printlogo


کد خبر: 249105تاریخ: 1401/4/7 00:00
باقری مدیر تیم ملی شد، سلیمی نایب رئیس، مقامی دبیر
سکان وزنه‌برداری به دست اهلش افتاد

رضا عباسپور   
 خیلی طول کشید تا چرخ وزنه‌برداری بعد از نامرادی‌های فراوان بچرخد و نهایتاً برسد به دست اهلش. دیروز حال وزنه‌برداری بعد از حکم گرفتن کوروش باقری به‌عنوان مدیر تیم‌های ملی وزنه‌برداری، بهداد سلیمی در قامت سرپرست نایب رئیسی و حسین مقامی در جایگاه سرپرست دبیری فدراسیون بهترین اتفاق و خبری بود که حال اهالی وزنه‌برداری را در بحران نابسامانی این رشته پرافتخار المپیکی روبراه و خوب کرد.
باقری بهترین انتخاب انوشیروانی
بدون شک خلأ وجود و دانش فنی ستودنی کوروش باقری سال‌ها بود که در وزنه‌برداری ایران احساس می‌شد. کوروش باقری را بی‌تردید می‌توان شاگرد ممتاز و نابغه سرمربی پرآوازه و اسم و رسم‌دار بلغاری ایران«یوردان گئورگی ایوانف» دانست. زیرا کوروش باقری در طول چند سالی که سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری ایران بود، با نتایج درخشان و پرورش ستاره‌های بی‌شمار در وزنه‌برداری ایران ثابت کرد که نبوغ ستودنی و غیرقابل انکاری در مدیریت فنی و هدایت وزنه‌برداران برای رسیدن به عالی‌ترین رتبه‌های جهانی و المپیک دارد. حالا و بعد از حضور سجاد انوشیروانی (سرپرست جدید وزنه‌برداری) که خودش یکی از شاگردان افتخارآفرین کوروش باقری در عرصه‌های مختلف جهانی و المپیک است، بار دیگر با دعوت انوشیروانی، او بعد از سال‌ها به خانه خود بازگشت تا این بار به‌عنوان مدیر تیم‌های ملی وزنه‌برداری تجربیات گرانبها و ارزشمندش را به آینده‌سازان وزنه‌برداری ایران انتقال دهد. کوروش باقری روز گذشته به‌عنوان «مدیر تیم‌های ملی وزنه‌برداری» از سرپرست فدراسیون وزنه‌برداری حکم گرفت و قرار است از این پس کنار کادر فنی تیم‌های ملی وزنه‌برداری پل ارتباطی بین سیستم مدیریتی و اجرایی فدراسیون با کادرفنی
و ملی‌پوشان باشد.

«نایب رئیسی» نخستین تجربه اجرایی سلیمی در وزنه‌برداری

یکی دیگر از اتفاق‌های خوبی که در شروع سرپرستی سجاد انوشیروانی سند خورد، حضور بهداد سلیمی کنار سجاد در قامت «سرپرست حوزه نایب رئیسی» فدراسیون وزنه‌برداری است. بهداد سلیمی در دوره قهرمانی قطعاً یکی از ستاره‌های افتخارآفرین و طلایی وزنه‌برداری ایران در رقابت‌های آسیایی، جهانی و المپیک بود. اما قوی‌ترین وزنه‌بردار اسبق فوق سنگین جهان، به واسطه اینکه از پایان دوره قهرمانی‌اش زمان چندانی نمی‌گذرد، هنوز تجربه مدیریت اجرایی در رشته وزنه‌برداری را ندارد. حالا اما سجاد انوشیروانی تصمیم گرفته تا هم‌تیمی، رفیق و رقیب قدیمی خود را بار دیگر این بار در سنگر مدیریت اجرایی کنارش داشته باشد. به همین دلیل سجاد با انتصاب بهداد به‌عنوان «سرپرست نایب رئیسی فدراسیون»، قهرمان طلایی بازی‌های المپیک 2012 لندن را دعوت به همکاری کرده تا هم بهداد در سیستم مدیریتی وزنه‌برداری به‌عنوان نایب رئیس آبدیده‌تر از قبل شود، هم اینکه وزنه‌برداری ایران از اعتبار و نام بزرگ برند جهانی خود یعنی بهداد سلیمی بهره ببرد. حضور بهداد سلیمی در پست نایب رئیسی می‌تواند تجربه گرانبهایی برای او باشد تا در آینده بتوانیم از وجود این ستاره اسم و رسم‌دار هم در مجموعه وزنه‌برداری و ورزش ایران و هم در عرصه بین‌المللی سود ببریم.

مقامی باتجربه و توانمند در پست دبیرکلی


آخرین اتفاق خوب و خوش‌یمنی که روز گذشته برای وزنه‌برداری ایران رخ داد، حکم سرپرست دبیرکلی فدراسیون وزنه‌برداری به حسین مقامی، رئیس هیأت وزنه‌برداری استان قزوین و دبیرکل پیشین فدراسیون وزنه‌برداری ایران بود. مقامی علاوه بر اینکه سال‌ها تجربه ارزشمند مدیریتی در حوزه ورزش و وزنه‌برداری دارد، یکی از چهره‌های اخلاق‌مدار، انقلابی و مؤثر وزنه‌برداری ایران است. او علاوه بر پست‌های مدیریتی متعددی که در طی سال‌های قبل داشته، داور درجه یک بین‌المللی وزنه‌برداری است که سال‌ها نیز تجربه قضاوت هم در داخل و هم در رویدادهای مهم و معتبر بین‌المللی وزنه‌برداری داشته است. قطعاً حضور مقامی و اشرافی که او در حوزه دبیری دارد، همچنین مراودات خوبی که او سال‌ها به‌عنوان رئیس هیأت وزنه‌برداری استان قزوین با سایر هیأت‌های استانی دارد، می‌تواند بابت پیشبرد اهداف مدیریتی این مجموعه، مراودات دوسویه با استان‌ها، همچنین فراهم کردن شرایطی مساعد برای برگزاری مجمع انتخاباتی سالم، پاک و به دور از هرگونه حاشیه، بسیارمفید، تأثیرگذار و مؤثر باشد.


 


Page Generated in 0.0052 sec