printlogo


کد خبر: 258586تاریخ: 1401/8/9 00:00
صادقی: هافبک‌ها و فورواردهای پرسپولیس هماهنگ نیستند
ترابی نصف توانایی‌اش بازی نمی‌کند

محمد صادقی هافبک اسبق پرسپولیس که سابقه بازی در جام جهانی 1978 آرژانتین را هم در کارنامه خودش دارد در رابطه با شرایط پرسپولیس در یازده هفته‌ای که سپری شد صحبت می‌کند و شرایط فنی تیم را تشریح می‌کند.

ناصر قراگزلو
روزنامه نگار
 
در رابطه با بازی پرسپولیس مقابل مس کرمان چه توضیحی دارید؟
 پرسپولیس در نیمه اول دیدار مقابل مس کرمان بازی خوبی را ارائه نداد اما در نیمه دوم با تغییرات مثبتی که در تیم به وجود آمد و آن هم حضور دیاباته بود پرسپولیس شرایط خیلی خوبی را پیدا کرد و با چندین حمله خوب فشار زیادی را روی دروازه مس کرمان به وجود آوردند تا روی یکی از ارسال‌های خوب با تیزهوشی و فرصت‌طلبی دیاباته به گل برسند و در صدر بمانند که این خیلی با ارزش بود اما جدا از ماندن در صدر پرسپولیس اشکالات فنی دارد که حتماً باید برطرف شود چون اگر این کمبودها و نواقص برطرف نشود تیم پرسپولیس در ادامه فصل با مشکلات و کمبودهایی مواجه می‌شود.
در رابطه با اشکالات تیم و بازیکنانش صحبت می‌کنید؟
 به نظرمن بازیکنان به لحاظ بدنی در شرایط خیلی خوبی قرار ندارند و خوب همدیگر را در زمین پیدا نمی‌کنند که خیلی نکته مهمی است. بازیکنان باید در فضاها به هم پاس بدهند و خوب همدیگر را درک کنند نکته‌ای که در تیم پرسپولیس دیده نمی‌شود و به نظر می‌رسد با هم خوب هماهنگ نیستند. نکته‌ای که اگر برطرف شود پرسپولیس از لوکادیا و دیاباته بسیار خوب بهره خواهد برد و توان گلزنی پرسپولیس بسیار ایده‌آل خواهد شد و با تیزهوشی و فرصت‌طلبی که دو مهاجم خارجی دارند پرسپولیس قادر خواهد بود در فاز گلزنی بسیار موفق عمل کند و از زهر این دو مهاجم بهترین استفاده را ببرد و به گل برسد.
در رابطه با بازیکنان توضیحات دیگری هم برای ارائه دارید؟
 بله من به عملکرد بعضی از بازیکنان پرسپولیس نقد دارم و آن مسأله به این نکته باز می‌گردد که بعضی از بازیکنان که توانایی فنی زیادی دارند حتی در حد نصف توانایی‌شان هم عمل نمی‌کنند. نمونه این موضوع هم مهدی ترابی است که از نظر من به اندازه نصف توانایی‌اش هم نتوانسته در خدمت تیم باشد و آن را نشان دهد. من نمی‌دانم این مشکل چگونه باید حل شود اما امیدوارم با حضور در تمرینات تیم ملی و احتمالاً بازی در جام جهانی ستاره‌هایی نظیر ترابی به شرایط خوبی برسند.
پرسپولیس بعد از تعطیلات طولانی قادر خواهد بود به روند خوب خودش ادامه دهد؟
 بیشتر از اینکه شرایط فنی تیم را مورد ارزیابی قرار دهیم باید به این مسأله بپردازیم که گیر پرسپولیس در حال حاضر به این نکته باز می‌گردد که باشگاه درگیر حرفه‌ای شدن و از این قبیل مسائل است که معلوم نیست تیم به آسیا برود و در این زمینه چه شرایطی پیدا کند.
در رابطه با مسائل فنی تیم پرسپولیس باز هم چیزی مانده که بخواهید در مورد آن صحبت کنید؟
 به نظرم تیم هنوز به ترکیب ثابتی نرسیده که بتوانند همدیگر را راحت پیدا کنند. دیگر مشکل تیم هم این است که بدون هوادار بازی می‌کند نکته‌ای که موجب شده از لحاظ انگیزشی شرایط خیلی خوب و ایده‌آلی پیدا نکند. تیمی که بازیکنانش خصوصاً هافبک‌ها نه جنگنده هستند و نه توپگیر، موضوعی که خیلی روی تیم خصوصاً روی هافبک‌های تیم تأثیر منفی می‌گذارد تا عملاً هافبک‌ها در موقعیت‌سازی با مشکل مواجه شوند.

 


Page Generated in 0.0057 sec