‌توانند تصمیم بگیرند.»  او در ادامه گفته: «افرادی نزد ما آمدند و با بازیکنان صحبت کردند و به آنها توضیح دادند که شکایت کردن از توهین در شبکه‌های اجتماعی به یافتن عاملان آن کمک می‌کند. ما می‌توانیم در این امر سهیم باشیم. ما امیدواریم که دولت به اعمال فشار بر شبکه‌های اجتماعی ادامه دهد تا آنها تلاش کنند همه اینها را به بهترین شکل ممکن کنترل کنند.»
 
 
انریکه: بوسکتس در جام جهانی بعد هم خواهد بود
سرمربی تیم ملی فوتبال اسپانیا به دفاع از تصمیم خود در دعوت کردن از بوسکتس پرداخت و او را بهترین بازیکن حال حاضر فوتبال جهان در پست خود دانست.
به گزارش اسپورت، فهرست تیم ملی فوتبال اسپانیا برای جام جهانی ۲۰۲۲ اعلام شد و نام سرخیو بوسکتس، هافبک باتجربه بارسلونا هم در این فهرست وجود دارد و این باعث شده تا انتقادهای زیادی از انریکه شود چرا که بوسکتس از روزهای اوج خود فاصله گرفته است و حتی عملکرد ضعیف او صدای اعتراض هواداران بارسلونا را هم درآورده است. اما انریکه اعتماد و اعتقاد زیادی به بوسکتس دارد و اینگونه به حمایت از او پرداخت: من به این باور ندارم که جام جهانی ۲۰۲۲ آخرین جام جهانی بوسکتس است بلکه تلاش می‌کنم او را متقاعد کنم در جام جهانی بعدی هم به میدان رود. به نظرم بوسکتس مثل نادال است و بهترین بازیکن جهان در پست خود است. اگر بخواهیم در میانه میدان حریف بازی کنیم و به آنها فشار آوریم بوسکتس بهترین گزینه است اما اگر بخواهیم کاملاً هجومی و رو به جلو بازی کنیم بوسکتس گزینه خوبی نیست. به نظرم او بهترین در پست خود است. انریکه درباره پیکه هم گفت: او در فهرست اولیه قرار داشت و از بهترین مدافعان تاریخ اسپانیا است. او بازیکنی بزرگ و یک هیولا است. باوجود آن که فصل قبل مصدوم بود اما عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داد.
 
 


Page Generated in 0.0061 sec