printlogo


کد خبر: 258382تاریخ: 1401/8/7 00:00
طارمی در حضور مسی بهترین بازیکن هفته اروپا شد
بالاتر از مانه، نزدیک به هالند


مهدی طارمی خود اژدها است. بازیکنی که برای پورتو با لقب قدیمی‌– اژدها –‌بازی می‌کند اما خودش نقشی فراتر از این واژه را به نمایش می‌گذارد. طارمی یک تنه پورتو را به تیمی قدرتمند در پرتغال و مهم‌تر لیگ قهرمانان اروپا تبدیل کرده و هفته‌ای نیست که خبری درباره درخشش او نشنویم. این بار اما نوبت به بروژ بخت ‌برگشته رسید تا در بلژیک اسیر توانایی‌های ستاره ایرانی شود. جالب اینکه بروژ در 4 بازی اخیر خود گلی نخورده بود اما طارمی این طلسم را شکست و دروازه گلری مشهور به نام مینیوله با سابقه سال‌ها بازی برای لیورپول را باز کرد. پورتو با گل‌های طارمی (2 بار) و اوانیلسون و استاکیو به پیروزی 4 بر صفر رسید تا نه تنها سه امتیاز را بگیرد بلکه بالاتر از اتلتیکومادرید و لورکوزن به مرحله حذفی لیگ قهرمانان صعود کند. اتفاقی که بدون شک بخش اعظمی از آن را مدیون مهدی طارمی است.

امیر اسدی
amirasadijournalist@gmail.com
 
هفتمین گل در لیگ قهرمانان
مهدی طارمی پیش‌تر هم در لیگ قهرمانان اروپا درخشیده بود و عملکرد فوق‌العاده‌اش مقابل بروژ برای هیچ‌کس تازگی نداشت. او همراه پورتو 5 بار دروازه رقبایی قدرتمند را در لیگ قهرمانان باز کرده بود و می‌کوشید تا آمار خود را رؤیایی کند. همین اتفاق هم رخ داد و او توانست 2 گل دیگر بزند و تاریخ را دوباره بسازد. او با سابقه گلزنی مقابل لیورپول، یوونتوس، چلسی، لورکوزن(2 بار) و بروژ (2 بار)، حالا به آمار 7 گل زده در لیگ قهرمانان اروپا رسیده و از این حیث رکورد جذابی را بین ایرانی‌ها به ثبت رسانده است.
 
بازیکن هفته UCL
مهدی طارمی با درخشش مقابل بروژ در کنار سه ستاره دیگر، کاندیدای دریافت جایزه بهترین بازیکن هفته پنجم دور گروهی لیگ قهرمانان اروپا شد. او رقبای سرسختی برای کسب این عنوان داشت که سرشناس‌ترین آنها لیونل مسی بود؛ ستاره بوشهری فوتبال ایران اما موفق شد در نظرسنجی یوفا بالاتر از مسی، رافا سیلوا از بنفیکا و جیووانی سیمئونه از ناپولی به عنوان بهترین بازیکن هفته UCL انتخاب شود. طارمی همچنین عنوان بهترین بازیکن زمین را نیز کسب کرد.
 
تمدید دو ساله با پورتو؟
چندی پیش بود که روزنامه آبولا از تلاش آرسنال برای خرید طارمی خبر داد و اوجوگو نیز نوشت برای اینکه پورتو بتواند طارمی را از چنگال کوسه‌ها حفظ کند، در پی تمدید قرارداد اوست. اکنون کالچو مرکاتو ایتالیا نیز در مطلبی از آغاز مذاکرات طرفین برای تمدید 2 ساله این قرارداد خبر داده است. این رسانه نوشت که مهدی طارمی در حال مذاکره برای تمدید قرارداد با پورتو از سال 2024 تا 2026 است. به نظر می‌رسد طارمی تصمیم درباره آینده‌اش را به بعد از جام جهانی موکول کرده است.
 
بالاتر از مانه و در تعقیب امباپه
مهدی طارمی این فصل 4 گل در لیگ قهرمانان اروپا به ثمر رسانده و یکی از بهترین بازیکنان در این بخش محسوب می‌شود. او تنها 2 گل با ستاره‌هایی نظیر کیلیان امباپه از پاری‌سن‌ژرمن و محمد صلاح از لیورپول فاصله دارد که هر یک 6 گل وارد دروازه رقبا کرده‌اند. جالب اینکه میان بازیکنانی که 4 گل به ثمر رسانده‌اند، لیونل مسی، لروی سانه و جیووانی سیمئونه نیز حضور دارند. ضمن اینکه طارمی تنها یک گل با ارلینگ هالند و رابرت لواندوفسکی فاصله دارد و البته در این رقابت‌ها بیشتر از بازیکنان مطرحی چون سادیو مانه و ادین ژکو دروازه رقبا را گشوده است. ارزش کار طارمی وقتی بیشتر می‌شود که بدانیم گلزنی برای پورتو به مراتب مشکل‌تر از گلزنی با پیراهن باشگاه‌هایی نظیر منچسترسیتی، لیورپول، پاری‌سن‌ژرمن و بایرن‌مونیخ است.

ZOOM
مهدی طارمی این فصل 4 گل در لیگ قهرمانان اروپا به ثمر رسانده و یکی از بهترین بازیکنان در این بخش محسوب می‌شود. او تنها 2 گل با ستاره‌هایی نظیر کیلیان امباپه از پاری‌سن‌ژرمن و محمد‌صلاح از لیورپول فاصله دارد که هر یک 6 گل وارد دروازه رقبا کرده‌اند. جالب اینکه میان بازیکنانی که 4 گل به ثمر رسانده‌اند لیونل مسی، لروی سانه و جیووانی سیمئونه نیز حضور دارند

 


Page Generated in 0.0061 sec