printlogo


کد خبر: 254896تاریخ: 1401/6/19 00:00
حضور بانوان به پاکسازی استادیوم‌ها کمک کرد
جلالی: کیفیت لیگ پاسخگوی هزینه‌هایش نبوده است


امروز ششمین هفته از لیگ را در حالی پشت سر می‌گذاریم که همچون چند دوره اخیر شاهد اتفاقات تکراری بودیم. مجید جلالی کارشناس فوتبال کشورمان بر این باور است که تا امروز سطح کیفی بازی‌ها در حد و اندازه‌های هزینه‌هایی که برایش شده نیست. البته او حضور بانوان را یک اتفاق بسیار خوب می‌داند که شاهد تأثیر مثبت آن هم بر فضای ورزشگاه‌ها بوده‌ایم. جلالی اما در این مقطع حساس برای تیم ملی ترجیح می‌دهد درباره اتفاقات اخیر پیرامون فدراسیون و تغییر کادرفنی حرفی نزند.

جعفر برزگر
روزنامه‌نگار

شما قبل از شروع لیگ گفته بودید که بعد از چند هفته مشخص خواهد شد با این هزینه‌ها چه کلاهی سر فوتبال رفته است.
استنباط و تحلیل من این است که واقعاً با توجه به هزینه‌هایی که داریم می‌کنیم و مربیانی که آمدند و حتی آنالیزور هم از خارج با خودشان آوردند و در کنارش بازیکنانی که با هزینه زیاد از خارج به لیگ بیست و دوم آمده‌اند تا اینجا که در آستانه هفته ششم قرار داریم پاسخگوی هزینه‌ای که برایش شده نبوده است. البته برخی تیم‌ها هفته به هفته بهتر شده‌اند.
چه تیم‌هایی؟
به‌عنوان مثال پرسپولیس بعد از دو تساوی متوالی در هفته اول در سه بازی بعدی‌اش پیروز شده و روند خوبی را در پیش گرفته‌اند. فولاد و حتی نساجی هم همین طور اما سایر تیم‌ها پیشرفت چندانی نداشته‌اند. آنها اگر بازیکنان خوب یا متوسطی را در اختیار دارند بر همان اساس نتیجه گرفته‌اند.
معمولاً قبل از جام جهانی، بازیکنان لژیونر می‌شوند تا شانس دعوت شدن‌شان به تیم ملی بیشتر شود، اما الان برعکس شده و اکثر آنها که رفته‌اند به لیگ خودمان برگشتند.
آنهایی که می‌روند در کشورهای دیگری به فوتبال‌شان ادامه می‌دهند همه خوب و جزو استعدادهای فوتبال کشورمان هستند. اما قواعد بازی در لیگ‌های خارجی و بخصوص اروپایی با لیگ ما بسیار متفاوت است. اینجا یک مهاجم صرفاً یک مهاجم است اما در فوتبال اروپا همین مهاجم هر زمان که لازم باشد یک طراح، مدافع یا حمله‌کننده خواهد بود. به همین دلیل نیاز به زمان بیشتری دارند تا به استانداردهای لازم برسند.
این ویژگی را می‌توان در یورگن لوکادیا مهاجم پرسپولیس دید؟
در حال حاضر نه، شاید اگر به لحاظ بدنی آماده‌تر شود این ویژگی را در او ببینیم.
شاید هم انتخاب اشتباهی داشتند که مجبور به بازگشت شده‌اند.
باید از خودشان پرسید اما بعضی از آنها نمی‌توانند در زمان معین به آن هماهنگی و استاندارد برسند به همین دلیل زود ناامید می‌شوند و از آنجا که در لیگ خودمان شرایط بهتری دارند و بیشتر دیده می‌شوند به فوتبال ما بر می‌گردند.
به نظر شما در این فصل هم تکلیف قهرمانی به روز پایانی کشیده می‌شود؟
بله، بخصوص که در فصل جاری تعداد تیم‌های مدعی هم بیشتر شده است. بعضی از آنها مثل فولاد و گل‌گهر که تا پیش از این مدعی نبودند اما الان هستند، حتی مس رفسنجان. البته که سه تیم پرسپولیس، استقلال و سپاهان هم همچون گذشته مدعی هستند.
به نظر شما کیفیت لیگ در نیم فصل دوم به‌دلیل برگزاری جام جهانی و انتخاب نشدن بعضی بازیکنان مدعی پایین‌تر نخواهد آمد؟
احتمالش ضعیف خواهد بود چون بلافاصله بعد از جام جهانی، جام ملت‌های آسیا را خواهیم داشت و اگر خدای نخواسته تیم ملی در جام جهانی موفق نشود آن وقت همان بازیکنانی که مد نظر هستند انگیزه مضاعفی برای دعوت شدن خواهند داشت.
اما اگر تیم ملی موفق شود آن وقت ...
بله اگر تیم ملی موفق شود آن وقت صحبت شما می‌تواند واقعیت پیدا کند.
حضور بانوان را در ورزشگاه چطور ارزیابی می‌کنید؟
به نظرم اتفاق خیلی خوبی بود و حتی می‌توانستیم زودتر از اینها هم شاهد حضورشان باشیم. الان می‌بینیم که به احترام آنها دیگر شعار‌های بد و غیراخلاقی را هم نمی‌شنویم. در واقع با همین کار شاهد یک پاکسازی در استادیوم‌ها بودیم.
و در مورد بازگشت مهدی تاج به فدراسیون و البته کارلوس کی‌روش به نیمکت تیم ملی؟
من پیش از این درباره این تحولات زیاد صحبت کردم و اگر اجازه بدهید حرفی نزنم.
 


Page Generated in 0.0060 sec