printlogo


کد خبر: 254870تاریخ: 1401/6/19 00:00
در هفته اول فصل جدید لیگ قهرمانان چه گذشت؟
مربی‌های بخت برگشته آلمانــــــی، رقابت توپ طلا

شنیدن سرود لیگ قهرمانان لذت‌بخش بود و هفته اول فصل جدید نشان داد چرا این بازی‌های اروپایی وسط هفته برای ما اینقدر خاص است. از پیروزی شگفت‌انگیز دیناموزاگرب مقابل چلسی تا باخت تحقیرآمیز لیورپول در ناپل، نتایج عجیب دیگری هم رقم خورد ضمن اینکه برخی فوق‌ستاره‌های قاره خودشان را دوباره ثابت کردند.
 
اسطوره‌های جدید
اینکه کیلیان امباپه و ارلینگ هالند چقدر خوبند، داستانی تکراری است اما دو اسطوره جدید فوتبال اروپا یک بار دیگر خودشان را در مرکز توجهات قرار دادند. امباپه در پارک دو پرنس دو گل عالی به یوونتوس زد و هالند با دبل خود مقابل سویا سریع‌تر از هر بازیکن دیگری به آمار 25 گل در لیگ قهرمانان رسید. نبرد میان این دو برای رسیدن به نخستین قهرمانی اروپا و همچنین توپ طلا شاید در این فصل تعیین‌کننده باشد و هر دو شروع مقتدرانه‌ای داشتند تا ثابت کنند امسال می‌تواند سال آنها باشد.
 
مربی‌های آلمانی
یولیان ناگلسمان با بایرن‌مونیخ و ادین ترزیچ با بوروسیادورتموند پیروز شدند اما مربی‌های آلمانی در مجموع هفته بدی داشتند. توماس توخل و دومنیکو تدسکو به خاطر باخت‌های بدشان به ترتیب با چلسی و لایپزیگ اخراج شدند و یورگن کلوپ شب بسیار بدی را در استادیوم دیگو مارادونا مقابل ناپولی تجربه کرد. اما ناامیدی یک مربی آلمانی می‌تواند فرصتی برای یکی دیگر باشد و مارکو رزه، مربی سابق دورتموند جای تدسکو را روی نیمکت لایپزیگ گرفت.
 
پیروزی بزرگ
در پیروزی بزرگ 4 بر یک شاختار دونتسک مقابل لایپزیگ جای هیچ تردیدی وجود ندارد. تیم اوکراینی بعد از حمله نظامی روسیه بیش از نیمی از بازیکنان خود را از دست داده و باید شش بازی خارج از خانه انجام دهند؛ ورشو خانه موقت تیم در بازی‌های اروپایی است، این یعنی انتظار زیادی از تیم ایگور یوویسویچ نمی‌رود. اما بازی‌شان در آلمان کاری کرده به صعود به مرحله حذفی امیدوار شوند، ستاره تیم میخایلو مودریک که یک گل زد و دو پاس گل داد، کاری کرد که قیمتش در پایان این فصل چند میلیون گران‌تر شود.
 
رنجرز و سلتیک
برای نخستین بار بعد از 14 سال، دو تیم اسکاتلندی در مرحله گروهی لیگ قهرمانان حاضر هستند اما سلتیک و رنجرز شاید نمی‌توانستند شروعی بدتر از این داشته باشند. سلتیک در نیمه اول برابر رئال مادرید مقاومت کرد اما در نیمه دوم فرو ریخت و 3 بر صفر به مدافع عنوان قهرمانی باخت. رنجرز اما برابر آژاکس حرفی برای گفتن نداشت و همان نیمه اول سه گل و در مجموع چهار گل خورد تا فینالیست فصل قبل لیگ اروپا با سختی‌های این تورنمنت بیشتر آشنا شود.
 
هت‌تریک با سه تیم
پیش از بازی‌های چهارشنبه هیچ بازیکنی در لیگ قهرمانان برای سه تیم مختلف هت‌تریک نکرده بود اما با سه گل روبرت لواندوفسکی برای بارسلونا مقابل ویکتوریا پلژن این قله فتح شد. خرید تابستانی از بایرن‌مونیخ در پنج بازی رسمی اولش برای بارسا هشت گل زده اما بازی بعدی در اروپا مقابل چه تیمی است؟ سفر به آلیانتس آره‌نا و بازی با بایرن‌مونیخ!
 
یوونتوس ناامیدکننده
بعد از فصل ناامیدکننده یوونتوس در سری A فشار زیادی روی ماسمیلیانو آلگری وجود دارد تا هم در عرصه داخلی و هم در رقابت‌های اروپایی نتایج خوبی با تیمش بگیرد. اگرچه کسی انتظار نداشت این اتفاق در بازی در زمین تیم بی‌رحم پاری‌سن‌ژرمن در هفته اول لیگ قهرمانان رخ دهد اما بازی بی‌خاصیت یوونتوس در نیمه اول خیلی‌ها را نگران کرد. در نیمه دوم بهتر شدند اما باختند و حالا یوونتوس در شش بازی اولش در رقابت‌های مختلف تنها دو برد به دست آورده. بازی هفته بعد با بنفیکا شاید تکلیف آینده آلگری را روشن کند.
 
ستاره غیرمنتظره
سؤال می‌شد که آیا ریچارلیسون کیفیت لازم برای درخشیدن در بالاترین سطح به همراه تاتنهام را دارد اما او در نخستین بازی اروپایی پاسخ قاطعی داد. شماره 9 اسپرز دو ضربه سر عالی زد تا دفاع سرسخت مارسی فرو بریزد و تیم آنتونیو کونته شروع خوبی در لیگ قهرمانان داشته باشد. اینکه در آخر بازی در کنار خانواده‌اش اشک ریخت، او را پیش هواداران فوتبال در سراسر قاره عزیزتر کرد و او می‌تواند ستاره غیرمنتظره رقابت‌های این فصل باشد.
 
سخت‌ترین امتحان کلوپ
لیورپول شب عجیبی در ناپل سپری کرد و با باخت تحقیرآمیز 4 بر یک به انگلیس برگشت. اگرچه مصدومیت‌ها روی شروع بد تیم در این فصل تأثیر داشته اما بازی ضعیف برخی بازیکنان درخشان تیم در ایتالیا باید مورد توجه قرار بگیرد و فشار این قضیه روی یورگن کلوپ است که قبل از دست رفتن فصل اوضاع را مرتب کند. با توجه به بازی چهارشنبه شب، این سخت‌ترین امتحان پیش روی او در این هفت سال مربیگری در آنفیلد است.
 


Page Generated in 0.0068 sec