printlogo


کد خبر: 249025تاریخ: 1401/4/6 00:00
سریع و تکنیکی از استقلال می‌رود
مذاکرات نهایی حسین‌زاده برای جدایی

حمید رضایی
مذاکرات امیرحسین حسین‌زاده با باشگاه شارلروای بلژیک بسیار مثبت پیش رفته و این بازیکن به‌دنبال توافق نهایی با سران باشگاه استقلال است تا از این تیم جدا شود.
آنچه موجب شده تا به امروز این جدایی قطعی نشود، فضای نامناسب نقل و انتقالاتی در باشگاه استقلال است وگرنه ماجرای جدایی این بازیکن در روزهای اخیر شکل جدی به خود می‌گرفت. با این حال حسین‌زاده که قصد دارد هرچه زودتر تکلیف خود را با تیم جدیدش روشن کند، در تلاش است ظرف روزهای باقی‌مانده با باشگاه استقلال به توافق‌هایی دست یابد و با پرداخت حق انتقال به تیم شارلروای بلژیک ملحق شود.
در روزهای اخیر برخی مسئولان باشگاه استقلال نیز در مصاحبه‌های خود تأیید کردند که حسین‌زاده با پرداخت 200 هزار دلار از استقلال جدا خواهد شد اما پیش‌تر صحبت از پرداخت مبلغ 150 هزار دلار بود که در هر حال پرداخت چنین اعدادی از سوی این بازیکن چندان دشوار نیست و اگر تصور کنیم باشگاه بلژیکی به حسین‌زاده یک و نیم میلیون دلار دستمزد بدهد، پرداخت چنین مبلغی چندان چشمگیر نیست و حسین‌زاده براحتی قادر است این مبلغ را پرداخت کند.
ظاهراً باشگاه بلژیکی نیز به حسین‌زاده اعلام کرده خودش پیگیر  مسائل مربوط به جدایی از استقلال شود و آنها فقط مبالغ توافقی میان طرفین را تأمین و به حساب این بازیکن واریز خواهند کرد و مستقیم با باشگاه استقلال رایزنی نخواهند کرد. حسین‌زاده و مدیربرنامه‌اش هم این شروط را پذیرفته‌اند و راساً در حال مذاکره با باشگاه استقلال هستند تا زمینه‌ساز جدایی شوند.
 با توجه به اینکه حسین‌زاده رقم مطلوبی از باشگاه بلژیکی دریافت می‌کند و احتمالاً یک قرارداد بلندمدت نیز میان این بازیکن و باشگاه جدید منعقد خواهد شد، به نظر می‌رسد بازیکن استقلال سود قابل توجهی از رفتن به اروپا خواهد برد و در این میان باشگاه استقلال برای حفظ حسین‌زاده روزنه‌های امید را تنگ‌تر از هر زمان دیگری خواهد دید و بعید است با پیشنهادی که از راه رسیده سران استقلال قادر به حفظ ستاره فصل پیش خود باشند.
درواقع دو راه پیش روی مدیران باشگاه استقلال است. راه اول اینکه قرارداد حسین‌زاده را برای فصل جاری به روز کرده و مبلغ قابل توجهی را برای این بازیکن در نظر بگیرند تا او راغب به ماندن شود و راه دیگر این است که بلافاصله بعد از جدایی حسین‌زاده با بازیکنان شاخصی که در پست او حضور دارند به توافق برسند که گفته می‌شود مذاکرات زیرپوستی که این روزها با محمد محبی، بازیکن تیم سانتاکلارا انجام می‌شود ناشی از همین احتمالات است.
به هر حال باشگاه استقلال که ابتدای فصل قبل در قرارداد حسین‌زاده‌ بند فسخ قرار داد حالا با یک چالش جدی مواجه است و شاید آن روز هرگز احمد مددی و دیگر تصمیم‌گیران در باشگاه استقلال تصور نمی‌کردند بازیکنی که از تیم سقوط کرده سایپا به جمع آبی‌ها ملحق شده چنان بدرخشد که بعد از اندک زمانی تبدیل به یکی از گزینه‌های تیم‌های خارجی شود. شاید اگر مدیران استقلال استعداد نهفته در وجود امیرحسین حسین‌زاده را بدرستی تخمین می‌زدند شرایط سخت‌تری را پیش روی این بازیکن قرار می‌دادند اما در نظر گرفتن حق انتقال 150 تا 200 هزار دلاری نمی‌توانست هرگز مانع سختی برای بازیکنی باشد که فصل پیش در استقلال به مرد اول تبدیل شد.

 


Page Generated in 0.0055 sec