printlogo


کد خبر: 249051تاریخ: 1401/4/6 00:00
توجه نگران کننده به گران‌ترین خرید پرسپولیس
20 میلیارد بستند، 8 میلیارد پیش‌قرارداد دادند!

سعید صادقی بالاخره پرسپولیسی شد و حالا هواداران دوآتشه سرخ برای استقلالی‌ها کری می‌خوانند که تیم‌شان رؤیایی بسته شده و دیگر هیچ کس حریف‌شان نیست. باشگاه هم خودش را برنده نقل و انتقالات می‌داند و همین که موفق شده برترین پاسور فصل قبل را به خدمت در بیاورد و از چنگ زرد و آبی بیرون بکشد بشدت خوشحال است و به سبک خودش برای رقبا شاخ و شانه می‌کشد.
اما در مورد سعید صادقی یک مسأله مهم و نگران کننده وجود دارد. اول اینکه کیفیت هیچ بازیکنی در گل‌گهر و پرسپولیس یکسان نیست. یعنی بهترین بازیکن گل‌گهر ممکن است در صورت انتقال به پرسپولیس ضعیف‌ترین بازیکن این تیم لقب بگیرد و حتی به او بازی نرسد. این قضاوت و پیش‌داوری نیست و تجربه ثابت کرده مهم‌ترین بازیکنان تیم‌های کوچکتر عمدتاً در استقلال و پرسپولیس ناکام بوده‌اند چرا که هم فشار و توقع در این تیم‌ها وحشتناک است هم ممکن است توجه بیش از حد در فضای مجازی به بازیکن او را از مدار موفقیت خارج کند و چنانچه بازیکنی جنبه بزرگ شدن را نداشته باشد بشدت افت خواهد کرد و خیلی زود از چشم می‌افتد.
همه اینها مثل هر بازیکن موفق دیگری که از تیم‌های کوچکتر و کم طرفدار به پرسپولیس آمدند و خراب شدند در مورد سعید صادقی مصداق دارد بخصوص اینکه بدانیم او فقط یک فصل خوب داشته و بدون بازی ملی تنها به پشتوانه یک آمار فوق‌العاده به جمع سرخ‌ها پیوسته است.
از سوی دیگر توجه بیش از حدی که به صادقی در بازار نقل و انتقالات شد، می‌تواند کار او را سخت‌تر کند. یک ماه در مورد صادقی حرف زدند و به‌عنوان ستاره نقل و انتقالات معرفی‌اش کردند. این بازیکن بارها بین استقلال و پرسپولیس و حتی امارات، فولاد و سپاهان پاسکاری شد و سر آخر به پرسپولیس آمد آن هم با رقمی وحشتناک. گفته می‌شود باشگاه پرسپولیس به تبع پیشنهادهای وحشتناکی که دیگر باشگاه‌ها به این بازیکن داده بودند قراردادی 20 میلیاردی با صادقی بسته‌اند و از آنجا که مدیر برنامه او شرط گذاشته بود که باید 40 درصد این مبلغ قبل از امضا پرداخت شود 8 میلیارد تومان هم به او پیش پرداخت داشته‌اند. حالا تصور کنید چنین بازیکنی با این رقم و با این حجم از سر و صدا و توجه چه فشاری را در طول فصل تحمل خواهد کرد و چطور باید با این فشار کنار بیاید.
یقین داشته باشید از تمرین اول پرسپولیس همه نگاه‌ها بیشتر از هر بازیکنی به سعید صادقی دوخته خواهد شد و مطمئناً همه توقع دارند از اولین بازی او را در نقش یک ستاره ببینند و اگر اینگونه نشود فشار روی دوش‌های نحیف صادقی بیشتر و بیشتر خواهد شد و کارش را فوق‌العاده دشوارتر می‌کند.

4 میلیارد را هوادار متمول داد
صادقی که از استقلال هم پیشنهاد داشت چند روزی را در امارات پشت سر گذاشت تا پیشنهاد الاتحاد کلبا را هم بررسی کند اما مبلغ پیشنهادی آنها پایین بود تا صادقی قید دریافت دلار را زده و در تهران بازارگرمی خود برای گرفتن میلیاردهای بیشتر را ادامه دهد. بعد از بازگشت این بازیکن از امارات یحیی گل محمدی هم از نرفتن صادقی به امارات استقبال کرد و در تماس با او به وی اطمینان داد در صورت عدم مصدومیت می‌تواند در ترکیب اصلی بازی کند. گل محمدی برای اینکه خیال صادقی را راحت کند قول حضور وحید امیری در دفاع چپ را داد و هیچ بازیکنی را هم به خدمت نگرفت تا جا برای حضور صادقی باز شود. اصرار سرمربی پرسپولیس به صادقی و مدیرعامل باشگاه پرسپولیس باعث شد تا دو طرف بار دیگر پای میز مذاکره بروند اما مدیربرنامه‌های این بازیکن درخواست مبلغی را کرد که نیاز به مصوبه جدید هیأت مدیره پرسپولیس داشت. درویش برای اینکه خطای حقوقی نکرده باشد سقف ۱۲ میلیارد تومانی را به صادقی پیشنهاد داد اما بندهای مالی در قرارداد او گنجاند تا او را تبدیل به گرانقیمت‌‌ترین بازیکن نقل و انتقالاتی پرسپولیس کند. در آپشن‌های مربوط به قرارداد صادقی گزینه‌هایی همچون میزان حضور در بازی‌های فصل این تیم (حدود نصف مسابقات فصل)، میزان رضایت سرمربی، تأثیرگذاری فنی در تیم و… وجود دارد که این بازیکن بابت آنها ۴ میلیارد تومان غیر از مبلغ قرارداد اصلی‌اش دریافت می‌کند.  صادقی در حالی پای برگه قرارداد یک‌ساله قطعی با پرسپولیس را امضا کرد که یکی از هواداران متمول این باشگاه که در خارج از کشور حضور دارد همچون سایر خریدهای تابستانی پرسپولیس حاضر شده است مبلغ عجیب ۴ میلیارد تومانی را به او بپردازد تا این بازیکن با مبلغی نزدیک به ۲۰ میلیارد تومان به پرسپولیس بپیوندد.
 


Page Generated in 0.0051 sec