printlogo


کد خبر: 249114تاریخ: 1401/4/7 00:00
سوژه



واکنش اشکان نامداری به جدایی یک مدافع:
پیدا کردن جایگزین برای دانشگر سخت است

دروازه‌بان و مربی سابق گلرهای استقلال در مورد اینکه استقلال با مشکلات مدیریتی روبه‌رو شده، گفت: «فکر نمی‌کنم با شناختی که از سردار آجورلو دارم استقلال را روی هوا نگه داشته باشد. من با آقای آجورلو در تیم فتح هم حضور داشتم و بخوبی می‌دانم هر جا که باشند تا آخرین روز کارشان را بخوبی انجام می‌دهند. کاش همه ما می‌دانستیم دلیل این مشکلات به‌وجود آمده برای استقلال چیست. امیدوارم باشگاه بتواند پایه تیم را حفظ کند.» نامداری در مورد جدایی دانشگر از تیم گفت: «محمد به استقلال کمک بسیار زیادی می‌کرد. خیلی از اسم‌های بزرگ بودند که در استقلال جواب ندادند اما دانشگر از زمانی که به استقلال آمد تا آخر خوب بود. پیدا کردن بازیکن جایگزین برای او بسیار سخت خواهد بود.» پیشکسوت آبی‌ها در پاسخ به اینکه آیا تیمی می‌تواند جایگاه بازیکن را در تیم ملی تضمین کند، گفت: «این حرف‌ها درست نیست و نمی‌دانم بر چه اساسی گفته می‌شود. بهتر است فقط در مورد تیم خودمان صحبت کنیم و تمرکزمان روی موفقیت خودمان باشد، متأسفانه چند سالی است که تیم‌ها عدم موفقیت خود را گردن تیم‌های حریف می‌اندازند و بهانه می‌گیرند. این حرف‌ها نتیجه‌اش همین بیانیه‌ها و بالا رفتن حساسیت لیگ و دربی می‌شود. بهتر است هر کس به فکر وظیفه خودش باشد. در تیم باشگاهی هم نمی‌توان به بازیکنی قول بازی داد چه برسد به تیم ملی.»

استقلال برنده پرونده مالی میلیچ
پرونده مالی پادوانی و استرا در راه است

استقلال چندین پرونده شکایت در فیفا داشت که یکی از آنها مربوط می‌شد به پرونده میلیچ؛ این بازیکن کروات مدعی شده بود 600 هزار دلار از استقلال طلبکار است اما وکلای باشگاه استقلال دفاعیه خود مبنی بر ادعای دروغین میلیچ را به فیفا ارائه داده بودند. روز گذشته رأی نهایی صادر شد و باشگاه استقلال در این پرونده برنده شد. معاون حقوقی استقلال در این خصوص صحبت کرد و توضیحاتی را ارائه داد: «هرویه میلیچ ادعای طلب 600 هزار دلاری از استقلال داشت که طی بررسی متوجه شدیم مبلغ واقعی طلب بسیار کمتر از این ادعاست.» معاون حقوقی باشگاه استقلال در ادامه گفت: «با وجود این طی چند دور مذاکرات به نتیجه نرسیدیم. او علیه باشگاه اقامه دعوی و 600 هزار دلار را مطالبه کرد اما فیفا با بررسی جزئیات پرونده، باشگاه استقلال را صرفاً به پرداخت 165 هزار دلار محکوم کرد. این رأی پیروزی خوبی برای تیم حقوقی بود چون در این پرونده هم مانند پرونده دیاباته و برخلاف سال‌های گذشته، وکیل خارجی که هزینه زیادی هم داشت استخدام نکردیم و خود تیم حقوقی باشگاه وظیفه دفاع را برعهده داشت.» در لا‌به‌لای خبرهای بدی که این روزها از باشگاه استقلال به گوش می‌رسد، خبر برنده شدن استقلال در پرونده مالی میلیچ می‌تواند امیدوار‌کننده باشد. البته پرونده پادوانی هم هنوز مانده است ضمن اینکه آخر تیر ماه پرونده بزرگ مالی استقلال یعنی پرونده استرا حکمش صادر می‌شود و استقلالی‌ها نگران این پرونده مالی هستند. تیم استقلال در فصل نقل و انتقالات آنقدر منفعل عمل کرده که این روزها هواداران این تیم به‌شدت ناراحت اوضاع و احوال استقلال هستند و از اینکه هنوز باشگاه بازیکنی را جذب نکرده شاکی هستند!

