printlogo


کد خبر: 259623تاریخ: 1401/8/22 00:00
جام جهانی


شباهت‌ آرژانتین فعلی و 2014 از نگاه مسی
لیونل مسی کاپیتان تیم ملی آرژانتین میان این تیم و تیمی که 8 سال پیش به فینال جام جهانی رسید شباهت‌هایی می‌بیند. مسی و هم‌تیمی‌هایش سال 2014 به ایستگاه پایانی جام جهانی رسیدند اما در فینال با یک گل مغلوب آلمان شدند و از رقم زدن سومین قهرمانی آلبی‌سلسته در مهم‌ترین رویداد فوتبالی جهان بازماندند.
امسال هم آرژانتینی‌ها دوباره به عنوان یکی از دو سه مدعی اصلی قهرمانی جام جهانی شناخته می‌شوند و خیلی‌ها پیش‌بینی کرده‌اند که این تیم به فینال خواهد رسید. لیونل مسی هم باوری مشابه دارد و امیدوار است که در آخرین تجربه حضورش در جام جهانی بتواند دستاوردی را کسب کند که آخرین بار سال 1986 توسط دیه‌گو مارادونا و یارانش رقم خورد.
مسی که سال گذشته طلسم ناکامی‌هایش در رده‌ ملی را با قهرمانی در کوپا آمه‌ریکا شکست، با شبیه توصیف کردن ترکیب فعلی تیم ملی آرژانتین با آلبی‌سلسته 2014 گفت: «در جام جهانی 2014، ما عملکرد بسیار خوبی داشتیم. تجربه‌ای فراموش نشدنی بود. من کلی لذت بردم و آنجا بود که برایم روشن شد که اصلی‌ترین و مهم‌ترین چیز برای تیم‌مان این است که قوی و متحد بمانیم. این چیزها در نهایت شما را به هدفی مهم می‌رساند. امروز هم من شباهت‌های فراوانی میان تیم‌ فعلی‌مان و تیم‌مان در جام جهانی 2014 می‌بینم.
برخلاف جام جهانی 2014 که آرژانتینی‌ها خیلی زود حذف شدند، امسال آلبی‌سلسته و طرفدارانش امیدوار هستند که این تیم با تکیه بر مسی 35 ساله که اتفاقاً امسال هم سال خوبی داشته –‌7 گل و 10 پاس گل در تنها 12 بازی لیگ‌– به مراحل نهایی راه پیدا کنند و طلسم 36 ساله ناکامی‌شان برای فتح جام جهانی را بشکنند.

توضیحات سرمربی امریکا برای نادیده گرفتن استفن و پپی
گرگ برهالتر سرمربی تیم ملی امریکا فهرست 26 نفره بازیکنان این تیم برای حضور در جام جهانی 2022 را منتشر کرد و با این کار جنجال‌آفرین شد. جنجال به راه افتاده به خاطر این نبوده که چه نفراتی دعوت شده یا نشده‌اند بلکه به خاطر اظهارات جنجالی سرمربی تیم در مورد برخی افراد مشخص بود. جنجالی‌ترین موارد آن هم چیزهایی بود که برهالتر درباره دروازه‌بان تیم زک استفن و مهاجم تیم ریکاردو پپی گفت. این دو نفر با اینکه جزو نفرات اصلی امریکا در مرحله انتخابی جام جهانی بودند و حتی در ترکیب ثابت این تیم هم قرار داشتند، دعوت نشده‌اند.
استفن دروازه‌بان اصلی تیم ملی امریکا بود و حتی در منچسترسیتی پپ گواردیولا بازی می‌کرد. او یکی از بازیکنانی بود که در تیم کولومبوس کرو MLS زیر نظر برهالتر بازی کرد. سرمربی تیم ملی امریکا درباره دعوت نشدن استفن گفت: «من و زک از مدت‌ها قبل یکدیگر را می‌شناسیم و زک چند بار هم در تیم ملی زیر نظر من کار کرده است. به همین دلیل گفتن این خبر به او که قرار نیست در جام جهانی باشد، برای من خیلی سخت بود.» صحبت‌های برهالتر درباره پپی هم توجه خیلی‌ها را جلب کرد. در صعود امریکا به جام جهانی گل‌های بازیکن شاغل در فوتبال باشگاهی منطقه کونکاکاف بسیار ارزشمند بود. در واقع گل‌های او بود که امریکا را به قطر رساند اما ظاهراً بعد از انتقال این بازیکن از تیم اف سی دالاس به آگزبورگ آلمان و پس از آن قرض داده شدن به تیم خرونینخن هلند، این بازیکن از چشم سرمربی‌ تیم ملی امریکا می‌افتد.


Page Generated in 0.0065 sec