printlogo


کد خبر: 258270تاریخ: 1401/8/5 00:00
سیتی و دورتموند از صدرنشینی و صعود مطمئن شدند
تساوی رضایت‌بخش برای همه


تساوی بدون گل بوروسیادورتموند و منچسترسیتی برای هر دو تیم رضایت‌بخش بود، تیم آلمانی به امتیاز لازم برای صعود رسید و شاگردان پپ گواردیولا از صدرنشینی گروه G مطمئن شدند. صعود سویا به لیگ اروپا هم با پیروزی 3 بر صفر برابر کپنهاگن قطعی شد.
 
انتظاری که ارزشش را داشت
گواردیولا دوست دارد ترکیب‌های عجیب و غریب بچیند و یکی از آنها فرصت دادن به استفان اورتگا مورنو، دروازه‌بان آلمانی در دورتموند بود. اورتگا دو ماه و نیم برای بازی در ترکیب سیتی انتظار کشید اما درخشید، او در کار با توپ خیلی راحت بود بخصوص وقتی بازیکنان رقیب می‌خواستند تحت فشارش بگذارند و می‌توانست حملات سیتی را پایه‌ریزی کند. در مقابل فرصت گلزنی میزبان هم عملکرد خوبی داشت و کریم آدیامی و جووانی رینا را ناکام گذاشت.
 
برنامه منظم گواردیولا
هدف اصلی سیتی در این بازی رسیدن به صدرنشینی بود که شاید نه به شکلی قدرتمندانه اما در نهایت به آن دست یافت. درست است که سیتی دو تساوی بدون گل پشت سر هم داشت اما در شروع دوباره لیگ قهرمانان در بهمن، کسی اینها را به یاد نمی‌آورد. با توجه به برنامه فشرده سیتی در آستانه جام جهانی، گواردیولا در بازی هفته آینده مقابل سویا هم به برخی بازیکنان کلیدی‌اش استراحت می‌دهد.
 
آکانجی و هالند
سیتی در تابستان دو بازیکن از دورتموند خرید، یکی از دیگری بهتر اما در این بازی، اثرگذاری مانوئل آکانجی بیشتر به چشم آمد. ابتدا استراحت می‌کرد چون برای بازی‌های مهم لیگ برتر او را لازم داشتند اما وقتی دورتموند دفاع سیتی را تحت فشار قرار داد، گواردیولا خط دفاعش را مثل همیشه چید. آکانجی در دفاع راست بی‌نقص بود و با یک تکل بموقع و عالی روی جیو رینا تعهدش به تیم جدید را نشان داد.
ارلینگ هالند بازگشتی رؤیایی به سیگنال آیدونا پارک نداشت و بعد از 45 دقیقه کم اثر تعویض شد. او بعد از انتقال 51 میلیون پوندی به سیتی آمار گلزنی فوق‌العاده‌ای به جا گذاشته اما در این بازی مقابل تیم سابق ناکام بود و تجربه بازی در کنار خولین آلوارس موفقیت‌آمیز نبود.
 
دومین پنالتی از دست رفته محرز
شاید زمان ببرد تا ریاض محرز بعد از هالند، دوباره پنالتی‌زن دوم تیم شود. اگر دو هفته قبل در کپنهاگ پنالتی‌اش را گل می‌کرد، در این بازی هیچ انگیزه‌ای نداشت. در این بازی هم گرگور کوبل دست او را خواند و مهاجم الجزایری که خودش از امره جان پنالتی گرفته بود، ناکام شد. بهترین گلزن فصل قبل سیتی شم خود را از دست داده است.
 
بیچاره لستر
سیتی در 16 روز مانده تا تعطیلی رقابت‌های باشگاهی قبل از جام جهانی پنج بازی دارد و گواردیولا شش تغییر در تیمی ایجاد کرد که 3 بر یک برایتون را برد. کوین دبروین، آیمریک لاپورت و ادرسون روی نیمکت نشستند و هالند، برناردو سیلوا، ژوائو کانسلو و آکانجی یک نیمه بازی کردند. برندان راجرز مربی لستر امیدوار بود سفر به آلمان سیتی را خسته کند اما با تدبیر گواردیولا خدا به او و تیمش در بازی شنبه رحم کند!
 


Page Generated in 0.0055 sec