printlogo


کد خبر: 259634تاریخ: 1401/8/22 00:00
پایان زودهنگام همکاری فیروز کریمی و آبادانی‌ها
صنعت‌نفت این بار به‌دنبال تاوارس و سرجیو


سمیرا شیرمردی
روزنامه‌نگار
صنعت‌نفت آبادان ظاهراً قرار است با هر بار تعطیلی لیگ برتر، سرمربی خود را تغییر دهد. زردپوشان آبادانی که کار را با رضا پرکاس شروع کرده بودند، بعد از هفته ششم لیگ برتر که لیگ به خاطر بازی‌های تدارکاتی تیم ملی تعطیل شده بود، این سرمربی را برکنار کردند. بعد از این اتفاق، خبر رسید مسئولان باشگاه صنعت‌نفت آبادان به‌دنبال سرمربی خارجی هستند و حتی نام وینفرد شفر هم به گوش می‌رسید اما ناگهان فیروز کریمی به‌عنوان سرمربی جدید معرفی شد.
فیروز کریمی در 5 هفته‌ای که هدایت زردپوشان را به عهده داشت، خیلی تلاش کرد این تیم را به موفقیت برساند اما نتوانست. کریمی در همان ابتدا گفته بود صنعت‌نفت آبادان می‌تواند جزو 4، 5 تیم بالای جدول باشد اما نه تنها این اتفاق نیفتاد بلکه حتی یک برد هم کسب نکرد تا او هم خیلی زود جدا شود.
البته قبل از اینکه این اتفاقات بیفتد، خبرهایی در مورد جانشین احتمالی فیروز کریمی به گوش می‌رسید. یعنی بعد از بازی هفته یازدهم که صنعت‌نفت در خانه مقابل پیکان به تساوی رسید، آبادانی‌ها خیلی دوست داشتند باز هم در کادرفنی تغییر ایجاد شود. بر همین اساس، وقتی فیروز کریمی در استانبول کنار خانواده‌اش بود، خبرهای زیادی به گوش می‌رسید و حتی نام جانشین او هم شنیده می‌شد اما کریمی برگشت و کار را شروع کرد. او یکی، 2 روز هم در تمرین بود و حتی برنامه اردوی تهران را چید تا 22 آبان عازم پایتخت شوند اما دیگر خبری از حضورش در تمرین نشد که نشد.
فیروز کریمی گوشی‌اش را هم خاموش کرد که هیچ صحبتی در مورد غیبتش در تمرین نداشته باشد. همین مسأله هم باعث شد بحث حضور او در یک برنامه تلویزیونی به‌عنوان کارشناس به گوش برسد. اما به نظر می‌رسد دلیل اصلی این اتفاق، ناراحتی کریمی از اتفاقات بود. به هر حال کریمی 3 روز در تمرینات غایب بود که همین مسأله باعث شد هیأت مدیره باشگاه صنعت‌نفت آبادان تشکیل جلسه دهد تا در مورد سرمربی تیم تصمیم‌گیری کنند.
جلسه هیأت مدیره جمعه شب برگزار شد که در نهایت خبر رسید با استعفای فیروز کریمی موافقت شد. در واقع هیأت مدیره باشگاه صنعت‌نفت آبادان غیبت کریمی در تمرینات را استعفا تلقی و با آن موافقت کردند. روابط عمومی باشگاه صنعت‌نفت آبادان در این رابطه اعلام کرد: «پس از نتایجی که فیروز کریمی با تیم صنعت‌نفت در هفته‌های اخیر گرفته بود وی استعفای خود را به باشگاه اعلام کرد که هیأت مدیره با این استعفا موافقت کردند.»
حالا که جدایی فیروز کریمی از صنعت‌نفت آبادان قطعی شده، بحث سرمربی جدید ذهن خیلی‌ها را درگیر کرده است. این بار هم نام سرمربیان خارجی به گوش می‌رسد. باشگاه صنعت‌نفت آبادان در اطلاعیه خود به انتخاب مربی جدید پرداخته و احتمال انتخاب گزینه خارجی را هم رد نکرده است: «باشگاه در حال بررسی گزینه‌های داخلی و خارجی است که طی روزهای آتی سرمربی جدید معرفی می‌شود.»
گفته می‌شود گزینه اصلی باشگاه صنعت‌نفت آبادان روی تاوارس مربی سابق سپاهان است. تاوارس به خاطر شیوع ویروس کرونا دیگر به ایران برنگشت اما باید دید حالا که کرونا فروکش کرده است، او پیشنهاد تیم‌های ایرانی را می‌پذیرد یا نه. البته تاوارس در سپاهان مربی دروازه‌بان‌ها بود و در سال‌های اخیر در امارات کار می‌کرد که باید دید این بار به‌عنوان نفر اول کادرفنی به فوتبال ایران می‌آید یا نه.
گزینه دوم صنعت‌نفت آبادان هم سرجیو است. همان سرمربی پرتغالی که در آبادان محبوبیت خاصی دارد. سرجیو البته در لیگ دسته سوم پرتغال سرمربیگری می‌کند و بعید است آنجا را رها کند و به ایران بیاید.
پیش از این هم نام میشو کریستوویچ سرمربی سابق شاهین بوشهر به گوش می‌رسید اما دیگر خبری از او نشد.
به هر حال تا الان نام سرمربیان خارجی برای هدایت صنعت‌نفت آبادان شنیده می‌شود اما باید دید واقعاً یک سرمربی خارجی هدایت این تیم را می‌پذیرد یا مثل دفعه قبل، بعد از اعلام نام مربیان خارجی یک سرمربی ایرانی انتخاب می‌شود.


 


Page Generated in 0.0047 sec