ساپینتو در کشورش بازی‌ها را می‌بیند
بهتاش فریبا: نگران تمدید قرارداد بازیکنان استقلالم

 این روزها شرایط تیم قهرمان اصلاً خوب نیست! به همین دلیل هواداران استقلال نگران هستند. بهتاش فریبا پیشکسوت استقلال در خصوص نگرانی هواداران استقلال برای از دست رفتن زمان آماده‌سازی تیم می‌گوید: «در این مورد برخی جو می‌دهند و به‌دنبال مسموم کردن فضا علیه استقلال هستند. براساس صحبت‌های مسئولان سازمان لیگ، قرار است فصل جدید فوتبال ایران حدود روز بیستم مرداد با بازی سوپرجام آغاز شود. تمام تیم‌های دنیا برای آماده‌سازی پیش‌فصل 45 روز زمان نیاز دارند. اگر سرمربی استقلال طبق گفته‌ها هم پانزدهم-شانزدهم به ایران برگردد، باز هم حدود 40 تا 45 روز برای آماده‌سازی پیش‌فصل وقت داریم. پس نگران نباشیم. وقت کافی برای بدنسازی و انجام تمرینات پیش‌فصل را داریم. نگرانی من زمان شروع تمرینات نیست، مسأله دیگری است. من نگران بازیکنانی هستم که قراردادشان باید تمدید شود.» پیشکسوت استقلال در مورد اینکه علاوه بر تمدیدی‌ها، جذب بازیکن جدید نیز نگرانی و واکنش منفی هواداران را در پی داشته، می‌گوید: «وقتی سرمربی تیم شما عوض می‌شود و سرمربی جدید می‌آورید، آیا کار حرفه‌ای این نیست که او نفرات جدید را تأیید کند؟ اگر نفرات تیم را سرمربی جدید تأیید نکند شرایطی مانند زمان مدیریت مددی به وجود می‌آید. تیم را آدم‌هایی می‌بندند که در اندازه این کار نیستند. ما 7 هافبک وسط داشتیم اما وینگر نداشتیم! من مطلع هستم که ساپینتو شبانه روز بازی‌ها را نگاه می‌کند.» فریبا با اشاره به اهمیت تمدید قرارداد بازیکنان فصل گذشته می‌گوید: «اگر بازیکنانی که قراردادشان تمام شده، تمدید نکنند نگران‌کننده است.»

پاسخ مبهم حسین‌زاده به جدایی:
امیدوارم اتفاقات خوبی رقم بخورد

امیرحسین حسین‌زاده مشغول تمرین است تا آمادگی بدنی‌اش را حفظ کند. هافبک-مهاجم استقلال در تلاش است با اوج آمادگی به فصل بعد برسد. حسین‌زاده درباره وضعیت کنونی خودش توضیحاتی می‌دهد که جالب توجه است. او می‌گوید: «تمرینات انفرادی خودم را شروع کرده‌ام تا به آمادگی برسم. امیدوارم در روزهای آتی اتفاقات خوبی برای من و استقلال رخ بدهد که دو طرف راضی باشند.» حسین‌زاده در ادامه حرف‌هایش به فصل رؤیایی که با استقلال سپری کرد، اشاره دارد. او قهرمانی با استقلال در لیگ بیست و یکم را تکرار نشدنی می‌داند: «فصل قبل یک فصل رؤیایی برای همه ما بود؛ فصلی بود که فوق‌العاده گذشت. خوشحالم با قهرمانی تمام شد. دل هواداران را شاد کردیم. از اینکه‌ وریا جام را بالا برد خوشحالم؛ همه چیز رؤیایی بود. از همه کسانی که پارسال جزو کادر فنی و تدارکات بودند و زحمت کشیدند ممنونم. فکر نمی‌کنم سالیان سال اتفاقی که برای من و استقلال رخ داد، تکرار شود. ما بدون باخت قهرمان شدیم و تکرار آن دشوار است.» آیا حسین‌زاده در اردوی تیم ملی به یکی از مردان کلیدی در ترکیب اصلی تبدیل خواهد شد؟ آیا او می‌تواند جوری تمرین کند که چشم‌های اسکوچیچ خیره شود؟ امیرحسین به آینده‌اش در تیم ملی هم امیدوار است. او می‌گوید: «خدا را شکر ‌می‌کنم که در اردوی تیم ملی حضور دارم. از اسکوچیچ ممنونم به من اعتماد کرد و امیدوارم جواب اعتماد ایشان را بدهم. مثل همیشه سرم را برای تیم‌هایم گذاشتم برای تیم ملی هم می‌گذارم و سعی می‌کنم همیشه 100 خودم باشم. پارسال هم هر چه داشتم برای استقلال گذاشتم. یک ثانیه کم‌کاری نبوده و 100 من در استقلال بود. یک بازیکن باید همیشه 100 باشد. در بالاترین حد از آمادگی.» برخی اخبار حکایت از حضور حسین‌زاده در میان پدیده‌های جام جهانی دارد. آیا برای حسین‌زاده در جام جهانی اتفاق خاصی رخ خواهد داد؟ آیا او با تیم ملی به جام جهانی خواهد رفت؟ او در این باره هم حرف‌هایی دارد: «من در میان پدیده‌های جام جهانی؟ چند جا این خبر را دیدم و خدا را شکر می‌کنم، اما به اینها قانع نیستم. تمام سعی‌ام را می‌کنم بهترین باشم و شرمنده هواداران نشوم.» آیا حسین‌زاده درباره ماندن در استقلال می‌تواند پاسخ روشنی به افکار عمومی بدهد؟ حسین‌زاده به تکرار این جمله بسنده می‌کند: «امیدوارم برای من و استقلال اتفاقات خوبی رخ بدهد.»




 


Page Generated in 0.0062 sec