printlogo


کد خبر: 259616تاریخ: 1401/8/22 00:00
ایران – چین در نیمه نهایی واترپلوی قهرمانی آسیا
تکرار رقابت تاریخی


تیم ملی واترپلو که با برد تاریخی برابر قزاقستان، به‌عنوان سرگروه راهی مرحله حذفی رقابت‌های قهرمانی آسیا شده بود، با یک برد قاطع مقابل هنگ‌کنگ، به نیمه نهایی رسید تا در آستانه کسب سهمیه حضور در رقابت‌های جهانی قرار بگیرد.
در ششمین روز شاز مسابقات واترپلو قهرمانی آسیا ۲۰۲۲ ملی پوشان ایران که در بازی گروهی تمام تیم‌ها را شکست داده و به‌عنوان صدرنشین گروه A راهی مرحله حذفی این مسابقات شده بودند، برابر هنگ کنگ تیم چهارم گروه B صف‌آرایی کردند. مردان واترپلوی ایران در ادامه روند پیروزی‌های خود تیم هنگ کنگ را با امتیازهای ۹-۰، ۴-۱ و ۱-۰ و ۵-۱ و در مجموع با نتیجه ۱۹ بر ۲ از پیش رو برداشتند. برد قاطعی که نشان از استمرار شرایط خوب تیم ایران دارد و امیدها برای کسب سکو در آسیا را به بالاترین میزان ممکن رسانده است.
تیم ایران پیش از این برابر هند، کره‌جنوبی، قزاقستان و تایلند نیز پیروز شده بود و حالا پس از پیروزی در مرحله هشتم نهایی، باید در نیمه نهایی به مصاف چین برود. رقابت حساس و تعیین‌کننده‌ای که می‌تواند در کنار صعود به فینال، جواز شرکت در رقابت‌های قهرمانی جهان را به شاگردان اکساندر چیریچ بدهد. چینی‌ها هم روز گذشته در مرحله یک‌هشتم نهایی با غلبه بر کره جنوبی، به نیمه نهایی رسیدند و باید ظهر امروز برابر تیم ایران قرار بگیرند.
 
تکرار رقابت به یاد ماندنی
آخرین بازی رسمی ایران و چین، به بازی‌های آسیایی جاکارتا برمی‌گردد. جایی که واترپلوئیست‌های ایران در یک بازی به یادماندنی و تاریخی، چین قدرتمند را از پیش رو برداشتند و پس از چهار دهه، واترپلوی ایران را به مدال برنز بازی‌های آسیایی رساندند. بردی که حالا نیاز مبرمی به تکرار آن وجود دارد تا واترپلوی ایران برای نخستین بار به رقابت نهایی آسیا رسیده و سهمیه جهانی خود را قطعی کنند.
 
کار سخت مقابل چین
نتایج چین در روزهای گذشته نشان می‌دهد که تیم ایران کار بسیار دشواری برابر آنها دارد. به‌عنوان مثال تیم ایران کره جنوبی را در مرحله گروهی با نتیجه 17 بر 8 شکست داد و چین دیروز در رقابت حذفی، با نتیجه 18 بر 8 این تیم را از پیش رو برداشت و به نیمه نهایی رسید. هنگ کنگی هم که تیم ایران روز گذشته با نتیجه 19 بر 2 شکستش داده بود، در مرحله گروهی با نتیجه 26 بر 2 به چین باخته بود. نتایجی که نشان می‌دهد چینی‌ها در یکی از بهترین فرم‌های خود راهی تایلند شده‌اند و رقابت برابری را مقابل ایران به نمایش خواهند گذاشت.


Page Generated in 0.0054 sec