printlogo


کد خبر: 249094تاریخ: 1401/4/7 00:00
خبر



۵ دیدار دوستانه دیگر برای عربستان!

تیم ملی فوتبال عربستان که خود را آماده جام‌جهانی می‌کند، ۵ دیدار دوستانه دیگر انجام خواهد داد. تیم ملی فوتبال عربستان با هدایت هروه رنار یکی از تیم‌های شرکت کننده در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر است. عربستان با تیم‌های آرژانتین، مکزیک و لهستان همگروه است و ششمین جام جهانی خود را تجربه می‌کند. فدراسیون فوتبال عربستان برنامه بازی‌های دوستانه خوبی را برای تیم تنظیم کرده است به طوری که قرار است ۵ دیدار دوستانه دیگر برگزار کند.
 طبق اعلام روزنامه الریاضیه عربستان دو دیدار دوستانه برابر ایسلند و پاناما را در ابوظبی برگزار خواهد کرد و بعد از آن به ریاض برمی‌گردد تا برابر کرواسی بازی کند. شاگردان هروه رنار علاوه بر این سه بازی دوستانه دو بازی دیگر هم برابر اکوادور و امریکا برگزار خواهند کرد که این دو بازی در اسپانیا خواهد بود.
تیم ملی فوتبال عربستان پیش از این هم دو بازی دوستانه برابر کلمبیا و ونزوئلا برگزار کرد که در هر دو بازی با نتیجه مشابه یک بر صفر شکست خورد.

 اعلام فهرست تیم ملی فوتبال نوجوانان

اسامی بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم ملی فوتبال نوجوانان اعلام شد. اردوی تیم ملی فوتبال زیر 17سال از 7 تا 22 تیرماه برگزار می‌شود. به این منظور، حسین عبدی سرمربی این تیم 27 بازیکن را به شرح زیر جهت حضور در اردو دعوت کرد:
امیررضا جدی (آذربایجان شرقی)
حسام نفری، کسری طاهری، یعقوب براجعه، اسماعیل قلی‌زاده، رضا غندی‌پور (اصفهان)
علیرضا شریفی، ابوالفضل ذلیخایی، آرشا شکوری، ایلیا رحمانی، مانی غلامی، امیرمحمد رزاقی‌نیا، سمیر حبوباتی، علیرضا همایی‌فرد، نیما اندرز (تهران)
امیرمهدی بهمن‌پور، ابوالفضل موردی، عرفان درویش‌عالی، ضرغام سعداوی، رئوف سلطانی، محمد عسگری، حسین محمدیان (خوزستان)
مهدی موسوی (کهگیلویه و بویراحمد)
ماهان صادقی، محمدحسین شریفی (گیلان)
سعید امیری (لرستان)
امیررضا اکبری (مازندران)
زمان ورود بازیکنان به اردو: بعد از ظهر روز سه‌شنبه 7 تیر 1401
زمان خروج بازیکنان از اردو: ساعت 14:00 روز سه‌شنبه 22 تیر 1401


کی‌روش بی‌خیال جریمه 25 هزار دلاری نمی‌شود

کارلوس کی‌روش به‌شدت از فدراسیون فوتبال مصر به‌خاطر کسر 25 هزار دلار از دستمزدش شاکی است. او بعد از مصاحبه علیه ولید مدیر اجرایی فدراسیون فوتبال این کشور یک بار دیگر از این رفتار انتقاد کرده است.
این جریمه به‌خاطر حاضر نشدن کارلوس کی‌روش در کنفرانس خبری پیش از بازی با کامرون در جام ملت‌های آفریقا از دستمزد سرمربی تیم ملی مصر کسر شده است اما این مربی می‌گوید هیچ کوتاهی در این موضوع نداشته است.
کارلوس کی‌روش بعد از صدور بیانیه علیه فدراسیون فوتبال مصر این بار در مورد این موضوع به سایت بطولات مصر گفت: «تمام هیأت همراه تیم ملی مصر در آن زمان شاهد این کوتاهی از سوی کاف و مأموران کامرون بودند. من حتی اعلام کردم که اگر زمان نشست را کمی عقب ببرید در نشست حضور پیدا می‌کنم اما فدراسیون فوتبال به‌صورت ناعادلانه جریمه را از دستمزد باقیمانده‌ام کسر کرده و این نهایت ظلم به من است.»
کارلوس کی‌روش دوباره یکی از گزینه‌های مصر برای هدایت تیم ملی این کشور بود که به نظر می‌رسد با این مصاحبه‌ها او دیگر شانسی برای کار در تیم ملی فوتبال مصر ندارد. البته او هم اعلام کرده راضی به حضور دوباره در تیم ملی مصر و کار با فدراسیون فوتبال این کشور نیست.
حضور در کنفرانس‌های خبری پیش از بازی و بعد از بازی در مسابقات بین‌المللی الزامی است و مربیانی که در نشست‌های خبری حاضر نمی‌شوند از سوی فدراسیون‌های قاره‌ای جریمه سنگین می‌شوند.
به همین‌خاطر کنفدراسیون فوتبال آفریقا کارلوس کی‌روش را به‌خاطر حاضر نشدن در نشست خبری پیش از بازی مصر – کامرون 25 هزار دلار جریمه کرد و این جریمه از سوی فدراسیون فوتبال مصر از دستمزد این مربی کسر شده است که اعتراض این مربی را به‌همراه داشته است.

اصولی:  دلیل لغو بازی با آرژانتین سیاسی بود
حضور تیم‌ملی فوتسال در تایلند قطعی است

احسان اصولی، رئیس کمیته فوتسال فدراسیون فوتبال در مورد آخرین وضعیت بازی‌های تدارکاتی تیم ملی فوتسال می‌گوید: «از ابتدای حضورم در کمیته فوتسال فدراسیون فوتبال سعی کردیم تا حد امکان، امکانات مورد نیاز تیم ملی را فراهم کنیم و ارتباط خوبی با کادر فنی برقرار شده است. در مرحله مقدماتی رقابت‌های قهرمانی آسیا طبق همکاری نزدیک با وحید شمسایی و کادر فنی تیم ملی، تمام امکانات مورد نیاز را در اختیار این تیم گذاشتیم و خدا را شکر توانستیم به مرحله نهایی مسابقات صعود کنیم.»
رئیس کمیته فوتسال در مورد لغو بازی با آرژنتین تأکید می‌کند: «طبق مکاتباتی که با فدراسیون آرژنتین داشتیم، این دیدار نهایی شده بود. مکاتبات فدراسیون و آرژانتین در امور بین‌الملل موجود است. فدراسیون از نظر مالی هیچ مشکلی برای اعزام تیم نداشت و همان‌طور که گفتم به دلایل سیاسی فدراسیون این کشور بازی را لغو کرد.»




 


Page Generated in 0.0078 sec