printlogo


کد خبر: 258919تاریخ: 1401/8/14 00:00
مهاجم شایسته‌ای که احتمالاً به جام جهانی نمی‌رود
محبـــــــی در اوج ، ولــــی کمــــــی دیـــــــر

هرچند تک گل استقلال در سوپرجام را ارسلان مطهری وارد دروازه نساجی کرد، ولی بازیکنی که بیش از همه درخشید و کیفیت بازی‌اش فاصله محسوسی با دیگران داشت، محمد محبی بود.
سا پینتو در شروع فصل اصرار زیادی برای جذب محبی داشت و گذشت زمان نشان داد که این پافشاری بی‌دلیل نبوده است. هماهنگی محبی با تیم جدیدش خیلی طول نکشید و چهار گل زده‌اش نشان می‌دهد که مهم‌ترین مهاجم این روزهای استقلال است.
با وجود آمادگی بالای محبی، این مهاجم برای پنجشنبه به تیم ملی دعوت نشد. او در مینی‌کمپ اول کی‌روش حاضر بود، ولی غیبتش در اردوهای بعدی به معنی این است که احتمالاً شانسی برای حضور در فهرست نهایی جام جهانی ندارد.
ظهور محبی در سپاهان بعد از جام ملت‌های آسیا 2019 و جدایی کی‌روش بود و اولین بار مارک ویلموتس او را به تیم ملی دعوت کرد. این را شاید بتوان تنها کار مثبت مربی بلژیکی دانست. انتقال به فوتبال پرتغال و نیمکت‌نشینی در سانتاکلارا محبی را از چرخه فوتبال ایران دور کرد، ولی بعد از درخشش در استقلال انتظار می‌رفت که مورد توجه کی‌روش قرار بگیرد.
سبو شهبازیان، مدافع اسبق استقلال در تمجید از این مهاجم گفت: «محبی در هفته‌های اخیر نشان داد چه بازیکن بزرگی است. زمانی که او در سپاهان حضور داشت، بازی‌هایش را دنبال می‌کردم و از سبک کارش خوشم می‌آمد. او نشان داد انگیزه‌های بالایی دارد و تلاش می‌کند به تیم ملی برسد. امیدوارم کادر فنی تیم ملی نگاهی ویژه‌ به این بازیکن داشته باشند و در جام جهانی از او استفاده کنند. محبی قابلیت بازی در پست وینگر چپ و راست را دارد و از سرعت بالایی برخوردار است. دیگر لازم است که در تیم ملی بازی کند.»
شاهرخ بیانی هم نظر مشابهی دارد. او گفت: «محبی نشان داد فراتر از استقلال بازی می‌کند و می‌تواند در تیم ملی حضور داشته باشد. محبی مهره‌ای است که بار حمله روی دوش او بوده و به خوبی وظایفش را انجام می‌دهد. کلاس بازی او متفاوت از سایر بازیکنان است. ما می‌بینیم از زمانی که از پرتغال بازگشت پیشرفت زیادی داشت و اگر این روند را ادامه دهد یکی از بهترین نفرات استقلال خواهد شد.»
شاهین بیانی هم با برادرش هم‌نظر است: «محبی نشان داد فراتر از استقلال بازی می‌کند و می‌تواند در تیم ملی حضور داشته باشد. محبی مهره‌ای است که بار حمله روی دوش او بوده و به خوبی وظایفش را انجام می‌دهد. کلاس بازی او متفاوت از سایر بازیکنان است. ما می‌بینیم از زمانی که از پرتغال بازگشت پیشرفت زیادی داشت و اگر این روند را ادامه دهد یکی از بهترین نفرات استقلال خواهد شد.»
با این حال به نظر می‌رسد که او جایی در افکار کی‌روش ندارد، حتی اگر به اردوی منتهی به بازی تدارکاتی با نیکاراگوئه دعوت شود. مربی پرتغالی نشان داده که بیشتر روی مهاجمان لژیونرش حساب می‌کند و ترافیک خط حمله راه ورود محبی به فهرست نهایی را بسته است.
طارمی، انصاری‌فرد، آزمون، جهانبخش و قلی‌زاده مهاجمانی هستند که کی‌روش بیش از همه روی آنها حساب باز کرده است. هرچند آزمون مصدومیت بدموقعی داشت، ولی حداقل به دو بازی مرحله گروهی می‌رسد. مهدی ترابی، سامان قدوس و وحید امیری بازیکنان دیگری هستند که توان بازی به عنوان مهاجم را دارند و احتمال می‌رود که امیرحسین حسین‌زاده هم یکی از آخرین دعوت‌ شده‌های فهرست کی‌روش باشد. حسین‌زاده در شروع فصل به دلیل مشکلات اداری نتوانست برای شارلروا بازی کند، ولی در هفته‌های گذشته توانسته به ترکیب این تیم برسد و نمایش خوبی در لیگ بلژیک داشته باشد.
این از بخت بد محبی است که هنوز نتوانسته جایش را در فهرست اصلی کی‌روش باز کند. شاید اگر او زودتر به فوتبال ایران برمی‌گشت یا مربی پرتغالی فرصت بیشتری داشت، محبی حالا یکی از مهاجمان تیم ملی بود، ولی او فعلاً باید منتظر نوبتش باشد.


Page Generated in 0.0059 sec