printlogo


کد خبر: 258308تاریخ: 1401/8/5 00:00
اسب سیاه علیه پسران آبی



سام ستارزاده
روزنامه‌نگار ورزشی

صخره آلومینیومی‌ها، هفته گذشته نقطه ضعف بزرگ استقلال ساپینتو در مواجهه با تیم‌های دفاعی لیگ را پررنگ ساخت. آبی‌های پایتخت در ترکیب خود از کمبود یک مهره خلاق به‌شدت رنج می‌برند و این موضوع، موجب پیش‌بینی‌پذیر بودن آنان در فاز هجومی می‌گردد. گل‌به‌خودی میرمهدی قریشی در دقایق پایانی هفته نهم، موجب‌ شد این ضعف آبی‌پوشان مقابل ذوب‌آهن به چشم نیاید؛ اما دفاع منسجم شاگردان سیدمهدی رحمتی این ضعف را عیان‌ ساخت. حال، استقلالی‌ها به مصاف یک جان‌سخت دیگر لیگ خواهند رفت؛ هوادار، تیمی که مانند تمام تیم‌های سابق ساکت الهامی، دفاع همه‌جانبه و فوتبال اقتصادی را از بر است.
نگه‌داشتن تیم‌های کم‌هزینه در لیگ، تخصص ساکت الهامی است؛ تخصصی که سرمربی فاتح دو دوره جام حذفی کشور، بواسطه آن هوادار کم‌هوادار پایتخت را در اوج کمبودهای مالی‌اش، از منطقه سقوط لیگ دور نگاه داشته ‌است. ۷ امتیاز و تنها یک گل خورده، آمار هوادار منسجم در سه هفته اخیر لیگ است؛ آماری که هرچند مقابل دو تازه‌وارد لیگ و پیکان میانه جدولی ثبت شده، می‌تواند زنگ خطر مهمی برای یک مدعی قهرمانی نیم‌فصل باشد.
ساکت الهامی را می‌توان اسب سیاه استقلال دانست؛ سرمربی‌ای که از ۶ تقابل خود با آبی‌های پایتخت، تنها یک بازی را واگذار کرده ‌است. سال گذشته، نساجی به رهبری وی، تنها تیم لیگ بود که رفت و برگشت به استقلال نباز مجیدی نباخت. حال، الهامی هدایت تیمی را در دست دارد که خط حمله‌اش از سه استقلالی سابق تشکیل شده‌ است؛ بابک مرادی، داریوش شجاعیان و محمدجواد محمدی؛ سه بمب انگیزه که برابر تیم سابقشان، دو برابر توانشان را درون مستطیل سبز به نمایش خواهند گذاشت. به‌اضافه، تجربه معین عباسیان و فرزاد جعفری در جناحین، عزت‌الله پورقاز در قلب خط دفاعی و میلاد فراهانی درون قفس توری نیز پیچ خط دفاعی هوادار را مقابل آبی‌های پایتخت سفت‌تر هم خواهد ساخت.
پیش‌دربی پیش‌روی سا‌پینتو، یکی از نقاط عطف دوران وی در استقلال خواهد بود؛ چالشی که عبور موفق از آن، می‌تواند زمینه‌ساز بازپس‌گیری صدر جدول از سرخ‌ها باشد و موفقیت همتای پرافتخارش به منزله این است که هوادار می‌تواند امسال به رتبه‌های تک‌رقمی لیگ نیز بیندیشد.


Page Generated in 0.0049 sec