printlogo


کد خبر: 259611تاریخ: 1401/8/22 00:00
خبر


تکواندوی قهرمانی جهان
شروع بعد از سه سال وقفه
تکواندوی قهرمانی جهان با حضور ۷۵۵ ورزشکار از ۱۲۲ کشور جهان و یک تیم پناهندگان، از روز دوشنبه در شهر گوادالاخارای مکزیک آغاز می‌شود. تیم ملی تکواندوی ایران در بخش مردان با ۸ ورزشکار و در بخش زنان نیز با ۶ ورزشکار در این مسابقات حاضر است. مهدی حاج موسایی در وزن ۵۴- کیلوگرم، حسین لطفی در وزن ۵۸- کیلوگرم، متین رضایی در وزن ۶۳- کیلوگرم، رضا کلهر در وزن ۶۸- کیلوگرم، میرهاشم حسینی در وزن ۷۴- کیلوگرم، مهران برخورداری در وزن ۸۰- کیلوگرم، ابوالفضل عباسی در وزن ۸۷- کیلوگرم و سجاد مردانی در وزن ۸۷+ کیلوگرم، ترکیب تیم ملی تکواندوی مردان را تشکیل می‌دهند. مهلا مومن‌زاده در ۴۶-، غزل سلطانی در ۴۹-، ناهید کیانی در ۵۳-، نرگس میرنوراللهی در ۶۲-، زینب اسماعیلی در ۶۷- و اکرم خدابنده در وزن ۷۳+ کیلوگرم نیز نفرات تیم ملی تکواندوی بانوان ایران در رقابت‌های جهانی مکزیک هستند.

لیگ برتر کشتی آزاد
جنگ برای قهرمانی
با پایان مسابقات دور مقدماتی تکلیف تیم‌های راه یافته به مرحله نیمه نهایی لیگ برتر کشتی آزاد مشخص شد. موضوعی که از قبل هم مشخص بود و بدون اینکه شگفتی خاصی رخ بدهد 4 تیمی که از قبل هم پیش‌بینی می‌شد، جواز حضور در نیمه نهایی را کسب کردند. پتروپالایش بلیش تاکستان، انبوه‌سازان هوتن، بانک شهر و ستارگان ساری چهار تیمی بودند که به نیمه نهایی رسیدند. به جز ستارگان ساری که هزینه زیادی را انجام نداده سه تیم دیگر با سرمایه‌گذاری کلان و جذب ستاره‌های کشتی به دنبال رسیدن به عنوان قهرمانی هستند. حالا در نیمه نهایی یک فینال زودرس بین بانک شهر و انبوه‌سازان هوتن برگزار می‌شود. این مسابقه به خودی خود یک فینال است اما چون قهرمان را مشخص نمی‌کند، اسمش را نیمه نهایی گذاشتند. دیگر مسابقه نیمه نهایی هم بین پتروپالایش بلیش تاکستان و ستارگان ساری برگزار می‌شود. نیمه نهایی و فینال 26 و 27 آبان در سالن بازسازی شده هفتم تیر برگزار می‌شود.

رده‌بندی برترین آزادکاران جهان
چهارمی دنیا برای یزدانی
رنکینگ برترین آزادکاران جهان در سال ۲۰۲۲ میلادی اعلام شد. اتحادیه جهانی کشتی رنکینگ برترین آزادکاران جهان در سال ۲۰۲۲ را اعلام کرد که از میان کشتی‌گیران ایران، رحمان عموزاد و کامران قاسمپور به ترتیب در رده نخست اوزان ۶۵ و ۹۲ کیلوگرم جای گرفتند، محمد نخودی در رده سوم وزن ۷۹ کیلوگرم قرار گرفت و یونس امامی، حسن یزدانی و امیرحسین زارع نیز در رده چهارم اوزان ۷۴، ۸۶ و ۱۲۵ کیلوگرم قرار گرفتند. ایستادن حسن یزدانی در رده چهارم هم از نکات مهمی است که شاید برای اولین‌بار رخ می‌دهد. او تا پیش از این همیشه اول یا دوم بوده اما شکستش در مصاف با دیوید تیلور و غیبت در تعداد زیادی از تورنمنت‌های دارای رنکینگ جایگاه او را متزلزل کرد. در بین چهره‌های شاخص کشتی دنیا به جز حسن یزدانی و امیر‌حسین زارع، جی دن کاکس امریکایی هم در رده چهارم قرار گرفته است.


Page Generated in 0.0055 sec