printlogo


کد خبر: 249121تاریخ: 1401/4/7 00:00
گزارش و مصاحبه



ولسلی ننکا مربی گلرهای پرسپولیس شد
همکار بلان و لادروپ، مربی سانتوس و تیم ملی قطر

بعد از انتخاب بدنساز اسپانیایی حالا پرسپولیس با یک مربی دروازه‌بان‌های برزیلی قرارداد بسته تا نیمکت سرخ‌ها از یک نیمکت تمام ایرانی به نصف ایرانی نصف خارجی تبدیل شود.
ولسلی آنتونیو سیمپلیسیو بازیکن پیشین فلامینگوی برزیل که سابقه مربیگری در تیم‌هایی چون سانتوس برزیل، باشگاه‌ها و تیم ملی قطر را دارد با عقد قراردادی یکساله به پرسپولیس پیوست تا از این پس عهده‌دار آماده‌سازی دروازه‌بان‌های سرخپوشان باشد.
به گزارش سایت باشگاه پرسپولیس، با جدایی داود فنایی از جمع سرخپوشان ایران، یحیی گل‌محمدی تصمیم گرفت یک برزیلی که کارنامه پرباری هم دارد را برای آماده کردن دروازه‌بان‌هایش به کار بگیرد.
ولسلی آنتونیو سیمپلیسیو از گزینه‌های او برای این منظور بود که در نهایت پس از مذاکرات با رضا درویش، مدیرعامل توافق نهایی حاصل شد و این مربی برزیلی با قراردادی یکساله به پرافتخارترین تیم فوتبال ایران پیوست.
ولسلی آنتونیو سیمپلیسیو سابقه کار با مربیانی چون؛ نیکولاس کوردوا، لوران بلان، لادروپ و خورخه فوساتی را در کارنامه خود دارد. او به‌عنوان مربی در تیم‌های مطرح برزیلی مانند سانتوس کار کرده است ولی از سال ۲۰۰۳ در فوتبال قطر حضور پیدا کرد و بعد از کار در باشگاه‌هایی چون؛ العربی و الریان به کادرفنی تیم ملی قطر ملحق شد.
این مربی در دوران بازیگری برای تیم‌های فلامینگو، امه‌ریکا، پرتغال، پلوتاس، برگانتینو، نورسته برزیل و در دروان مربیگری در تیم‌های سانتوس، گویاتوبا، کالداس از برزیل، العربی، الریان و تیم ملی قطر حضور داشته است.
او صاحب مدرک درجه A آسیا در سال ٢٠٢١ است و در دوره‌های مربیگری دروازه‌بانی فیفا در سال ٢٠١٢، دوره پیشرفته مربیگری فیفا در سال ٢٠١٦، پنج دوره کارآموزی در باشگاه‌های پورتو، بنفیکا و پاری‌سن‌ژرمن و کارگاه‌های آموزشی مربیگری از 2018 تا 2020 در کمپ اسپایر قطر شرکت کرده است.
این مربی به زبان‌های انگلیسی، عربی، اسپانیایی و پرتغالی تسلط دارد و با مربیانی مثل نیکولاس کوردوا، لوران بلان، لادروپ، خورخه فوساتی و... همکاری کرده است.

قبل از تماس یحیی با یک تیم اروپایی و ایرانی مذاکره می‌کردم
لوسادا: یحیی از من شناخت کافی دارد

پپه لوسادا که به‌عنوان مربی بدنساز به کادر فنی تیم پرسپولیس ملحق شده، قرار است بزودی به ایران بیاید تا در پرسپولیس مشغول به کار شود. وی در گفت‌وگویی با سایت اسپانیایی lavozdigital با اشاره به حضورش در ایران گفت: واقعیت این است که من در چندین باشگاه به‌عنوان مربی حضور داشته‌ام که از همه آنها قدردانی می‌کنم. من ابتدا با جواد نکونام که یک ستاره در کشورش بود و سپس با مجید جلالی در گل‌گهر ارتباط داشتم و کار کردم و حالا این فرصت برای حضور در پرسپولیس برایم پیش آمده که همراه با استقلال، دو رقیب بزرگ در پایتخت و همچنین کشور ایران هستند.
لوسادا درباره شناختش از یحیی گل‌محمدی سرمربی پرسپولیس گفت: ما یکدیگر را به‌عنوان رقیب می‌شناختیم. گمان می‌کنم که او از کار من شناخت داشته و همین مسأله او را ترغیب به استخدام من کرده است. گل‌محمدی در جست‌و‌جوی یک مربی بدنساز خارجی بود و براساس چیزی که به من گفته شده است، از من شناخت کافی دارد. به همین دلیل هم پس از بررسی و صحبت با باشگاه، با من تماس گرفت.
مربی بدنساز پرسپولیس در پاسخ به این سؤال که آیا علاوه بر پرسپولیس، پیشنهاد دیگری هم داشته یا نه، گفت: زمانی که گل‌محمدی با من تماس گرفت، با یک تیم اروپایی و تیم دیگری از ایران مذاکره می‌کردم اما اتفاقی که افتاد، این بود که پرسپولیس خیلی زود برای استخدام من دست به کار شد و ظرف سه روز پیشنهاد و قرارداد را ارائه کرد.
لوسادا ادامه داد: ایران فوتبالدوستان زیادی دارد و هواداران زیادی در این کشور پیگیر هستند. به‌عنوان مثال استادیوم پرسپولیس که شبیه به نوکمپ است، می‌تواند ۹۰ هزار نفر را در خود جای بدهد. جو در آنجا بسیار فوتبالی است.
وی درباره مدت زمان قراردادش گفت: قراردادم برای این فصل است و اگر اوضاع خوب پیش برود، فکر می‌کنم امکان تمدید قرارداد خواهم داشت. لیگ ایران قدرتمندترین لیگ خاورمیانه است. کشورهایی مثل قطر، امارات یا عربستان برای من در سطح پایین‌تری از فوتبال قرار دارند، البته نه از نظر اقتصادی، چون از این لحاظ ممکن است کمی بالاتر از ایران باشند. در آن کشورها می‌توان پول بهتری برای بازیکنان و مربیان وجود داشته باشد، اما از نظر فوتبالی فکر می‌کنم ایران در حال حاضر تیم اول آسیاست.


 


Page Generated in 0.0060 sec