printlogo


کد خبر: 249047تاریخ: 1401/4/6 00:00
گزارش



براری به کادرفنی وزنه‌برداری اضافه شد
علی حسینی می‌ماند

ملی‌پوش سابق وزنه‌برداری ایران به‌عنوان مربی تیم ملی بزرگسالان منصوب شد.
پس از اینکه وزنه‌برداران معترض با سجاد انوشیروانی سرپرست فدراسیون وزنه‌برداری به توافق رسیدند، قرار است اردوی تیم ملی از هفته آینده آغاز شود. با توجه به جلسه مثبت و امیدوار‌کننده‌ای که روز گذشته سعید علی‌حسینی با سجاد انوشیروانی سرپرست جدید فدراسیون در مجموعه ورزشی آزادی داشت، در حال حاضر و تا اطلاع ثانوی همچنان هدایت تیم ملی بزرگسالان برعهده علی‌حسینی خواهد بود. فقط فعلاً محمدرضا براری وزنه‌بردار سابق تیم ملی به‌عنوان مربی تیم ملی بزرگسالان منصوب شده است و به کادر فنی تیم ملی بزرگسالان اضافه می‌شود. براری هم دیروز به فدراسیون آمد و بعد از گفت‌و‌گو با سرپرست فدراسیون آمادگی‌اش را برای مربیگری تیم ملی به انوشیروانی اعلام کرد. به احتمال زیاد، ترکیب کادرفنی تیم ملی وزنه‌برداری بزرگسالان تغییر می‌کند، اما بواسطه قراردادهای عجیب و غریبی که رئیس پیشین فدراسیون قبل از ابطال حکمش برای تعدادی از اطرافیانش صادر کرده است، فعلاً سرپرست فدراسیون نیاز به زمان بیشتر برای تحلیل شرایط و اقدامات اجرایی آتی دارد.
اردوی تیم ملی نیز به احتمال فراوان از اول هفته آینده در شهر قزوین آغاز می‌شود و ملی‌پوشان برای حضور در بازی‌های کشورهای اسلامی آماده می‌شوند. فدراسیون وزنه‌برداری در تلاش است اردوی بعدی وزنه‌برداران را در آکادمی ملی المپیک برگزار کند.

اتفاقی عجیب در تیم ملی کاراته
شکست تاریخ ساز در انتخابی قونیه

ایران ورزشی - یکی از اتفاق‌های غیر قابل پیش‌بینی رقابت انتخابی تیم ملی کاراته برای مشخص شدن شاکله اصلی تیم‌های اعزامی به رقابت‌های همبستگی کشورهای اسلامی و آسیایی، دو شکست پی‌درپی سجاد گنج‌زاده، تنها ملی‌پوش طلایی تاریخ کاراته ایران در بازی‌های المپیک 2020 توکیو مقابل رقبای جوانش در وزن 84+ کیلوگرم بود.
در جریان رقابت‌های انتخابی سنگین وزن تیم ملی کاراته، «سجاد گنج‌زاده» قهرمان طلایی بازی‌های المپیک توکیو در عین ناباوری با قبول دو شکست از جوانان باانگیزه و آینده‌دار به اجبار از ترکیب تیم ملی برای حضور در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی کنار رفت.
رقابت انتخابی وزن ۸۴+ کیلوگرم تیم ملی کاراته، رقابتی جذاب و مهیج بود که برای مشخص شدن ملی‌پوشان اعزامی این وزن به بازی‌های همبستگی و رقابت‌های قهرمانی آسیا توسط کادرفنی برنامه‌ریزی شده بود. مسابقه‌ای که بواسطه حضور سجاد گنج‌زاده، ملی‌پوش تاریخ‌ساز و طلایی کاراته ایران در بازی‌های المپیک 2020 توکیو و حواشی که او در چند ماه گذشته داشت، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بود. در این رویداد تعیین‌کننده، سجاد گنج‌زاده که در دور رفت مقابل محمود نعمتی و مجید نیکوهمت یک برد و یک باخت داشت؛ در نخستین مبارزه دور برگشت نیز برابر محمود نعمتی با نتیجه ۶ بر ۵ شکست خورد تا با پذیرش ناکامی و شکست مقابل این دو حریف جوان و جویای نام در ۳ مبارزه برگزار شده خود در این وزن صاحب تنها یک پیروزی و ۲ شکست شود. اما «مجید نیکوهمت» دیگر ملی‌پوش جوان و باانگیزه حاضر در این وزن در روزی که او خیلی سرحال و آماده روی تاتامی برای مبارزه مهیا شده بود، با کسب ۳ پیروزی و بدون شکست مقتدرانه با عبور از ستاره تاریخ‌ساز کاراته ایران در بازی‌های المپیک 2020 توکیو به‌عنوان ملی‌پوش وزن 84+ کیلوگرم کاراته ایران در بازی‌های کشورهای اسلامی انتخاب شد. البته مبارزه آخر نیز قرار بود بین نیکوهمت و نعمتی باشد، اما با توجه به قطعی بودن قهرمانی نیکوهمت با کسب سه برد پی‌درپی، این مبارزه با صلاحدید کادرفنی برگزار نشد. به این ترتیب نیکوهمت به‌عنوان نفر نخست موفق شد به ترکیب تیم ملی برای حضور در بازی‌های کشورهای اسلامی برسد.

 


Page Generated in 0.0046 sec