printlogo


کد خبر: 254864تاریخ: 1401/6/19 00:00
سال گذشته هم نشان دادیم که از روس‌‌ها بهتر هستیم
محمد بنا: از همه قوی‌تریم

تیم ملی کشتی فرنگی از امروز رقابت‌های خود را در قهرمانی جهان آغاز می‌کند.
این تیم که سال گذشته با کمترین اختلاف امتیاز نسبت به روسیه به‌عنوان نایب قهرمانی رسیده بود، امسال در نبود روس‌ها به‌دنبال رسیدن به‌عنوان قهرمانی است. محمد بنا قبل از شروع مسابقات درباره آخرین وضعیت فرنگی‌کاران از آمادگی کامل تیم خبر داد: «خوشبختانه تیم در شرایط بسیار خوبی قرار دارد. همه کشتی‌گیران ما در بهترین شرایط هستند و امیدواریم که بتوانیم با شروع مسابقات مردم عزیز را خوشحال کنیم. این بچه‌ها برای رسیدن به این مسابقات نه یک سال بلکه چهار سال زحمت کشیدند و باید مزد این چهار سال تلاش را بگیرند. هر چند که نگاه بلند مدتی وجود دارد که تا المپیک پاریس باید کامل شوند.»
سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی با اشاره به غیبت روسیه در این دوره، از شانس‌های تیم ایران برای رسیدن به عنوان قهرمانی گفت: «سال گذشته هم نشان دادیم که چیزی از روس‌ها کم نداریم و حتی از آنها بهتر هم هستیم. 4 مدال طلا گرفتیم اما حریف یک مدال طلا کسب کرد اما واقعیت در مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان این است که بسیاری از کشورها مدعی مدال هستند. معمولاً مدال‌ها در کشتی فرنگی تقسیم می‌شود اما تیم ما از همه بهتر و قوی‌تر است.»
او درباره سخت‌ترین رقبای تیم ایران در این مسابقات ادامه داد: «ترکیه‌، آذربایجان و گرجستان تیم خوبی دارند و البته صربستان هم چند کشتی‌گیر خوب دارد که ستاره هستند و می‌توانند در این رقابت‌ها مدعی جدی باشند بخصوص اینکه میزبان هم هستند اما با این‌حال بعید است تیمی به قدرتمندی ایران باشند. تیم ایران در هر 10 وزن کشتی‌گیران شایسته‌ای دارند و به توانایی یک یک آنها ایمان دارم.»
سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی با اشاره به شانس کسب مدال در 10 وزن هم گفت: «پیش‌بینی این کار واقعاً سخت است اما برای ما مهم است که بتوانیم یکی از سه سکوی نخست تیمی را کسب کنیم. در تمام این سال‌ها تلاشم بوده که تیم در چنین وضعیتی قرار بگیرد اما در برخی از سال‌ها با بدبیاری از این مهم دور شدیم. امسال هم مهم است که بتوانیم یکی از این سه سکو را به دست بیاوریم. شانس مهمی هم برای این کار داریم.»

 


Page Generated in 0.0058 sec