printlogo


کد خبر: 254921تاریخ: 1401/6/19 00:00
فرانس فوتبال رسماً اعلام کرد
جایزه مولر به توپ طلا اضافه شد

مجله فرانسوی «فرانس فوتبال» قرار است بزودی برای اولین‌بار جایزه مولر را به جمع جوایز خود اضافه کند. این جایزه به بازیکنی تعلق می‌گیرد که در فصل قبل «بیشترین گل را برای باشگاه و کشورش» به ثمر رسانده باشد و این جایزه به نام گرد مولر، مهاجم افسانه‌ای آلمانی نامگذاری شده است.
اولیور کان، مدیر بایرن روز جمعه در این‌باره گفت: خانواده گرد مولر و کل باشگاه بایرن از تصمیم فرانس فوتبال برای نامگذاری جایزه بهترین گلزن به نام گرد مولر خوشحال هستند. مولر موفق‌ترین مهاجمی است که تا به حال آلمان داشته و یکی از بزرگ‌ترین مهاجمان مرکزی تاریخ فوتبال جهان است. او یک اسطوره است. هیچ کس بیشتر از او سزاوار این افتخار نیست.
گرد مولر تمام دوران بازی خود را در بایرن مونیخ گذراند. او با مجموع ۵۵۴ گل در ۵۹۹ بازی و ۶۸ گل برای تیم ملی آلمان در ۶۲ بازی، یکی از موفق‌ترین مهاجمان تاریخ است. او با ۳۶۵ گل در بوندس‌لیگا جلوتر از روبرت لواندوفسکی ستاره سابق بایرن (۳۱۲)  در رتبه اول فهرست بهترین گلزنان تاریخ بوندس‌لیگا است.
در سال ۱۹۷۰، مولر اولین آلمانی بود که توپ طلا را برد. در سال ۱۹۷۲ با آلمان قهرمان اروپا شد و سرانجام در سال ۱۹۷۴ قهرمان جهان شد.


Page Generated in 0.0054 sec