printlogo


کد خبر: 249050تاریخ: 1401/4/6 00:00
گوهری: هیچکس آینده را ندیده، به فصل بعد هم امیدوارم
من و لک همیشه با احترام کنار هم کار کردیم

یکسری اهداف مخفی داشتم که به بخشی از آنها رسیدم


مصاحبه
ناصرقراگزلو    
زمستان قبل احمد گوهری به پرسپولیس آمد تا بعد از جدایی رادوشویچ در روزهای لغزش لک به کمک سرخ‌ها بیاید. گوهری روزهای تلخ و شیرینی در این نیم فصل داشت اما حالا قرار است فصل تازه‌ای را شروع کند. این بار او رقیب نام‌آشناتری مثل علیرضا بیرانوند دارد و شاید به همین خاطر است که بدون استراحت از روزها قبل تمرینات سفت و سختی را شروع کرده تا فصل متفاوتی را رقم بزند و در رقابت با همتای ملی‌پوشش حرف‌هایی برای گرفتن داشته باشد.
   
 از عملکرد خودت در فصلی که سپری شد بگو.
 بازی در پرسپولیس برای هر بازیکنی افتخار است و من هم واقعاً خوشحالم که این موفقیت نصیبم شد. من 5 بازی در لیگ و یک بازی در جام حذفی از دروازه پرسپولیس حفاظت کردم و نهایت تلاشم را هم انجام دادم که برای تیمم مثمرثمر واقع شوم. به همین خاطر از کادر فنی و آقای فنایی که به من اعتماد کردند و حتی در دربی هم به من بازی دادند نهایت تشکر را دارم. به نظر خودم با اینکه از هر طرف تحت فشار بودم بد کار نکردم.
اگر بخواهی به خودت در مجموع بازی‌هایی که به میدان رفتی نمره بدهی چه نمره‌ای می‌دهی؟
 من که نباید به خودم نمره بدهم و هیچ‌وقت چنین کاری را انجام نمی‌دهم. فکر می‌کنم ارزیابی درباره خودم به عهده متخصصین کار دروازه‌بانی است.
با مربیان پرسپولیس که زیر نظر آنها کار کردی صحبتی درباره عملکردت نداشتی؟
 نه، صحبتی با مربیان خودم نداشتم اما امیدوارم آنها از عملکردم راضی باشند.
فکر می‌کنی فصل قبل توانستی حامد لک را به چالش بکشی؟
 من در مصاحبه‌هایم هیچ وقت در مورد بازیکن دیگری حرف نمی‌زنم اما تنها چیزی که در خصوص حامد لک می‌توانم بگویم اینکه ایشان همیشه مورد احترام من بوده و هستند. همیشه وقتی با هم تمرین می‌کردیم در کمال ادب و احترام در کنار ایشان کار می‌کردم و از تجربه و کار با ایشان لذت می‌بردم.
منظور من این بود که فکر می‌کنی لک از جانب تو در پست دروازه‌بانی احساس خطر کرد؟
 من در کالبد حامد لک نیستم به همین دلیل نمی‌توانم پاسخی به این سؤالتان بدهم اما می‌توانم این را بگویم که توانستیم رقابت خوبی در کنار هم داشته باشیم و کار را به گونه خوبی پیش ببریم.
با حضور بیرانوند که دروازه‌بان اول تیم ملی است فکر می‌کنی بازی به تو برسد و از نیمکت نشینی طولانی مدت احتمالی‌ات ترسی نداری؟
 گلری سخت‌ترین کار دنیاست چون فقط خودت هستی و خودت. شما به‌عنوان گلر آخرین فیلتر یک تیم محسوب می‌شوی و به نوعی همیشه سیبل شما هستید اما من تمام محاسن و معایب شغل خودم را در نظر گرفتم و نهایت تلاشم را هم انجام می‌دهم که به اهدافم و فکرهایی که در ذهنم دارم برسم. از طرفی باید بگویم هیچکس آینده را ندیده به همین دلیل نمی‌تواند در مورد آینده نظر قطعی بدهد پس من هم با امیدواری کار خودم را انجام می‌دهم.
قطعاً رسیدن به تیم ملی و فیکس شدن در پرسپولیس اهدافت در فصل آینده هستند؟
 تیم ملی که نهایت آرزوی هر بازیکنی است و همه بازیکنان غایت آرزوهایشان این مهم است اما من جدا از این مسأله فکرهایی در ذهنم داشته و دارم.
