printlogo


کد خبر: 249129تاریخ: 1401/4/7 00:00
سه نگاه به تیم ملی والیبال در لیگ ملت‌ها
خوش‌بینی به آسمانخراش‌های جـوان

از مربی ایرانی حمایت کنیم

علی مؤذن *
عملکرد تیم ملی والیبال در دو هفته نخست لیگ ملت‌ها قابل قبول بود. تیم ملی خوب بازی می‌کند و به جز یکی، دو بازی نخست که هنوز بازیکنان هماهنگ نشده و تیم هنوز جا نیفتاده بود، عملکرد خوبی داشت. تیم ملی به اصطلاح روی غلطک افتاده.
نقطه عطف و اوج درخشش تیم ملی در بازی با امریکا بود. وادی در این دیدار به خوبی پاس داد و مهاجمان تیم را تغذیه کرد. اسماعیل‌نژاد هم عملکرد بسیار خوبی داشت و امتیازات زیادی برای تیم ملی به دست آورد. ایران، روز کم اشتباهی را گذراند.
در مقابل شکست غافلگیرکننده برابر بلغارستان شوک‌آور بود و کسی انتظارش را نداشت. ایران در این دیدار هماهنگ نبود و حریف را دست‌کم گرفت. پشت
خط زن جوان تیم بلغارستان نیز عالی بازی کرد و مدافعان نتوانستند او را مهار کنند.
هفته سوم بازی‌های سختی در انتظار تیم ایران است و کیفیت حریفان بهتر خواهد شد. در مقابل بازیکنان ایران نیز هماهنگ‌تر شده و به آمادگی بیشتری می‌رسند.
کادر فنی عملکرد نسبتاً موفقی داشته. باید به مربی ایرانی بها داد. بازیکنان به مربی ایرانی، احساس نزدیک‌تری دارند. ممکن است دوره آزمون و خطای مربی ایرانی بیشتر طول بکشد ولی باید از او حمایت کرد.
* پیشکسوت والیبال

تغییر نسل نتیجه می‌دهد

مصطفی کارخانه *
تیم ملی والیبال در هفته دوم لیگ ملت‌ها عملکرد بهتری نسبت به هفته اول داشت. در هفته اول مدافعان تیم ملی تحت تأثیر مسابقات قرار گرفته بودند؛ اما در هفته دوم این مشکل تا حدود زیادی مرتفع شد. از لحاظ فردی نیز این کیفیت مشهود بود. وادی توانست بهتر از هفته اول کار کند. اسفندیار در هفته دوم احیا شد و اسماعیل‌نژاد که بیشترین امتیاز را برای تیم ایران کسب کرد، توانست وظایفش را به خوبی انجام دهد. فراموش نکنیم ما در حال ساختن تیمی جدید هستیم که در همین تیم جدید هم ۳ بازیکن اصلی آن به خاطر مصدومیت غایب هستند. معروف و موسوی هم یک‌شبه به بازیکنان باتجربه تبدیل نشدند و به آنها فرصت داده شد.
اولویت تیم ملی در لیگ ملت‌ها کسب نتیجه نبود؛ با این حال تا الان ۴ پیروزی به دست آورده که نتیجه خوبی است.
ما در هفته سوم هم شانس پیروزی داریم؛ اما اگر این اتفاق هم رخ ندهد، تیم ملی در لیگ ملت‌ها نمره قبولی گرفته. به نظر من تغییر نسل تیم ملی والیبال زودتر از پیش‌بینی‌ها به نتیجه خواهد رسید. اگر تیم ملی نوسان دارد، طبیعی است؛ چون همان‌طور که گفتم یک تیم جدید در حال شکل گرفتن است.
* سرمربی اسبق تیم ملی

کمک کنیم تا تیم ملی جا بیفتد

بهنام محمودی*
آرزوی من این است که والیبال در آرامش باشد. به همین دلیل بهتر است در پایان لیگ ملت‌ها، یک جمع‌بندی کلی از عملکرد تیم ملی ارائه کنم. اما اگر بخواهیم نگاهی اجمالی بر عملکرد تیم ملی والیبال در دو هفته نخست لیگ ملت‌ها داشته باشیم، باید با جمیع شرایط تحلیل کنیم.
سطح والیبال ما از کشورهایی مثل کانادا، بلغارستان و استرالیا بالاتر است. بازیکنان ایران از لحاظ فنی، برتر از کشورهای فوق هستند و همه باید کمک کنیم تا تیم ملی جا بیفتد. امیدوارم ملی‌پوشان همیشه مثل بازی با امریکا، خوب ظاهر شوند.
پیش از این درباره این تیم حرف‌های خود را در هیأت رئیسه فدراسیون زده‌ام و دوست ندارم به روزمرگی بیفتیم. امیدوارم تیم ملی، با آمادگی بیشتر راهی مسابقات قهرمانی جهان شود.
برای همه ما والیبال مهم است و در این بین، شخص اصلاً مطرح نیست. هر کمکی هم از دستم بر‌بیاید در زمینه حمایت و پیشنهاد در حد خودم برای والیبال و تیم ملی انجام خواهم داد تا والیبال ایران پیشرفت کند.
* عضو هیأت رئیسه والیبال



 


Page Generated in 0.0032 sec