printlogo


کد خبر: 249093تاریخ: 1401/4/7 00:00
بازی با برزیل هم به درد تیم‌ملی نمی‌خورد


غفور جهانی
به برگزاری اردوی تیم ملی در قطر آن هم در این گرمای طاقت‌فرسای تابستان انتقاد دارم و البته دیدید این اردو صدای بازیکنان و کادرفنی را هم در آورد. در قطر به مصاف الجزایر رفتیم که سبک و خصوصیات بازی‌اش شباهتی به انگلیس، ولز و امریکا به‌عنوان حریفان ما در جام جهانی نداشت. فکر نمی‌کنم اسکوچیچ از فدراسیون خواسته باشد با برگزاری اردو در گرمای 45 درجه دوحه، انرژی بازیکنان خودش را خلاص کند. در کل این اردو و بازی با الجزایر به درد ما نخورد. متأسفانه خیلی از کشورها راغب نیستند در شرایط فعلی با تیم ما بازی کنند. به همین دلیل بهتر بود به هر طریقی تیم‌هایی که سبک بازی‌شان تا حدی شبیه حریفان ما در جام جهانی بود به تهران می‌آوردیم و همین جا با آنها بازی می‌کردیم.در زمان بازی خود ما در تیم ملی، برد و باخت در دیدارهای دوستانه ملاک نبود و قبل از جام جهانی 1978 با تیم‌های خوبی بازی کردیم. حتی مقابل تیم‌های داخل کشور هم بازی کردیم اما اکنون کادرفنی از ترس اینکه مبادا پس از باخت در دیدارهای تدارکاتی، به آنها انتقاد شود و صدای فوتبالی‌ها دربیاید، مقداری از بازی با تیم‌های خوب می‌ترسند.
شرایط فعلی برای برگزاری بازی‌های دوستانه بزرگ مناسب نیست. البته در آن زمان وقتی برای دیدار تدارکاتی قرارداد می‌نوشتند، در آن قرارداد می‌آمد که تیم حریف باید با تمام بازیکنان اصلی‌اش مقابل ایران قرار بگیرد اما اکنون می‌بینیم الجزایر حداقل 7-6 بازیکن بزرگ خودش را در اختیار نداشت و به همین دلیل این مسابقه نتوانست تیم ما را محک بزند.
اسکوچیچ را در تیم ملی مربی موفقی می‌دانم و تنها ایراد کارش موافقت با برگزاری اردوی قطر پس از لغو بازی با کانادا بود. امیدوارم بتواند با استفاده از نفرات خوبی که اکنون در اختیار دارد و با یک اردو و بازی‌های دوستانه خوب، آبرو و حیثیت فوتبال کشورمان را حفظ کند. الان زمانی برای تغییر سرمربی نداریم. اگر بخواهیم اسکوچیچ را تغییر بدهیم تا یک مربی جدید بیاوریم، چندین ماه طول می‌کشد آن مربی جدید اسم بازیکنان را یاد بگیرد و با آنها آشنا شود. اکنون باید از اسکوچیچ حمایت کرد زیرا مربی جدید برای تیم ملی کارآیی ندارد. کی‌روش برای فوتبال ایران کارهای بسیار بزرگی انجام داده اما فکر نمی‌کنم دیگر حاضر باشد به اینجا بازگردد و باز هم خودش را محک بزند. او هشت سال با تیم ملی کار کرده و در این مدت تمام دانسته‌های خودش را انتقال داده است. آمدن کی‌روش هم در شرایط فعلی به صلاح نیست.


 


Page Generated in 0.0051 sec