printlogo


کد خبر: 254948تاریخ: 1401/6/19 00:00
برنامه فدراسیون؛ سرمربیگری جواد در جام ملت‌ها
کی‌روش، نکونام را جانشین خود می‌کند؟



توضیح درباره نوع قرارداد کارلوس کی‌روش با فدراسیون فوتبال ایران، یکی از مهم‌ترین بخش‌های کنفرانس مطبوعاتی روز پنجشنبه مهدی تاج بود. او در واقع با رونمایی از جزئیات این قرارداد، می‌خواست انتقادهایی که درباره قرارداد ویلموتس به او می‌شد را به سایه ببرد. به همین خاطر در کنار کی‌روش نام جواد نکونام و پروژه «جانشین‌ پروری» هم مطرح شد و تاج و قنبرزاده در روزهای اخیر روی پرورش یک مربی برای تیم ملی در کنار کی‌روش مانور می‌دهند!
مهدی تاج ابتدا بر مبلغ پایین قراردادی که با کی‌روش بسته، تأکید کرد: «قرارداد او ماهی ۵۰ هزار یورو است، چون می‌دانم اگر اینها را نگوییم روزهای دیگر می‌گویند شفاف‌سازی کنید. ایشان ۵ دستیار دارد که قراردادشان ۳۰ هزار یورو است و مدت آن سه ماهه و تا پایان جام جهانی است. البته برای هر دو طرف این امکان وجود دارد که اگر خواستیم تا جام ملت‌ها ادامه دهیم.»
طبق اعلام مهدی تاج در صورتی که تیم ملی بتواند از مرحله گروهی جام جهانی به مرحله بعدی برسد ۱۲ درصد از پاداش این صعود در اختیار کی‌روش قرار خواهد گرفت. همچنین کی‌روش ۲ برابر از پاداش مصوب بازیکنان و اعضای کادرفنی بابت هر برد و مساوی پاداش خواهد گرفت.
تاج در بخش دیگری از صحبت‌هایش به رونمایی از مدلی پرداخت که او به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال در نظر دارد. مدل آلمانی که پیش از این در تیم‌های ملی استفاده می‌شد و دستیار سرمربی تیم ملی به مرور زمان جای سرمربی را می‌گرفت. چیزی که او به آن اشاره کرد، حضور جواد نکونام در تیم ملی و تغییر تدریجی سرمربی تیم ملی از کی‌روش به او بود. تاج حتی گفت که احتمالاً در جام ملت‌های آسیا 2023، کی‌روش مدیرفنی تیم خواهد بود و نکونام به عنوان سرمربی در این تورنمنت حضور خواهد یافت.
هرچند هنوز توافق نهایی با باشگاه فولاد خوزستان بر سر این موضوع انجام نشده است اما با توجه به برنامه‌ای که تاج برای حضور نکونام در تیم ملی مطرح کرده است، بعید است در نهایت این باشگاه با این انتقال مخالفتی داشته باشد.
 کی‌روش وقتی برای نخستین بار به ایران آمد هم قرار بود  مربیان جوان  را پرورش دهد. کدام یک از مربیان جوانی که به کادرفنی او اضافه شدند، در نهایت جایگزین خوبی برای او شدند؟ از علیرضا منصوریان تا علی کریمی و جواد نکونام، هر کدام به دلیلی بعد از مدت کوتاهی از کادرفنی جدا شدند. حالا چه تضمینی برای موفق شدن پروسه تازه فدراسیون برای استفاده از کی‌روش است؟


Page Generated in 0.0051 sec