printlogo


کد خبر: 254872تاریخ: 1401/6/19 00:00
تنیس

جابر-اشویانتک ؛ فینال تنیس زنان گرند‌اسلم امریکا
یک قهرمانی دیگر برای ایگا؟

روزهای پایانی رقابت‌های تنیس آزاد امریکا از راه می‌رسند. روزهایی که شاید به خاطر حذف ستاره‌هایی همچون رافائل نادال، اندی ماری، متئو برتینی و دنیل مدودف جذابیت سال‌های گذشته را برای علاقه‌مندان نداشته باشد اما شاهد ظهور ستاره‌هایی همچون کارلوس آلکاراس و کسپر رود هستیم.
 
سومین صعود ایگا به فینال گرند‌اسلم‌ها
رقابت‌های نیمه نهایی تنیس آزاد امریکا در بخش زنان بامداد جمعه برگزار شد. در مهم‌ترین بازی ایگا اشویانتک بانوی شماره یک تنیس جهان به مصاف آرینا سابالکنا رفت که در پایان تنیس باز لهستانی با نتیجه 2 بر صفر به برتری رسید و ضمن صعود به سومین فینال گرند‌اسلم‌ها، به نخستین فینال خودش در گرند‌اسلمی به غیر از رولان گاروس رسید. از طرف دیگر انس جابر تونسی که پیش از این سابقه نایب قهرمانی ویمبلدون را دارد، در دیگر بازی نیمه‌نهایی مقابل کارولین گارسیا با نتیجه قاطع 2 بر صفر به پیروزی رسید و ضمن صعود به فینال تبدیل به اولین زن آفریقایی عرب زبان شد که به فینال اوپن امریکا می‌رسد.
 
تأثیر مرگ الیزابت
بر مسابقات اوپن امریکا
بی هیچ تردیدی درگذشت ملکه الیزابت دوم در سن نود و شش سالگی یکی از اخبار مهم بیست و چهار ساعت گذشته بود. خبری که تأثیر خودش را بر نیمه‌نهایی زنان رقابت‌های آزاد امریکا گذاشت و باعث شد این رقابت‌ها با یک دقیقه تأخیر آغاز شود.
 
فینال امریکا
رقابتی آسان برای ایگا
فینال تنیس آزاد امریکا در بخش زنان بامداد یکشنبه 20 شهریورماه بین انس جابر تونسی و ایگا  اشویانتک لهستانی برگزار خواهد شد. انس جابر نایب قهرمان رقابت‌های ویمبلدون درحالی در فینال به مصاف ایگا اشویانتک لهستانی می‌رود که پیش از این چهار بار مقابل حریف لهستانی قرار گرفته بود و هر یک دو پیروزی به‌دست آورده‌اند. اما باتوجه به پیروزی آسان ایگا مقابل جابر در رقابت‌های مسترز رم به نظر می‌رسد شانس بانوی شماره یک تنیس جهان برای کسب عنوان قهرمانی بیشتر باشد.
 


Page Generated in 0.0051 sec