printlogo


کد خبر: 259646تاریخ: 1401/8/22 00:00
دو مساوی و دو برد برای پرسپولیس برای چهار بازی آینده‌اش ایده‌آل خواهد بود
رأفت: دربی پیچیده‌ای را شاهد خواهیم بود

پایان رأفت مهاجم اسبق پرسپولیس معتقد است که تعطیلات طولانی مدت تأثیر منفی روی تیم‌هایی که بالای جدول قرار دارند، خواهد داشت و بر‌خلاف آن معتقد است تیم‌هایی که در شرایط خوبی قرار ندارند از تعطیلات بیشترین بهره را برده و به نوعی تیم‌شان را بازسازی خواهند کرد.

ناصر قراگزلو
خبرنگار
تمرینات پرسپولیس بعد از مدت‌ها تعطیلی آغاز خواهد شد. این تمرینات بدون بازیکنان ملی پوش را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
تمرینات پرسپولیس در شرایطی آغاز خواهد شد که فکر می‌کنم این تمرینات بیشتر تحت تأثیر
جام جهانی و لیست بازیکنان و حال و هوای تیم ملی برگزار شود. در این بین بازیکنان دو تکه می‌شوند و باید با شرایطی متفاوت به آماده‌سازی و ادامه تمرینات بپردازند اما به هر حال چاره‌ای نیست و دو تیم باید با شرایطی که پیش روی آنها وجود دارد برای ادامه فصل و شروع مسابقات آماده شوند.
اما این تعطیلی قطعاً روی عملکرد پرسپولس بی‌تأثیر نخواهد بود؟
قطعاً همین طور است و تعطیلات طولانی تأثیر منفی خودش را بر تیم‌هایی مانند پرسپولیس خواهد داشت. چه بسا تیم‌هایی مانند پرسپولیس که در دور برد و پیروزی قرار داشتند با افت و تأثیر منفی مواجه می‌شوند در حالی که تیم‌های پایین جدولی که شرایط خوبی را نداشتند و نتایج خوبی را کسب نکرده بودند حتماً از تعطیلات بیشترین استفاده را در جهت بازسازی خودشان خواهند برد.
اما به هر حال تعطیلات برای مهاجمان نا‌آماده پرسپولیس خصوصاً دیاباته هم فرصت خیلی خوبی خواهد بود؟
بله این موضوع وجود دارد و بازیکنی مانند دیاباته با توجه به تعطیلی طولانی مدت می‌تواند تا حدود زیادی به آمادگی بدنی برسد و خودش را به لحاظ تیمی هم در شرایط خوبی قرار دهد اما این مسأله بیشتر فردی است و به تیم باز نمی‌گردد. چه بسا که در زمان برانکو و کالدرون و بقیه مربیان پرسپولیس هم این موضوع وجود داشت که تیم پرسپولیس بعد از بازی‌های ملی به‌دلیل حضور بازیکنانش در اردوی تیم ملی با چالش بزرگی مواجه می‌شد و کادر فنی را با چالش‌های جدیدی مواجه می‌ساخت هر چند این واقعیت را هم نمی‌توان نادیده گرفت که شاید هیچ زمانی تا این حد تعطیلی نداشتیم که تیم‌ها و بازیکنان‌شان برای مدت طولانی با چالش مواجه باشند که بعد از تعطیلات باید چگونه خودشان را آماده سازند که برای بازی‌ها به مرز آمادگی برسند و در شروع و ادامه فصل با کمترین میزان ضرر و افت احتمالی مواجه شوند.
اردوی خارجی می‌تواند خلأ تعطیلات زمانی را به کمترین حد خودش برساند؟
خلأ تعطیلات طولانی را که نمی‌توان به شکل کامل پر کرد اما به هر حال با اردوی خارجی می‌توان تا حدودی تیم را در شرایط مناسب حفظ کرد. خصوصاً اگر اردو در محلی برگزار شود که بتوان از امکانات و حریفان در نظر گرفته شده بهترین استفاده را در راستای آماده‌سازی تیم برد تا تیم را تا حدودی در شرایط مسابقه نگه داشت.
پیش‌بینی‌تان از دربی بعد از جام جهانی چیست؟
بعد از جام جهانی حتماً با توجه به بازی‌هایی که مردم ما در جام جهانی شاهدش خواهند بود، دربی با کیفیتی را شاهد خواهیم بود و البته باید دید بازیکنان بعد از جام جهانی به شکل شاداب و آماده و صد البته بدون مصدومیت در خدمت تیم‌هایشان قرار خواهند گرفت یا شرایط به شکل متفاوتی رقم خواهد خورد. در هر حال مردم بیشتر از یک ماه بازی‌های جام جهانی را نظاره خواهند کرد و انتظارها برای دربی خیلی زیاد خواهد شد.
در بین بازیکنان پرسپولیس، دربی‌بازهای این تیم را چه بازیکنانی می‌دانید؟
همه بازیکنان شرایط خوبی دارند اما در این بین فکر می‌کنم بازیکنانی مانند بیرانوند و عالیشاه شرایط بهتری در دربی خواهند داشت هر چند که حتماً روی دیاباته و لوکادیا هم در دربی می‌توان حساب خاصی باز کرد. ضمن اینکه دو بازیکن خارجی پرسپولیس خوب می‌دانند با گلزنی در دربی می‌توانند خودشان را در دل هواداران جای دهند و از جایگاه ویژه‌ای برخوردار شوند.
برای چهار بازی دشوار پرسپولیس تا پایان نیم فصل چه شرایطی را پیش‌بینی می‌کنید؟
همه چیز به عملکرد بازیکنان پرسپولیس بستگی خواهد داشت اما بازی‌های پرسپولیس بسیار سخت است و با وجود این می‌توان گفت که دو برد و دو مساوی در چهار بازی باقی مانده خواهد بود.
تقابل اندیشه‌های مربیان دو تیم را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
هر دو مربی بسیار با هوش با افکار تهاجمی و مربیانی صاحب سبک و هجومی هستند. از این‌رو به وضوح می‌توان شاهد این مسأله بود که بازی بسیار خوب و تهاجمی و شطرنج‌گونه و زیبایی را از جانب دو تیم پایتخت شاهد باشیم.
دو مهاجم خارجی پرسپولیس شرایط بهتری برای دربی ندارند؟
دو مهاجم پرسپولیس به لحاظ فنی ایده‌آل هستند اما این دو مهاجم باید دوندگی و نقش تخریبی بیشتری داشته باشند. از این‌رو اگر یحیی بتواند به لحاظ تخریبی و دوندگی شرایط بهتری را برای دو مهاجم تیمش به وجود بیاورد حتماً ما شاهد این خواهیم بود که دیاباته و لوکادیا می‌توانند با قدرت بیشتری بازی کنند و تیم رقیب را بیشتر تحت تأثیر خودشان قرار دهند.


Page Generated in 0.0038 sec