printlogo


کد خبر: 254865تاریخ: 1401/6/19 00:00
خبر

ارسلان و مختاری شاید مقابل هم
یک رقیب آشنا


امروز شاید در رقابت‌های وزن 72 کیلوگرم یک نبرد تمام ایرانی شکل بگیرد. محمد‌رضا مختاری نماینده کشورمان در این وزن است و علی ارسلان هم کشتی‌گیری است که از ایران جدا شد و به صربستان رفت تا دوبنده تیم ملی کشتی فرنگی این کشور را به تن کند. حالا این احتمال وجود دارد که این دو کشتی‌گیر در مسابقات قهرمانی جهان که به میزبانی صربستان برگزار شود، به هم برخورد کنند. ارسلان فرنگی‌کار آملی کشورمان سال گذشته وقتی دید نمی‌تواند به ترکیب تیم ملی برسد، تصمیم گرفت از ایران خارج شود. رئیس فدراسیون کشتی هم با وجود مخالفت محمد بنا رضایتنامه ارسلان را برای کشور صربستان صادر کرد تا حالا او امروز مقابل تیم ایران قرار بگیرد. رقابت او و مختاری می‌تواند جذاب شود؛ هر چند که در رقابت‌های داخلی مختاری توانسته بود از سد ارسلان بگذرد.

انتخابات هیأت رئیسه جهانی برگزار شد
علیرضا دبیر رأی نیاورد


انتخابات هیأت رئیسه اتحادیه جهانی کشتی دیروز و در فاصله یک روز مانده به شروع رقابت‌های جهانی صربستان در شهر بلگراد برگزار شد که البته نتیجه خوبی برای ایران در پی نداشت. علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی که در لحظه آخر، کاندیدای حضور در این انتخابات شد، با وجود فعالیت‌هایی که انجام داد، نتوانست نظر رأی دهنده‌ها را جلب کند. در این انتخابات، هفت عضو هیأت رئیسه اتحادیه جهانی انتخاب شدند که اکثر نفرات از اعضای پیشین بودند و علیرضا دبیر نیز با 25 رأی در رده یازدهم از 16 شرکت‌کننده قرار گرفت. دانیل ایگالی از نیجریه با 83 رأی، تئودروس هاماکوس از یونان با 82 رأی، مارتین دیتمان از آلمان با 81 رأی، رضوان پیرکالابو از رومانی با 79 رأی، رودیکا یاکشی از ترکیه با 79 رأی، نامیگ علی یف از آذربایجان با 73 رأی و یه ژانگ از چین با 62 رأی، هفت نفری هستند که به عضویت هیأت رئیسه اتحادیه جهانی درآمدند. نتیجه این رأی‌گیری یک بار دیگر به روی ورزش ایران آورد که تا چه حد در حوزه دیپلماسی ضعف دارد و جالب است که هیچ برنامه‌ای هم برای رفع این مشکل در نظر گرفته نمی‌شود.

سوپر تورنمنت شطرنج سینکفیلد
برد فیروزجا در دور ششم


علیرضـــــــــــــا فیــــــــــروزجـــــــا که در سوپرتورنمنت سینکفیلد شرکت کرده است، در دور ششم این مسابقات به مصاف شهریار ممدیاروف رفت و پیروز شد. این پیروزی درحالی برای برای فیروزجا به دست آمد که این شطرنج‌باز با ریتینگ ۲۷۷۸ در این مسابقات دست به مهره شده است. حریف او در این دور از مسابقات دارای ریتینگ ۲۷۵۷ بود. فیروزجا با این پیروزی ۳ امتیازی شد و در رده سوم این مسابقات ایستاد. در مسابقات سینکفیلد ۱۰ شطرنج‌باز برتر جهان حضور داشتند. مگنوس کارلسن قهرمان شطرنج جهان در دور چهارم این مسابقات به طور عجیبی از ادامه بازی‌ها انصراف داد. گفته می‌شود او به‌دلیل تقلب نیمن و شکست مقابل این شطرنج‌باز این مسابقات را ترک کرده است.


Page Generated in 0.0048 sec