printlogo


کد خبر: 249108تاریخ: 1401/4/7 00:00
در پاسخ به اعتراض 19 فدراسیون به وزارت ورزش و جوانان
راستینه: نامه زدیم برنامه بدهند اما توجه نکردند

رئیس کمیته تربیت بدنی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در واکنش به اعتراض رؤسای ۱۹ فدراسیون ورزشی نسبت به توزیع بودجه اختصاصی ۳۱۵ میلیارد تومانی مجلس دست به افشاگری زد. احمد راستینه اعلام کرد که مجلس شورای اسلامی سال گذشته به همه فدراسیون‌ها نامه زده بود که فدراسیون‌ها برنامه خود را ارائه بدهند اما برخی از فدراسیون‌ها این کار را نکردند: «سال قبل با هماهنگی فراکسیون ورزش به همه فدراسیون‌های ورزشی نامه زدیم و از آنها خواستیم برنامه‌های خود و همچنین مسیر پیش روی‌شان را به مجلس گزارش کنند تا بتوانیم در پیگیری کمک به آنها به‌صورت ویژه‌تر اقدام کنیم. طبیعتاً برخی از فدراسیون‌ها برنامه‌های خود را اعلام کردند که مورد حمایت قرار گرفتند و برخی نیز در این زمینه کوتاهی کردند.»
احمد راستینه با اشاره به اعتراض رؤسای ۱۹ فدراسیون ورزشی نسبت به توزیع بودجه اختصاصی ۳۱۵ میلیارد تومانی مجلس شورای اسلامی به ۲۸ فدراسیون ورزشی و طرح ادعای توزیع نامتوازن این بودجه، با اشاره به اقدامات حمایتی مجلس از حوزه ورزش گفت:«در کنار حمایت ۳۱۵ میلیارد تومانی از فدراسیون‌ها و کمک‌های۸۰ و ۴۰ میلیارد تومانی به کمیته‌های ملی المپیک و پارالمپیک، بودجه خود وزارت ورزش را در لایحه بودجه دو برابر کردیم؛ دیگر مجلس در حمایت از ورزش چه کاری باید انجام می‌داد؟»
احمد راستینه با بیان اینکه در دو سال اخیر مجلس بیشترین حمایت را از ورزش داشته، ادامه داد:«مجلس شورای اسلامی ظرف دو سال گذشته اقدام بسیار فوق‌العاده‌ای در حمایت از ورزش انجام داده که قابل تقدیر است؛ از جمله این اقدامات دو برابر کردن بودجه ورزش در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ است. در همین زمینه در یک بند که به پیشنهاد من رأی آورد و به بودجه کل الحاق شد رقم ۶ هزار و 500 میلیارد تومان به ورزش کمک شد.» راستینه همچنین با بیان اینکه با وجود بی‌توجهی برخی فدراسیون‌ها باز هم مجلس شورای اسلامی به کمیته ملی المپیک اعتبار داد تا از آنها حمایت کند، گفت:«همچنین در کنار حمایت از ۲۷ فدراسیون، ۸۰ میلیارد تومان جهت کمک به کمیته ملی المپیک اختصاص دادیم تا فدراسیون‌هایی را که فکر می‌کنند باید مورد حمایت قرار بگیرند و شاید ما حمایت نکردیم و از قلم افتاده‌اند، مورد حمایت قرار دهند. ۴۰ میلیارد تومان دیگر نیز جهت کمک حمایتی از کمیته ملی پارالمپیک تخصیص دادیم. وزارت ورزش و جوانان وظیفه دارد در راستای انجام وظایف خود، علاوه بر تخصیص اعتبارات خود، بر اعتبارات حمایتی انجام شده از سوی مجلس نظارت و دقت کند؛ اینها حمایت‌هایی بوده که ما با یک منطق انجام دادیم و به فدراسیون‌ها کمک کردیم. فدراسیون‌ها می‌توانستند به جای اعتراض به مجلس، بیشتر در کنار مجلس بایستند و از اقدام بزرگ مجلس در حمایت از ورزش حمایت می‌کردند؛ اگر هم آن‌طور که فکر می‌کنند، دیده نشدند، منطق خود را ارائه دهند.»

 


Page Generated in 0.0056 sec