printlogo


کد خبر: 249010تاریخ: 1401/4/6 00:00
جایزه یک میلیون دلاری، اهمیت مسابقات را نشان می‌دهد
ناظم الشریعه: عربستان را با کادر فنی بارسلونا بردیم

امیررضا همایون
پس از ناکامی تیم ملی فوتسال ایران در جام جهانی 2021 لیتوانی و کنار رفتن سید محمد ناظم الشریعه از هدایت تیم ملی، فدراسیون فوتبال عراق که موفق نشده بود در جام جهانی لیتوانی حضور یابد برای سپردن هدایت تیم فوتسال کشورش به سراغ ناظم الشریعه یکی از مربیان موفق آسیا آمد و بدین ترتیب هدایت تیمش را به مربی ایرانی سپرد. نخستین تورنمنت ناظم الشریعه با عراق رقابت‌های قهرمانی غرب آسیا بود که عراق موفق شد برای نخستین بار با سرمربی سابق کشورمان از مرحله گروهی مسابقات صعود کند و به مرحله حذفی برسد. عملکرد عراق با ناظم الشریعه به گونه‌ای رقم خورد که این تیم برای نخستین بار با شکست عربستان که از سرمربی نامدار اسپانیایی استفاده می‌کند در مرحله یک چهارم نهایی به نیمه نهایی رسید. شاگردان ناظم الشریعه در مرحله نیمه نهایی برابر کویت قرار می‌گیرند.
سرمربی ایرانی تیم ملی فوتسال عراق درباره مسابقه تیمش برابر عربستان و شرایط کلی تورنمنت در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایران ورزشی می‌گوید: «مسابقات قهرمانی فوتسال غرب آسیا که ما در حال حاضر با تیم عراق در آن حضور داریم ششمین دوره خود را پشت سر می‌گذارد و با توجه به اینکه تا به امروز فوتسال عراق موفق به صعود از گروه خودش در این تورنمنت نشده بود مسابقات بسیار مهمی برای ما محسوب می‌شود اما باید واقعیت‌ها را هم در نظر بگیریم چرا که عربستان، تیمی که ما در مرحله یک چهارم نهایی مقابل آن به برتری رسیدیم سرمایه‌گذاری خوبی روی فوتسال انجام می‌دهد اما زمان می‌برد تا به شرایط مطلوب برسد. به هر حال کادر فنی بارسلونا را روی نیمکتش دارد و همه این موارد نشان می‌دهد که فوتسال برای این کشور مهم است.»
ناظم الشریعه صحبت‌هایش را اینگونه ادامه می‌دهد: «به نظر من مقابل عربستان حق ما بود که پیروز شویم، زیرا تیم برتر میدان بودیم. اگر شما بازی را به‌صورت کامل تماشا کرده باشید متوجه می‌شوید ما توپ را کامل در اختیار داشتیم اما در دقیقه پایانی مسابقه تمرکز بازیکنان از دست رفت که منجر به این شد مسابقه‌ای که 2 بر صفر جلو بودیم به تساوی برسد اما در وقت اضافه سعی کردیم تمرکزمان را حفظ کنیم و با استفاده از سیستم پاور پلی به نتیجه برسیم. بدین صورت با حساب 3 بر 2 مقابل عربستان به برتری رسیدیم و به نیمه نهایی صعود کردیم. هدف ما از شرکت در مسابقات غرب آسیا شناخت بهتر بازیکنان تحت اختیارمان بود. نکته جالب اینجاست که این رقابت‌ها یک میلیون دلار جایزه دارد که نشان دهنده سطح بالای بازی‌ها است. این موضوع نشان می‌دهد که این مسابقات چقدر برای تیم‌های شرکت کننده مهم است.»

 


Page Generated in 0.0046 sec