چه فکرهایی؟
 اهدافی دارم اما اجازه بدهید نگویم چون این اهداف مخفی است و در ذهن من باقی می‌ماند.
حالا به چند درصد این اهدافی که در ذهنت نگاه داشتی رسیده‌ای؟
 شاید به بیشتر این اهداف رسیده‌ام و خوشحالم که تلاشم ثمر داده و در حال به بار نشستن است.
آیا از تیم دیگری در فصل نقل و انتقالات پیشنهاد داشتی و فصل بعد هم در پرسپولیس می‌مانی؟
 پیشنهاد دارم اما من یک سال دیگر با پرسپولیس قرارداد دارم و در خدمت پرسپولیس هستم.
با کدامیک از بازیکنان پرسپولیس رابطه بهتری داری؟
 با اکثر بچه‌ها رفاقت داشته و دارم، از سعید آقایی بگیرید تا میلاد و علی شجاعی که در تیم ملی نوجوانان با هم بودیم و در مجموع به غیر از سه چهار بازیکن با بقیه بازیکنان در تیم‌های قبلی با هم بودیم و رابطه خوبی با تمام بازیکنان داشتم اما در این بین شاید با میلاد و سعید آقایی و سید بیشتر دوست و رفیق بودم.
به نظر از سید بیشتر مشاوره می‌گرفتی؟
 آقا سید که حالت ریش سفید و پیشکسوت و لیدر را در تیم ما دارد و معمولاً همه در فوتبال از چنین بازیکنانی و تجربه‌شان استفاده می‌کنند.
مثل اینکه قرار است سید به‌عنوان مربی‌تان در فصل آینده فعالیت داشته باشد؟
 من از این موضوع خبر ندارم.
در خصوص نقل و انتقالات پرسپولیس و اینکه در بین تیم‌های لیگ برتری بهترین فعالیت را در بازار نقل و انتقالات داشته چه نظری داری؟
  این مسأله به سیاست‌های باشگاه و نظر سرمربی تیم بستگی دارد.
در خصوص انتخابی که حامد لک داشته به‌عنوان دوست قدیمی و قبلی این دروازه‌بان چه نظری داری؟
 رابطه من با حامد لک همیشه خوب بوده و بالاخره بزرگتر من هستند. ایشان به‌عنوان یک دروازه‌بان پخته حتماً درباره خودشان بهترین تصمیم را گرفته‌.
شاید بیشتر اهالی فوتبال عابدزاده و بیرانوند را جزو بهترین دروازه‌بان‌های تاریخ پرسپولس بدانند. فکر می‌کنی در آینده با عملکردت بتوانی خودت را در جمع بهترین دروازه‌بان‌های تاریخ پرسپولیس قرار دهی؟
 در ابتدا باید بگویم که مایه افتخار و مباهات من است در تیمی بازی می‌کنم که شاید آرزوی تمام بازیکنان ایرانی باشد. تیمی که بزرگترین و پرهوادارترین تیم آسیا و ایران است. تمام اینها را مایه خوشبختی و خوشحالی برای خودم می‌دانم و امیدوارم آن اتفاق خوب هم برای من در آینده رخ دهد.
در بین دروازه‌بان‌های ایرانی و خارجی چه کسانی الگویت هستند؟
 الگوی خاصی ندارم چون دائماً تاکتیک‌ها و تکنیک‌های جدید در عالم فوتبال رو می‌شود اما به لحاظ سبک دروازه‌بانی سبک کار یان اوبلاک را می‌پسندم.
با تیم خوبی که بسته شده قول قهرمانی فصل آینده را به هواداران پرسپولیس می‌دهی؟
 قول قهرمانی که نمی‌توان داد اما از هواداران خوبمان می‌خواهم باز هم مثل همیشه از ما حمایت کنند تا بهترین تلاش را انجام دهیم و ان‌شاءالله به چیزی که مد نظر آنها و خودمان هست دست یابیم.
به نظر در این مدت خیلی خوب استراحت کردی؟
 فقط سه چهار روز استراحت کردم و بعد از این مدت هر روز با یک مربی بدنساز و سه مربی گلرها به تناوب در دو نوبت هم کار کردم. این روزها بیشتر از هر جای دیگری در مجموعه انقلاب هستم و در آنجا مشغول بدنسازی و تمرین گلری‌ام.


 


Page Generated in 0.0062 sec