printlogo


کد خبر: 254869تاریخ: 1401/6/19 00:00
خبر و مصاحبه


حسین رضازاده: اوضاع وزنه‌برداری فقط با همدلی روبه‌راه می‌شود

حسین رضازاده پس از بازگشت به فدراسیون وزنه‌برداری به عنوان مشاور عالی سرپرست تأکید دارد که همه باید همدل باشیم و کمک کنیم تا اوضاع نابسامان وزنه‌برداری روبه‌راه شود. رضازاده معتقد است: «من روز اول که سجاد انوشیروانی به عنوان سرپرست فدراسیون منصوب شد، گفتم که همه باید دست به دست هم دهیم و کمک کنیم، اگر دنبال موفقیت و سربلندی وزنه‌برداری هستیم.»
 
دختر تاریخ‌ساز شمشیربازی: ما به قولمان عمل کردیم

دختر تاریخ‌ساز شمشیربازی معتقد است که آنها در عمل نشان دادند پتانسیل و توانمندی شمشیربازی زنان ایران چقدر بالاست. بنابراین حالا امیدوارند فدراسیون برنامه‌ریزی هدفمندی مندی برای حمایت از آنها داشته باشد. اعظم بختی می‌گوید: «در شمشیربازی زنان می‌توانیم نتایج خوبی کسب کنیم. ما درعمل هم این را نشان دادیم. امیدواریم اعزام زنان در مسابقات برون مرزی بیشتر شود تا ما با تجربه بیشتر در میادین مختلف بدرخشیم.»
 
6 رویداد جهانی پیش روی شمشیربازان
سابر نیازمند نگاه ویژه

نیمه دوم سال برای خیلی از فدراسیون‌ها از جمله شمشیربازی، روزهای شلوغی به حساب می‌آید و همین مسأله دغدغه‌های مالی را برایشان به وجود آورده است. تیم ملی سابر بر اساس تقویم فدراسیون جهانی شمشیربازی تا پایان فروردین ماه سال آینده باید در ۶ رویداد بین‌المللی شرکت کند که برای آماده‌سازی جهت حضور در این رقابت‌ها، شرایط متفاوتی نیاز است. به گفته قربانی، سرمربی تیم ملی، مسابقات کلاس A الجزایر اولین رویدادی است که تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر باید در آن شرکت کند. این رقابت آبان ماه برگزار می‌شود. بعد از آن به ترتیب مسابقات گرندپری فرانسه (آذرماه)، یک دوره جام جهانی (دی ماه- محل برگزاری مشخص نیست)، جام جهانی لهستان (بهمن ماه)، جام جهانی ایتالیا (اسفندماه) و جام جهانی مجارستان (فروردین ماه) در برنامه ملی‌پوشان برای اعزام قرار دارد. امین قربانی، سرمربی تیم ملی در این رابطه می‌گوید: «اگر سابر ایران توانست خود را در سطح جهان مطرح کند، به خاطر حضور مستمر در میادین مختلف بود و اینکه دغدغه مالی بابت آنها نداشت. از این‌رو این انتظار وجود دارد که مانند گذشته مسئولان کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش نگاه ویژه به این رشته داشته باشند و از نظر مالی حمایت لازم را ارائه دهند. سال آینده بازی‌های آسیایی را در پیش داریم و همزمان باید در رقابت‌های انتخابی المپیک هم شرکت کنیم. این شرایط می‌طلبد بودجه ویژه برای شمشیربازی در نظر گرفته شود تا ما بتوانیم بدون دغدغه در میادین حاضر شویم و به مسیر موفقیت قبل ادامه دهیم.»


Page Generated in 0.0044 sec