printlogo


کد خبر: 257575تاریخ: 1401/7/27 00:00
سرپرست فدراسیون وزنه‌برداری:
زارعی اوت نمی‌کرد، قهرمان می‌شدیم

ایران ورزشی- سجاد انوشیروانی سرپرست فدراسیون وزنه‌برداری بعد از حضور دو تیم مردان و زنان در رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی آسیا و کسب عنوان سومی تیمی در بخش مردان و چهارمی در بخش بانوان معتقد است که اگر محمد زارعی در منامه به خاطر آسیب‌دیدگی مجبور به خداحافظی اجباری و ترک صحنه مسابقه نمی‌شد، قطعاً تیم ملی وزنه‌برداری کشورمان با قدرت از سکوی قهرمانی آسیا بالا می‌رفت. او همچنین اعتقاد دارد که دختران وزنه‌برداری ایران در رقابت‌های آسیایی منامه خوش درخشیدند و ثابت کردند که اگر به آنها رسیدگی و توجه بیشتری شود، قطعاً می‌توانیم خیلی زود در بخش بانوان هم چه در قاره آسیا و در دنیا حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشیم.
سرپرست فدراسیون وزنه‌برداری می‌گوید: «خدا را شاکریم که بعد از برپایی چهل و پنج روز اردوی مستمر برای تیم ملی بزرگسالان مردان و زنان، توانستیم در مسابقات آسیایی بحرین حضوری پررنگ داشته باشیم.»
 انوشیروانی ادامه می‌دهد: «تیم‌های مردان و بانوان روند رو به رشدی داشتند و خانواده وزنه‌برداری را به آینده امیدوار کردند. پیش از این وقتی سکان سرپرستی وزنه‌برداری را دست گرفتیم، گفته بودیم که شرایط وزنه‌برداری آنچنان مناسب نیست. ولی برنامه‌های خوبی برای آینده داریم و امیدواریم روز به روز بهتر شویم.»
 نایب قهرمان بازی‌های المپیک 2012 لندن تأکید دارد: «با یک برنامه‌ریزی خوب اردوهای آماده‌سازی تیم ملی بزرگسالان را برای مسابقات جهانی کلمبیا شروع می‌کنیم. مکان اردوها فعلاً آکادمی ملی المپیک و پایتخت خواهد بود. تلاش می‌کنیم بالاترین امکانات را برای بچه‌ها فراهم کنیم چراکه رقابت‌های جهانی کلمبیا اولین مرحله گزینشی المپیک ۲۰۲۴ پاریس است و از اهمیت بالایی برخوردار است. بنابراین این را بر خود تکلیف می‌دانیم که بهترین شرایط را در مسیر پیش رو برای اعضای تیم ملی فراهم کنیم.»
انوشیروانی معتقد است: «افراد با استعدادی داریم که حضور آنها در رده جوانان رو به پایان است و فدراسیون برنامه‌ریزی دارد که پشتوانه‌سازی خوبی برای تیم ملی بانوان و مردان داشته باشیم. ما در منامه البته بدشانسی هم آوردیم که قهرمان نشدیم. زیرا محمد زارعی ملی‌پوش کشورمان در دسته 89 کیلوگرم در حین مسابقه دچار مصدومیت شد و نتوانستیم در دوضرب امتیاز کامل و مدال مجموع را به دست بیاوریم. بیش از شصت امتیاز را به همین دلیل از دست دادیم و نهایتاً عنوان سومی تیمی را به دست آوردیم در حالی که اگر آن امتیازات از دست نمی‌رفت، قهرمان آسیا بودیم.»


Page Generated in 0.0058 sec