printlogo


کد خبر: 259650تاریخ: 1401/8/22 00:00
بررسی لیست هلند برای قطر
آرزوی بزرگ برآورده می‌شود؟


امیررضا همایون
خبرنگار
هرچه به زمان آغاز جام جهانی قطر نزدیک می‌شویم لیست نهایی تیم‌ها برای سفر به خاورمیانه و حضور در بیست و دومین دوره جام جهانی فوتبال منتشر می‌شود. برهمین اساس عصر جمعه هفته گذشته لیست نهایی هلند برای حضور در قطر از سوی لوئیس فان خال اعلام شد.
فهرستی که برخلاف دیگر ابرقدرت‌های جهان فوتبال که طی روز‌های گذشته 26 نفر منتخب خودشان را انتخاب کردند، با کمترین واکنش مواجه بوده است. به نوعی می‌توان گفت این مربی کهنه‌کار هلندی قابل پیش‌بینی‌ترین لیست ممکن را اعلام کرده است. اما با این حال در ادامه نگاهی به این لیست می‌اندازیم.
پرترافیک‌ترین پست
خط دفاع لاله‌های نارنجی پرترافیک‌ترین و پرمدعی‌ترین پست این تیم در جام جهانی پیش رو است. فان خال در این پست بازیکنانی مانند ویرجیل فندایک، ناتان آکه، ماتیاس دلیخت و دنزل دومفرایس را دعوت کرده است. مدافعانی که در باشگاه خودشان در اکثر موارد به‌صورت فیکس در ترکیب قرار دارند. بنابراین این پست پرترافیک‌ترین و نقطه قوت تیم ملی هلند به حساب می‌آید. نکته‌ای که به شاگردان فان خال در راه کسب پیروزی همراه با کلین شیت کمک می‌کند. موضوعی که باید دید چقدر به این تیم در مراحل حذفی کمک می‌کند.
 
 
شوک تابستانی
بدون شک مصدومیت جورجینیو واینالدوم هافبک تیم ملی هلند و باشگاه رم ایتالیا غیرمنتظره‌ترین و شوک‌آور‌ترین خبر برای این مربی کهنه‌کار و تیم فنی‌اش بود. زیرا واینالدوم مهره مؤثری برای لاله‌های نارنجی به حساب می‌آمد، از همین رو اهالی فوتبال در این کشور امیدوار بودند تیم ملی کشورشان با حضور این بازیکن با تجربه موفق به کسب جام قهرمانی و شکستن طلسم فینال‌های جام جهانی شود. اما او تابستان امسال از ناحیه کف پا مصدوم شد و رقابت‌ها را ازدست داد تا فوتبال هلند را در شوک بزرگی فرو ببرد و امید‌ها را برای کسب موفقیت این تیم در مهم‌ترین تورنمنت فوتبالی جهان کمرنگ‌تر کند.
 
طلسم شکسته می‌شود؟
تمام سی و دو تیم حاضر در رقابت‌ها از آسیا تا آفریقا و امریکا با هدف کسب جام زرین قهرمانی در این رقابت‌ها شرکت می‌کنند و هلند هم با این همه ستاره تنها با آرزوی قهرمانی در مسابقات شرکت نمی‌کند، بلکه خودش مدعی عنوان قهرمانی است. تیمی که تا به امروز بارها در بازی نهایی جام جهانی حاضر بوده است اما هیچ گاه موفق به بردن جام طلایی به خانه نشده است. نزدیک‌ترین فینال آنها به رقابت‌های سال 2010 و میزبانی آفریقای جنوبی باز می‌گردد. آن زمان لاله‌های نارنجی با هدایت برت فن مارویک و ستاره‌هایی همچون آرین روبن، رابین فن پرسی، سیلسن و سایرین به بازی نهایی صعود کرد اما مقابل اسپانیای دل بوسکه شکست خورد تا همچنان در حسرت جام باشد. بنابراین هواداران تیم ملی هلند در سراسر جهان امیدوار هستند با تکیه بر دانش این مربی کهنه‌کار و ستاره‌هایی که در اوج جوانی به بالاترین مرز از پختگی رسیده‌اند، این بار با جام قهرمانی به آمستردام بازگردند؛ آرزوی بزرگی که باید دید در پایان محقق می‌شود یا هلند همچنان در حسرت آن می‌ماند.

 


Page Generated in 0.0059 sec