printlogo


کد خبر: 254868تاریخ: 1401/6/19 00:00
برگزاری مسابقات قهرمانی کشور نوجوانان بعد از 4 سال وقفه
جدال برای ملی‌پوش شدن

ایران ورزشی: مرداد ماه 97 آخرین باری بود که رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی کشور در رده سنی 16 و 17 سال به میزبانی پایتخت در تهران برگزار شد. بعد از آن هر بار به بهانه‌ای این مسابقه مهم که برای پشتوانه‌سازی تیم‌های ملی وزنه‌برداری از اهمیت فوق‌العا‌ده‌ای برخوردار بود، لغو یا به تعویق می‌افتاد تا به امروز که پس از حضور سجاد انوشیروانی به عنوان سرپرست فدراسیون وزنه‌برداری و تأکید او بر برگزاری این رقابت، قرار است مسابقه نوجوانان از روز 20 شهریور در استان لرستان و شهر خرم‌آباد با سبک و سیاقی نو و جدید برگزار شود.
برگزاری همزمان مسابقه دختران و پسران برای اولین بار
یکی از اتفاق‌های مهم و قابل تقدیری که در دوره کوتاه سرپرستی سجاد انوشیروانی و تیم همراه او در مجموعه وزنه‌برداری ایران رقم خورد، طراحی مسابقات دختران و پسران مثل مسابقات بین‌المللی مختلف، به‌صورت همزمان در یک استان و پشت سرهم است. اتفاقی خوب و امیدوار‌کننده که اولین تجربه‌اش قرار است در استان لرستان و رقابت‌های نوجوانان 16 و 17 سال ثبت شود. این اتفاق مهم حتماً می‌تواند در آتیه‌ای نزدیک هم از نظر کادرسازی و محک منابع انسانی برای ما مهم باشد و هم اینکه تجربه‌ای ایده‌آل باشد برای حضوری موفق در رویدادهای معتبر بین‌المللی. بنابراین فدراسیون وزنه‌برداری روی مسابقات قهرمانی کشور لرستان در رده سنی نوجوانان تمرکز ویژه‌ای دارد تا این رویداد به بهترین شکل ممکن و در بهترین حالت برگزار و میزبانی شود.
 
محک پشتوانه‌ها برای آینده
با قطعی شدن تاریخ برگزاری مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی نوجوانان کشور از 20 شهریور تا اول مهر سال‌جاری در شهر خرم‌آباد و استان لرستان، قطعاً برگزاری این مسابقه بعد از 4 سال و اندی وقفه طولانی مدت، می‌تواند نویدبخش ظهور پدیده‌هایی نو و خوش آتیه برای آینده وزنه‌برداری ایران باشد. این مسابقات که در رده سنی 16 و 17 سال، به طور همزمان برای دختران و پسران در خرم‌آباد تدارک دیده شده است، قرار است در بخش دختران از روز 20 تا 25 شهریور (با احتساب ورود و خروج) و در بخش پسران از روز 28 تا 31 شهریور برگزار شود. مطمئناً این رویداد که با این وقفه طولانی به سبک و سیاق جدید طراحی شده، می‌تواند محک جدی برای پشتوانه‌های توانمند وزنه‌برداری ایران در هر دو بخش دختران و پسران باشد.


Page Generated in 0.0049 sec