printlogo


کد خبر: 249045تاریخ: 1401/4/6 00:00
حضور 19 بازیکن ایران در لیگ ملت‌های والیبال
تصمیم جسورانه و تحسین‌برانگیز عطایی

در پایان هفته دوم لیگ ملت‌های والیبال که با چهار برد و چهار باخت و رده هشتمی برای ایران همراه شد، بهروز عطایی نام سه بازیکن دیگر را برای ملحق شدن به تیم اعلام کرد. بازیکنانی که قرار است جای سه هم‌تیمی دیگر خود را بگیرند و در لهستان جزو ترکیب 14 نفره ایران باشند. به این ترتیب در مجموع سه هفته، 19 بازیکن در این رقابت‌ها محک خواهند خورد تا در این مرحله گروهی، بخش اعظمی از بازیکنان حاضر در لیست اعلامی به FIVB در لیگ ملت‌ها به میدان رفته باشند.
با اضافه شدن ابوالفضل قلی‌پور به‌دنبال پژومان و دانشدوست، تیم ایران در انتقال از هفته دوم به سوم، سه تغییر خواهد داشت. آن هم در شرایطی که پیش از بازی‌های هفته دوم دو تغییر در ترکیب ایجاد شده بود.
در این میان با تصمیم عجیب و اشتباه کادر پزشکی و شاید هم فنی، نام سه، چهار بازیکن مصدوم ایران هم در این لیست وجود دارد که واضح است به این رقابت‌ها نمی‌رسند. بازیکنانی نظیر کریمی، صالحی، مجرد و حتی میرزاجانپور که البته آخری در روزهای منتهی به اعلام لیست نهایی با تشدید مصدومیت از تیم اعزامی کنار ماند. سه نفر دیگر اما از ماه‌ها پیش مصدوم بودند و شرایط و روند بهبودی‌شان مشخص بود و می‌شد با قلم زدن روی نام آنها، سه چهره کم تجربه دیگر را هم در لیگ ملت‌ها محک زد.
به این ترتیب تنها فرهادی و یلی از میان لیست 25 نفره در لیگ ملت‌ها بازی نمی‌کنند و چهار نفر دیگر مصدوم هستند و امکان بازی ندارند.
 
جسارت خوب کادر ایرانی
بهروز عطایی در هشت بازی گذشته و بخصوص بعد از باخت به ژاپن و بلغارستان، فشار قابل توجهی را تجربه کرد و این‌طور به نظر می‌رسید که با توجه به نمایش قابل قبول تیم در هفته دوم، دست به ترکیب تیم نزده و ریسک تغییرات جدید را نپذیرد. با این حال اما نه تنها دو تغییر را ادامه داده بلکه آن را به 3 رسانده تا نشان دهد هدف اصلی‌اش میدان دادن به جوان‌هایی است که شاید می‌توانستند طی سال‌های گذشته میدان ببینند اما یا اصلاً دعوت نشدند و یا به اندازه کافی زمان بازی در اختیارشان گذاشته نشد.
استفاده گسترده از اکثر 25 نفر حاضر در لیست اعلامی به فدراسیون جهانی، یکی از برنامه‌هایی بوده که هیچگاه به طور مناسب از سوی مربیان گذشته تیم ملی والیبال اجرا نشده. در گذشته اغلب ترکیبی ثابت هفته به هفته راهی رقابت‌ها می‌شد و در نهایت هم فشار اصلی روی 7، 8 بازیکن ثابت بود. حالا هم نفرات ثابت و تأثیرگذار تیم تعداد بیشتری را شامل می‌شوند و هم ترکیب 14 نفره ایران تغییرات بیشتری را به خود می‌بیند و نفرات بیشتری حضور در اتمسفر لیگ ملت‌ها و تقابل با تیم‌های بزرگ دنیا را تجربه می‌کنند.
 
سفر به لهستان برای هفته پایانی
تیم ملی والیبال هفته سوم لیگ ملت‌ها را در گدانسک لهستان سپری خواهد کرد. کاروان والیبال ایران ساعت ۱۲ و ۵۵ دقیقه امروز صوفیه را به مقصد مونیخ و سپس لهستان ترک کرده و ساعت ۲۱ و ۴۰ دقیقه وارد شهر گدانسک می‌شود. تیم ملی از ششم تا دوازدهم تیرماه تمرینات خود را در شهر کدانسک پیگیری ‌می‌کند و در این مدت در هتل دیگری اسکان خواهد یافت اما از روز دوشنبه ۱۳ تیرماه در هتل محل اسکان تیم‌های شرکت‌کننده در هفته سوم لیگ ملت‌ها اسکان خواهد یافت.
مردان والیبال ایران روزهای ۱۴ تا ۱۸ تیرماه به ترتیب به مصاف تیم‌های لهستان، ایتالیا و اسلوونی و صربستان می‌روند تا به کار خود در مرحله گروهی پایان دهند.
 


Page Generated in 0.0059 sec