printlogo


کد خبر: 259603تاریخ: 1401/8/22 00:00
بازگشت روزبه به تیم ملی بعد از سه سال فراق
چشمی در قلب کی‌روش

حمیدرضا عرب
روزنامه نگار
در کنار سیدحسین حسینی و ابوالفضل جلالی که از شانس بالایی برای بازی در ترکیب تیم ملی در جام جهانی برخوردارند، روزبه چشمی احتمالاً وضعیت مطلوب‌تری را تجربه خواهد کرد.
اوحالا با مصدومیت غمباری که برای امید ابراهیمی به وجود آمده، به ترکیب اصلی تیم ملی نزدیک شده است و هیچ بعید نیست در کنار سعید عزت‌اللهی و احمد نوراللهی از اقبال قابل توجهی برای بازی در ترکیب اصلی تیم ملی هم برخوردار باشد.
چشمی از زمانی که کارلوس کی‌روش هدایت تیم ملی را به عهده گرفت مورد توجه مرد پرتغالی قرار داشت اما کی‌روش در اردوی اول تیم ملی که منجر به بازی تدارکاتی مقابل اروگوئه و سنگال شد از این بازیکن بهره نگرفت اما زمزمه دعوت او از همان روزها نیز شنیده می‌شد و پرواضح بود که سرمربی تیم ملی نگاه ویژه‌ای به این بازیکن دارد.
چشمی آخرین بار قبل از دعوت دوباره به تیم ملی در سال 2019 برای تیم ملی بازی کرده بود. او در بازی با چین در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا 14 دقیقه در ترکیب تیم ملی حضور داشت و حالا دوباره بعد از نزدیک به سه سال دوری به تیم ملی بازگشته است.
این دعوت نشان می‌دهد که کارلوس کی‌روش با وجود دوری طولانی چشمی از تیم ملی فوتبال ایران اما همچنان بر این باور است که این بازیکن می‌تواند در ترکیب تیم ملی به مهره‌ای کارآمد تبدیل شود و بخشی از نیازهای دفاعی او در جام جهانی 2022 قطر را تأمین کند.
کی‌روش به همین سبب در بازی با نیکاراگوئه از چشمی 90 دقیقه در میدان بازی استفاده کرد تا این بازیکن را یک قدم دیگر به آمادگی برای بازی در ترکیب تیم ملی در جام جهانی نزدیک کند.
احتمالاً کی‌روش در دو بازی مقابل اروگوئه و سنگال به این باور رسیده که در خط میانی نیاز به بازیکنان استوار‌تر دارد که در نهایت حکم به بازگشت چشمی داد و در حالی که شاید کمتر کسی اقبالی برای این بازیکن قائل بود، چشمی را در فهرست بازیکنان خود قرار داد.
حضور چشمی نه فقط به خاطر بازی 90 دقیقه‌ای مقابل نیکاراگوئه بلکه به‌دلیل اعتقاد ویژه‌ای که سرمربی تیم ملی به او دارد، باید یکی از بازیکنان قطعی تیم ملی در جام جهانی دانست و هیچ بعید نیست که حتی در بازی با انگلیس نیز چشمی اگر در ترکیب اصلی قرار نگیرد، دقایقی فرصت حضور در میدان را پیدا کند.
چشمی اکنون در وضعیتی است که حتی به ترکیب اصلی تیم ملی هم نزدیک شده است و اگر او را جزو 11 مرد اول تیم ملی در جام جهانی هم ندانیم، به طور قطع یکی از تعویضی‌های سرمربی تیم ملی در جام جهانی خواهد بود؛ جامی که کی‌روش قصد دارد همچون جام جهانی قبل با حربه دفاع تیمی در برابر قدرت‌های بزرگ فوتبال جهان از آن سربلند بیرون بیاید که حضور بازیکنانی همچون چشمی برای رسیدن به چنین هدفی بسیار اثرگذار خواهد بود.
هافبک-مدافع استقلال بی‌تردید موفقیت خود در رسیدن به پیراهن تیم ملی بعد از سه سال دوری را مدیون نمایش تحسین‌برانگیز فصل پیش است که با استقلال منتج به قهرمانی شد. چشمی در این فصل نیز به استمرار خود در ترکیب اصلی استقلال ادامه داد تا سرانجام از سوی کی‌روش به تیم ملی فراخوانده شود و یکی از جذاب‌ترین بازگشت‌ها را به تیم ملی داشته باشد.
در سال‌های اخیر چندان سابقه نداشت که بازیکنی با این میزان دوری دوباره به تیم ملی برسد و حتی اقبال بازی در ترکیب اصلی را هم داشته باشد اما چشمی بواقع یک بازگشت رویایی را معنا کرد تا مشخص شود وقتی بازیکنی به لحاظ فنی در دل کارلوس کی‌روش جا می‌گیرد، آنقدر جایگاه رفیعی پیدا خواهد کرد که حتی با این دوری طولانی دوباره در پازل قرار بگیرد.


Page Generated in 0.0055 sec