printlogo


کد خبر: 254917تاریخ: 1401/6/19 00:00
یک نیمه درخشان به‌نام ستاره ایرانی
جهانبخش: می‌توانستیم با لاتزیو مساوی کنیم

نیکادل اسدی
روزنامه‌نگار ورزشی
 در نخستین بازی از رقابت‌های لیگ اروپا در فصل 2022-2023 فاینورد در رم میهمان لاتزیو بود و مقابل این تیم با نتیجه 4 بر 2 شکست خورد. یاران جهانبخش که طی پنج هفته ابتدایی فصل جدید لیگ اردی‌ویژه هلند هیچ شکستی نداشته و یک مساوی و چهار برد کسب کرده بودند، در نخستین مسابقه لیگ اروپا نتوانستند به روند خوب خود ادامه بدهند. نیمه اول این بازی با حساب 3 بر صفر به سود لاتزیو تمام شد. برای نیمه دوم و فرار از این شکست سنگین، آرنه اسلات- سرمربی فاینورد- علیرضا جهانبخش را به ترکیب تیمش اضافه کرد. او جایگزین هافبک میانی و لهستانی فاینورد شد تا تیم هلندی تغییر سیستم بدهد و با روش 2-4-4 مقابل لاتزیو بازی کند.
جهانبخش نقش وینگر راست را برعهده گرفت و در دقیقه 48 می‌توانست گل اول فاینورد را وارد دروازه میزبان کند اما مدافعان لاتزیو از روی خط شوت او را برگشت دادند. در ادامه لاتزیو گل چهارم را زد اما این فاینورد بود که با تلاش جهانبخش و گلزنی خیمنز مکزیکی دو بار تور دروازه حریف را لرزاند. جهانبخش با قدرت بازیسازی و نفوذهای تند و تیز خود از جناح راست بارها نظم دفاعی لاتزیو را به هم ریخت و شاید اگر فاینورد زمان بیشتری داشت حتی می‌توانست با امتیاز از رم به روتردام برود.
جالب اینکه در دقایق پایانی داور یک پنالتی هم به سود فاینورد اعلام کرد اما وی‌ای‌آر مانع از به ثمر رسیدن این ضربه و البته گل سوم تیم هلندی شد. جهانبخش بعد از پایان بازی گفت: «ما بازی را خوب شروع نکردیم. می‌خواستیم از دقیقه اول فشار بیاوریم ولی بازی آن‌طور که برنامه‌ریزی شده بود، پیش نرفت. لاتزیو هر توپی را به محوطه جریمه فاینورد رساند، تقریباً یک موقعیت خطرناک بود. ما در نیمه اول تنبیه شدیم اما در نیمه دوم شرایط بهتری داشتیم. بازی حتی می‌توانست با نتیجه تساوی 3 بر 3 به اتمام برسد. البته ما همیشه در خانه خوب بازی می‌کنیم. هواداران ما بهترین‌های اروپا هستند. این یک مزیت بزرگ برای ما است. این هم در هفته آینده به ما کمک خواهد کرد. شک ندارم اوضاع بهتر خواهد شد.»


Page Generated in 0.0065 sec