printlogo


کد خبر: 258009تاریخ: 1401/8/2 00:00
شاه‌محمدی: اگر جای یحیی باشم بازیکنان بی‌انگیزه را کنار می‌گذارم
ما برای تماشاگر بازی می‌کردیم اما بازیکن فعلی فقط برای تماشاگر بازی نمی‌کند

جمشید شاه‌محمدی معتقد است بازیکنان پرسپولیس مقابل ملوان از آن انگیزه بالا به دور بودند و با وجود برتری بازی خوبی را ارائه ندادند. بازیکن سابق پرسپولیس نظرات و نقد‌های کامل فنی خودش را با ما در میان گذاشت.

مسعود قراگزلو
خبرنگار

دیدار پرسپولیس مقابل ملوان را چگونه ارزیابی کردید؟
بازی پرسپولیس مقابل ملوان بازی کم موقعیتی بود. ضمن اینکه بازیکنان پرسپولیس را تاکنون این قدر بی‌انگیزه ندیده بودم. پرسپولیس که به نظرم خوب بازی نکرد. ملوان در نیمه اول بد نبود اما بازیکنان پرسپولیس در حد خودشان و سطح واقعی‌شان ظاهر نشدند. بازیکنان پرسپولیس تنها به فکر مالکیت بیشتر در بازی‌هایشان هستند اما با وجود این موقعیت زیادی خلق نمی‌کنند که این مسأله در حد خودش اصلاً نکته قابل قبولی نیست. به طور مثال ما شاهد این هستیم که تیمی مانند نساجی هم مالکیت توپش مقابل تیمی مانند فولاد بالاست و هم اینکه موقعیت زیادی هم خلق می‌کند و به پیروزی هم می‌رسد. درست است که غیبت تماشاگر تا حدودی روی یک تیم تأثیر‌گذار است اما بازیکنی که با رقم‌های بالا به تیم پیوسته باید از تأثیر‌گذاری بالایی تحت هر شرایطی برخوردار باشد و به لحاظ روحی روانی نیز از ظرفیت‌های بالایی برخوردار باشد.
به نوعی شاید این لوکادیا بود که موجب پیروزی پرسپولیس شد؟
لوکادیا واقعاً مهاجم خوب و ششدانگی است که خیلی خوب بازی می‌کند و خوب هم گل می‌زند این در حالی است که متأسفانه خوب تغذیه‌اش نمی‌کنند. به همین دلیل من از سرمربی پرسپولیس خواهش می‌کنم که فکری به حال این مسأله داشته باشد و ضمن برنامه‌ریزی برای تغذیه لوکادیا از طریق هافبک‌های تیم، دیاباته را هم هر چه زودتر به فرم مطلوب برساند و از وجود او هم در کنار لوکادیا بهره بگیرد تا بتواند از حضور بهترین مهاجم تیمش به نحو احسن بهره بگیرد.
اما یحیی به نظر بیشتر به روش 4-2-3-1 علاقه زیادی دارد!
به نظر من پرسپولیس نباید در باز‌ی‌های خانگی یا خارج از خانه‌اش با یک سیستم بازی کند و برای هر بازی بنا به قدرت تیم‌ها و بازی‌های داخل و خارج از خانه برنامه خاص و متنوعی داشته باشد.
در رابطه با مسائل فنی پرسپولیس چه ایرادات دیگری را به تیم وارد می‌دانید؟
تعداد پاس‌های رد و بدل شده در تیم پرسپولیس خیلی بالاست اما با وجود این خیلی کمتر می‌بینیم که پاس‌های عمقی از سوی هافبک‌های پرسپولیس به مهاجمان تیم داده شود و به نظرم بیشتر از ارنج تیم، تعویض‌های خوب سرمربی تیم موجب برتری و پیروزی با ارزش پرسپولیس مقابل ملوان شد که در خارج از خانه موجب گرفتن سه امتیاز با ارزش بازی شد.
فکر نمی‌کنید اگر تماشاگر بود پرسپولیس با شرایط بهتری مقابل ملوان بازی می‌کرد؟
افکار بازیکنان باید عوض شود. با شرایطی که بازیکنان پرسپولیس بازی می‌کنند، اگر تماشاگر هم در بازی‌های پرسپولیس حاضر شود در نوع بازی سرخپوشان خیلی تغییر به وجود نمی‌آید و به شکلی که بازیکنان پرسپولیس بازی می‌کنند عملاً آنها نمی‌توانند در بازی‌هایشان توفیق زیادی کسب کنند.
منظورتان افت ستاره‌های پرسپولیس است؟
بخشی از بد بازی کردن تیم پرسپولیس به افت ستاره‌های پرسپولیس باز می‌گردد. به نوعی که در حال حاضر مثلاً شاهد این هستیم که ترابی بد بازی می‌کند. بازیکنی که جوان است و باید از انگیزه‌های بسیار بیشتری برای درخشیدن برخوردار باشد. در زمان ما انگیزه‌مان این بود که برای تماشاگر تیم‌مان بهترین نمایش را ارئه دهیم اما فوتبال الان به گونه‌ای شده که بازیکن فقط برای تماشاگر بازی نمی‌کند و جدا از تماشاگر انگیزه‌های دیگری هم برای موفقیت خودش و تیمش قائل است.
یحیی گفته که زمین بد تیمش مانع تمرین خوب تیم شده است!
من دقیقاً نمی‌دانم این زمین چه کیفیتی دارد اما معتقدم بازیکنان باید برای خودشان و خانواده‌هایشان هم که شده خوب بازی کنند و شرایط را به سود پرسپولیس تغییر دهند.
اما کادر فنی و بازیکنان پرسپولیس نهایت تلاش خودشان را انجام می‌دهند که تیمشان به موفقیت برسد!
تیمی که قهرمانی می‌خواهد باید خطرات زیادی را روی دروازه حریف به وجود بیاورد و به گونه‌ای بازی کند که تیم حریف را تحت کنترل خودش در آورد. این در حالی است که ما چنین موضوعی را در پرسپولیس نمی‌بینیم و شاهد آن هستیم که موقعیت گل چندانی روی دروازه حریفان به وجود نمی‌آید. به همین دلیل بازیکنان به‌دلیل نداشتن انگیزه کافی و یا اشباع شدن خودشان نتوانسته‌اند در این امر موفق باشند و اگر من جای یحیی بودم بازیکنان بی‌انگیزه را در بازی‌های تیمم کنار می‌گذاشتم و از بازیکنان جوان‌تر استفاده می‌کردم چون فکر می‌کنم بین بازیکنان ایرانی تفاوت زیادی وجود ندارد و 10 تا 20 درصد به لحاظ فنی بین بازیکنان تفاوت وجود دارد.
در رابطه با بازی مقابل مس کرمان چه صحبتی دارید؟
مس تیم خوب و دونده‌ای است که بازیکنانش خوب می‌جنگند که به چنین تیم‌هایی نباید فضا داد و پرسپولیس برای اینکه پیروز شود باید در نیمه اول به لحاظ گلزنی موفق عمل کند و سه امتیاز بازی را بگیرد تا با صدرنشینی و حاشیه امنیت خوبی به تعطیلات برود.


Page Generated in 0.0059 sec