printlogo


کد خبر: 259647تاریخ: 1401/8/22 00:00
میرزایی: زوج لوکادیا و دیاباته حریفان را بعد از تعطیلات با دردسر بیشتری مواجه خواهند کرد
دربی این فصل هجومی و جذاب است

فرامرز میرزایی، مهاجم اسبق پرسپولیس معتقد است برای تیمی که می‌خواهد قهرمان شود حریفان نباید فرقی داشته باشند و در هر بازی به نوعی پرسپولیس را محکوم به پیروزی می‌داند. در خصوص پرسپولیس گفت‌و‌گویی با این مهاجم داشتیم که در ذیل از نظرتان می‌گذرد.

مسعود قراگزلو
خبرنگار
در رابطه با شروع تمرینات پرسپولیس و غیبت ملی‌پوشان و تأثیرش روی پرسپولیس چه صحبتی داری؟
وضعیتی که به‌دلیل تعطیلی پیش می‌آید برای همه تیم‌هاست اما در این بین قطعاً تیم‌هایی مانند پرسپولیس که بیشترین ملی‌پوش را در اردوی تیم ملی دارند، غیبت بازیکنانشان و نقش آنها و تأثیرشان بیشتر در تمرینات پرسپولیس محسوس خواهد بود اما باید این را هم در نظر بگیریم که چنین مسأله‌ای برای استقلال هم وجود دارد و آنها هم بدون ملی‌پوشانشان تمرین خواهند کرد به همین دلیل دو تیم سرخابی در شرایط کاملاً برابر و مساوی در دربی رو در روی هم قرار می‌گیرند. با این حال نمی‌توان نقش دو تکه شدن تیم را بی‌تأثیر دانست. با وجود این، برنامه‌ریزی و موارد دیگر از جمله مسائلی هستند که حتماً سرمربی پرسپولیس به آنها فکر کرده و این موضوع را حتماً در دوره تعطیلی برای تیمش لحاظ خواهد کرد.
منظورتان اردو است که مد نظر سرمربی پرسپولیس است؟
حتماً اردو می‌تواند شرایط تیم را بهتر سازد و سر و شکل بهتری به تیم بدهد خصوصاً بازی با تیم‌های خارجی و تیم‌هایی که سبک متفاوت و ناشناخته‌تری برای پرسپولیس دارند، چالش بهتری برای پرسپولیس در جهت آماده‌سازی و بهتر شدن شرایط تیم خواهد شد. از این‌رو حتماً پرسپولیس بیشترین استفاده را از اردوی تیم خواهد برد و سرمربی سعی خواهد کرد که تیمش را به بهترین شکل ممکن برای ادامه مسابقات بعد از تعطیلات طولانی مدت لیگ آماده کند.
دربی خوبی را بعد از جام جهانی و تعطیلات طولانی مدت از دو تیم سرخابی شاهد خواهیم بود؟
باز‌‌ی‌های جام جهانی و نتایج تیم ملی کشورمان قطعاً در دربی تأثیر‌گذار خواهد بود و نمی‌توان نقش آن را بی‌تأثیر دانست. از سوی دیگر شرایط روحی روانی تیم‌ها هم بسیار مهم هستند که در دربی تأثیر بسزایی خواهند داشت.
فکر می‌کنید دربی کم گلی را برای کسب حداقل امتیاز از جانب دو تیم شاهد باشیم؟
نه من فکر می‌کنم بازی هجومی و پر موقعیتی را از جانب دو تیم شاهد خواهیم بود چرا که هر دو تیم بازیکنان خیلی خوبی دارند و عناصر تهاجمی و بسیار خوبی در ترکیب دو تیم حضور دارند. بنابراین نقش این بازیکنان در دربی خوب و با کیفیت را نمی‌توان نادیده گرفت چه بسا که هر دو تیم بدون شک بهترین تیم‌های ایران هستند و بازیکنان بسیار خوبی در این دو تیم حضور دارند.
در خصوص چهار بازی پرسپولیس تا نیم فصل که بازی‌های بسیار سخت و دشواری برای سرخپوشان محسوب می‌شوند چه پیش‌بینی دارید؟
سه بازی در بین چهار دیدار باقی مانده برای پرسپولیس دشوار هستند و بازی با نساجی از سه دیدار دیگر برای پرسپولیس راحت‌تر است اما برای تیمی که می‌خواهد قهرمان شود نباید حریفان خیلی فرق داشته باشند و باید سه امتیاز تمام بازی‌ها را کسب کرده تا با خیال آسوده‌تری پای به مصاف با حریفان در نیم فصل دوم بگذارد. کسب بیشتر امتیازها در نیم فصل اول موجب می‌شود تا بازیکنان از نظر روانی هم خیال آسوده‌تری پیدا کرده و با روحیه بالاتری برای نیم فصل دوم بجنگند.
در رابطه با شکل تهاجمی و تغییر سیستم احتمالی یحیی در نیم فصل دوم چه نظری دارید؟
من فکر می‌کنم یحیی با توجه به فرصت زیادی که در تعطیلات خواهد داشت دو مهاجم تیمش خصوصاً دیاباته را کاملاً آماده، بعد از تعطیلات در اختیار خواهد گرفت. از این ‌رو به احتمال فراوان پرسپولیس با روش هجومی و استفاده از دو مهاجم بازی خواهد کرد و زوج دیاباته و لوکادیا در هر بازی رو در روی مدافعان حریف قرار گرفته و آنها را با مخاطرات زیادی مواجه خواهند کرد چون هر دو مهاجم واقعاً به لحاظ گلزنی بسیار قوی هستند و قادرند که مدافعان هر تیمی را با دردسر مواجه کنند مضاف بر اینکه آنها می‌توانند در سیستم‌های مختلف برای مربی تیمشان بهترین کارایی را داشته باشند.


Page Generated in 0.0055 sec