printlogo


کد خبر: 249130تاریخ: 1401/4/7 00:00
قرارداد 5/ 2 میلیارد دلاری برای توسعه فوتبال
اپل حق پخش لیگ امریکا را خرید

امریکا رقیب ایران در جام‌جهانی ۲ دهه است که سرمایه‌گذاری گسترده‌ای روی فوتبال باشگاهی‌‌اش انجام داده. فوتبالی که لیگش با همه جای دنیا متفاوت است. سقوط در آن معنا ندارد و البته در چندسال گذشته پر از ستاره شده.
در امریکا مردم بیشتر تمایل به دیدن ورزش‌هایی مثل بیسبال، بسکتبال و فوتبال امریکایی دارند. آنها به فوتبال ما می‌گویند Soccer و مسئولان این ورزش سال‌هاست به‌دنبال این هستند که محبوبیت فوتبال را دست‌کم به رتبه چهارم جدول برسانند. حالا با قرارداد جدیدی که برای حق پخش لیگ سراسری فوتبال امریکا موسوم به MLS منعقد شده، به نظر فوتبال در امریکا جای خودش را کاملاً باز کرده است.
دیروز خبر آمد که شرکت بزرگ اپل با مقامات MLS به توافق رسیده تا تمام بازی‌های این لیگ را در ۱۰ سال آینده پخش کند. ارزش این قرارداد 5/2 میلیارد دلار است و با این رقم لیگ MLS از لحاظ درآمد تلویزیونی برای باشگاه‌ها، بالاتر از لیگ‌های هلند و بلژیک، هشتمین لیگ فوتبال جهان خواهد شد.
بدین ترتیب از اوایل سال 2023 تا 2032، دنبال‌کنندگان می‌توانند هر مسابقه MLS را با مشترک شدن در یک سرویس پخش جدید MLS، که فقط از طریق برنامه Apple TV قابل دسترسی است، دریافت کنند. پیش از این امکان تماشای تمام بازی‌های فوتبال لیگ امریکا وجود نداشت و فقط بازی‌های مهم پخش تلویزیونی می‌شد.

 


Page Generated in 0.0053 sec