printlogo


کد خبر: 249100تاریخ: 1401/4/7 00:00
بررسی عملکرد تیم‌ها در لیگ بیست و یکم
1350 دقیقه 4 گل


نگاه فنی
جعفر برزگر  
حذف مقابل مس رفسنجان
تیم شهر خودرو در اولین بازی حذفی‌اش به مصاف استقلال ملاثانی رفت و در حالی که تا دقیقه 74 از میهمانش عقب بود اما با گل دقیقه 80 فلاحیان کار به دقایق اضافی کشیده شد که همین بازیکن در دقیقه 120 گل برتری تیمش را زد. حریف بعدی آنها در مرحله یک هشتم نهایی مس رفسنجان بود که با یک گل مغلوب این تیم شدند.

حاضر نشدن در هفته دوم
اعضای تیم فوتبال پدیده به خاطر اعتصاب عجیب بازیکنان برای انجام بازی، حاضر نشدند از مشهد به سرچشمه سفر کنند و در دیدار مقابل مس رفسنجان حاضر باشند، تا این دیدار آغاز نشود. با وجود حضور داوران و بازیکنان تیم فوتبال مس رفسنجان در زمین ورزشگاه شهید زینعلی سرچشمه، اما خبری از بازیکنان پدیده نشد تا این بازی با تصمیم نماینده سازمان لیگ لغو شود. کمیته انضباطی هم رأی به پیروزی 3-صفر مسی‌ها داد.

حضور دو سرمربی در تمرین
بعد از بازی با مس رفسنجان که برگزار نشد شایعه استعفای رضا مهاجری به گوش رسید. باشگاه هم بلافاصله با اکبر میثاقیان به توافق رسید اما مهاجری همان روز مدعی شد که استعفا نداده و همزمان با سرمربی جدید در تمرین حاضر شد. نکته جالب اینکه مهاجری و کادرش در زمین تمرین حاضر بودند که میثاقیان و کادرش با بازیکنان وارد جلسه شدند! در ادامه دستیاران مهاجری هم در تمرین امروز حضور پیدا کردند که همین موضوع حواشی بیشتری ایجاد کرد. دعوای زرگری هم میان آنها شکل گرفت. میثاقیان مدعی بود: «مگر من چه کاری کردم که از من گله داری؟ چرا باید در رسانه علیه من حرف بزنی؟ مهاجری در پاسخ گفت: به جان پسرم اگر فرد دیگری جای تو بود اجازه نمی‌دادم پایش را در اینجا بگذارد. اگر کسی این کار را می‌کرد قلم پایش را می‌شکستم.» در نهایت هم تیم به میثاقیان سپرده شد.

برکناری میثاقیان
اکبر میثاقیان فقط هفت بازی فرصت نشستن روی نیمکت شهر خودرو را داشت. او که فقط یک امتیاز از این هفت مسابقه به دست آورده بود با اطمینان از بقای تیمش در لیگ صحبت می‌کرد. میثاقیان که بعد از باخت به گل‌گهر برکنار شده و پیشنهاد مدیرفنی را هم نپذیرفته بود همان روز مدعی شد: «تصمیم باشگاه پدیده برای من قابل احترام است. هر چند من سختی‌های زیادی کشیدم که این تیم جمع و جور شود. اصلاً دوست ندارم به زور حتی یک روز در باشگاهی حضور داشته باشم. از من خواستند در تمرین حاضر نشوم و دیروز داود سیدعباسی به عنوان سرمربی تیم انتخاب شد که به همین بهانه من مدیریت فنی را قبول نکردم و قراردادم با تیم پدیده به عنوان سرمربی است و باشگاه باید در این زمینه تکلیف من را مشخص کند. اگر هم پست مدیریت فنی را قبول می‌کردم باید سرمربی را من انتخاب می‌کردم و قطعاً گزینه من داود سیدعباسی نخواهد بود. با همه احترامی که برای او قائل هستم.» داود سیدعباسی بعد از این بازی سرمربی شد و تا پایان فصل هم هدایت تیمش را برعهده داشت.

بدون بازیکن کلیدی
34 بازیکن در لیگ بیست و یکم برای شهر خودرو به میدان رفتند که انتخاب یک بازیکن شاخص از میان آنها کار سختی است. البته بازیکنی مثل مسعود زائر کاظمینی با 4 پاس گل و ابوالفضل عکاشه هم با 3 گل و 2 پاس گل عملکرد بهتری نسبت به بقیه داشتند.

26 هفته قعرنشین
تیم شهر خودرو با 43 گل خورده عنوان ضعیف‌ترین خط دفاعی لیگ بیست و یکم را به خود اختصاص داد. البته آنها یک رکورد دیگر را هم ثبت کردند و آن قعرنشینی مشهدی‌ها از هفته چهارم تا بیست و نهم بود، یعنی دقیقاً 26 هفته.

17 بازی بدون برد
تیمی که 17 هفته متوالی رنگ پیروزی را نمی‌بیند باید هم سقوط کند. شهر خودرو در 15 بازی نیم فصل اول فقط 4 گل زد که آمار بسیار ضعیفی برای خط حمله این تیم بود. بر اساس آمار، 13 گل آنها از 17 گل‌شان در نیم فصل دوم به دست آمد.

دو پیروزی مقابل تیم‌های انتهای جدول
تیم شهر مشهد در لیگ بیست و یکم فقط به سه تیم فجر، آلومینیوم اراک و پیکان نباخت. آنها در تقابل با سایر حریفان‌شان حداقل یک بار شکست خوردند. همین نتایج و آمار ضعیف باعث شد تا بعد از باخت به پرسپولیس در هفته بیست و نهم سقوط‌شان قطعی شود.

 


Page Generated in 0.0050 sec