printlogo


کد خبر: 259617تاریخ: 1401/8/22 00:00
والیبال نشسته؛ قهرمانی فراتر از تصور
بهترین بهترین‌ها

ایران ورزشی - تیم ملی والیبال نشسته ایران بدون شک بهترین تیم دنیا در این رشته است. بهترین آن‌ هم با اختلاف بسیار زیاد نسبت به رقبا و به همین دلیل هم شاید تنها رشته ورزشی در ایران است که وقتی به مسابقه‌ای می‌رود، با اطمینان می‌شود قهرمانی آن‌ را پیش‌بینی کرد. فرقی هم نمی‌کند که پارالمپیک باشد یا قهرمانی جهان یا جام بین قاره‌ای. هر کجا هر مسابقه‌ای که با نام والیبال نشسته برگزار شود، نام ایران به عنوان قهرمان در آن می‌درخشد. این اقتدار حتی در کشتی هم وجود ندارد، کشتی که همه ادعا دارند برای ایران است اما بعید است که در دوره‌ای از مسابقات قهرمانی جهان، بتوان قهرمانی کشتی ایران را پیش‌بینی کرد.

هشتمین قهرمانی در دنیا
این تیم نه به این خاطر که امسال توانست برای هشتمین بار قهرمان والیبال نشسته دنیا شود، بلکه به واسطه قدرتی که از خودش نشان داد، بهترین است. والیبال نشسته ایران که در بازی‌های پارالمپیک به مدال طلا رسیده بود، این‌بار هم با وجود مشکلات زیادی که در راه صدور ویزا برایش به وجود آمد، توانست بوسنی را در شهر سارایوو سه بر صفر شکست بدهد و به عنوان قهرمانی برسد. شاگردان رضایی در ست اول 26 بر 24، ست دوم 32 بر 30 و ست سوم 25 بر 12 مقابل میزبان به برتری رسیدند تا سکوی نخست مسابقات قهرمانی جهان را به دست بیاورند.
این دوره مسابقات والیبال نشسته قهرمانی جهان، گزینشی پارالمپیک هم بود و والیبالیست‌های ایران با راهیابی به فینال سهمیه حضور در بازی‌های پاریس را به دست آورده بودند اما در فینال هم مقابل بوسنی با قدرت ظاهر شدند تا همراه سهمیه، جام را هم ببرند. داود علیپوریان، صادق بیگدلی، حمیدرضا عباسی، مهدی بابادی، مرتضی مهرزاد، مجید لشگری، رمضان صالحی، میثم علیپور، حسین گلستانی، سید ‌محمدحسین حسینی‌جد، محمد نعمتی و جمال نظری، ترکیب 12 نفره تیم ملی والیبال نشسته را تشکیل داده بودند. تیمی متشکل از ستاره‌های بی‌حاشیه و کم حرف که با کمترین ادعا همیشه کارهای بزرگی را انجام داده‌اند. آنها در این دوره برای رسیدن به عنوان قهرمانی حتی یک ست را هم از دست ندادند و همه‌ رقبا را 3 بر صفر شکست دادند تا نشان بدهند که برای رسیدن به قهرمانی از قدرت کافی برخوردار بودند.  


Page Generated in 0.0051 sec