printlogo


کد خبر: 249095تاریخ: 1401/4/7 00:00
شهر خودرو، پدیده بود!
سقوط در هفته دوم


یادداشت
اکبر منتشلو  
نوشتن از تیمی که پس از سال‌ها حضور در لیگ برتر، از سطح حرفه‌ای فوتبال کشورمان به لیگ دسته اول این رقابت‌ها سقوط می‌کند، به طور حتم نه خوشایند مسئولان این تیم خواهد بود و نه اشتیاقی در نویسنده ایجاد می‌کند که بخواهد نبش قبر کند یا دنبال مقصر این ناکامی خود خواسته باشد، اما به هر حال اینکه یک بار دیگر مشهد نماینده‌ای در لیگ برتر نخواهد داشت، برای هواداران این تیم و مردم سخت است و به احترام این هواداران و برای عمل به رسالت خبرنگاری، باید مختصری در این باره نوشت و بیان کرد که چه اتفاقی برای این تیم رخ داد، تیمی که در فصول گذشته، معمولاً پدیده رقابت‌ها بود و توانسته بود با بضاعت اندک نتایج خوبی کسب کند و حداقل سهمیه مشهدی‌ها را در لیگ برتر حفظ نماید، به این وضعیت گرفتار شده و از این رقابت‌ها کنار رفت.
حضور شهر خودرو یا همان پدیده قدیم مشهد، در لیگ برتر، در حالی رخ داد که فوتبال مشهد با از دست دادن تیم‌های ابومسلم، سیاه‌جامگان و... روزهای بسیار بدی را سپری می‌کرد، پدیده با کسب نتایج درخشان در لیگ دسته اول رقابت‌های فوتبال، به لیگ برتر صعود کرد و در همان سال اول، هشت هفته اول این رقابت‌ها را بدون باخت سپری کرد تا نام پدیده واقعاً برازنده این تیم باشد. اما این هنر پدیده نبود، بلکه آنچه باعث شد پدیده جایگاهش را در بین هواداران مشهد باز کند و نماینده شایسته‌ای برای این استان در لیگ برتر باشد، ادامه حضور این تیم در لیگ برتر بود. هواداران مشهدی در حقیقت غم از دست دادن تیم‌های با سابقه شهرشان را با پدیده فراموش کردند و دل به این تیم بسته بودند. اما با شروع فصل بیست و یکم لیگ برتر فوتبال، کاملاً مشهود بود که شهر خودرو، روزهای خوشی را پیش رو نخواهد داشت.
اتفاقات عجیب و غریب در شهر خودرو از همان اول فصل کاملاً این تیم را در بن‌بست قرار داد. شهر خودرو با نام قدیمی خود یعنی پدیده، بازی‌ها را شروع کرد و در هفته اول به مصاف آلومینیوم اراک رفت و توانست با کسب یک امتیاز زمین را ترک کند. اما مشکلات این تیم آنقدر زیاد بود که در همان هفته دوم رقابت‌ها خودش را نشان داد. پدیده در هفته دوم باید به مصاف مس رفسنجان می‌رفت اما در این بازی حاضر نشد و اولین باخت به دلیل مشکلات درون باشگاهی به این تیم تحمیل شد و نشان داد که شهر خودرو توانی برای ادامه لیگ برتر نخواهد داشت. در سطح حرفه‌ای فوتبال، یک تیم در هفته دوم برای رویارویی با حریف در زمین حاضر نمی‌شود و این کاملاً اوضاع نابسامان نماینده مشهد را نشان می‌داد و متأسفانه این پایان ماجرا و اتفاقات عجیب و غریب نبود. بعد از حاضر نشدن مقابل مس رفسنجان، در شرایطی که بازیکنان پدیده به نشانه اعتصاب تمرین نمی‌کردند، رضا مهاجری برای حل مشکلات بازیکنانش و دریافت مطالبات آنها با سیدمهدی سیدصالحی، مدیر تیم درگیری لفظی پیدا و محل تمرین را ترک می‌کند و باشگاه اعلام می‌کند که به صورت توافقی با رضا مهاجری قطع همکاری کرده و ساعتی بعد نیز اکبر میثاقیان به عنوان سرمربی جدید این تیم معرفی می‌شود. اما مهاجری اعلام می‌کند استعفایی نداده و بر خلاف اعلام باشگاه جدایی توافقی صورت نگرفته است. بر همین اساس در تمرین بعدی پدیده حضور دو سرمربی یعنی مهاجری و اکبر میثاقیان اتفاق می‌افتد و ضمن جر و بحث بین دو سرمربی، هواداران هم علیه مالک باشگاه شعار می‌دهند. این وضعیت یک تیم در هفته دوم رقابت‌ها بود و به طور قاطع می‌توان گفت که این تیم در همان هفته دوم رقابت‌ها، سقوط کرد و شهر خودرو امسال با شروع لیگ برتر به این صورت واقعاً پدیده بود.
در هر صورت باز هم به روزهای بازگشتیم که مشهد نماینده‌ای در لیگ برتر نخواهد داشت و حداقل کاری که مسئولان این استان در شرایط فعلی می‌توانند انجام دهند این است که با سر و سامان دادن به وضعیت این باشگاه، پدیده خیلی زود بتواند به لیگ برتر بازگردد و به این موضوع توجه داشته باشند که طولانی شدن بازگشت پدیده، باز هم فوتبال مشهد را برای چند سال از سطح حرفه‌ای فوتبال دور خواهد کرد و هواداران فوتبال مشهد، طعم تلخ تجربه گذشته را یک بار دیگر خواهند چشید.


Page Generated in 0.0066 sec