printlogo


کد خبر: 249001تاریخ: 1401/4/5 00:00
رگیری لفظی،مقابل چشمان بهت زده اعضای مجمع
دبیر: درکـی از ورزش قهرمانی نداری! پولادگر: هر توهینی دلت می‌خواهد، می‌کنی!

بعد از ماجرای تعیین رئیس مجمع، موضوع به گزارش حسابرس رسید و بعد از این بخش بود که بگو و مگوی علیرضا دبیر و محمد پولادگر به طور جدی شروع شد، تا جایی که در نهایت به قهر پولادگر ختم شد. البته در مورد گزارش حسابرس، پولادگر وارد بحث نشد و دبیر با «شکرشکن» بحث کرد و خواست که اجازه بدهد تا حسابرس کشتی هم نظرش را بگوید.
بعد از این گفت‌و‌گو، بیشتر مجمع به حرف‌های تند دبیر علیه پولادگر و وزارت ورزش گذشت که معاون حمید سجادی، توانست به بخشی از آنها واکنش نشان بدهد اما به بخشی دیگر نه. بخشی از این گفت‌و‌گو به همان شکلی که در مجمع مطرح شده، در اینجا می‌آید تا در حال و هوای مجمع قرار بگیرید.
  دبیر: شما به گزارش حسابرس فدراسیون رأی نمی‌دهی؟
  پولادگر: شما توهین کردی و هر وقت دلتان می‌خواهد حرف می‌زنید. من واقعاً متأسفم.
دبیر: مگر شما بچه‌ای که این‌طور حرف می‌زنید؟
  دبیر: هر کجا لازم باشد آتش به اختیارم و هر کجا مقاومت غیر قانونی شود برای کشتی کار خودم را می‌کنم و نمی‌گذارم حق کشتی ضایع شود. فدراسیون کشتی زیرمجموعه وزارت ورزش است اما کشتی خیلی بزرگتر از ورزش ایران است. امروز باید شفاف‌سازی شود. من عددی نیستم اما حتماً هر وقت حس کنم حرف غیر کارشناسی و زور است جلوی آن می‌ایستم و به هر کجا که بشود کار را می‌کشم. ان‌شاءالله آقای پولادگر حرف‌هایش درباره بودجه کشتی را بزند و من هم جواب بدهم تا مردم بدانند آیا من حرف بی‌ربط می‌زنم؟ در این اوضاع کرونا دیدید کشتی چطور با مدال‌هایش در جهانی نروژ مردم را خوشحال کرد.
  پولادگر: فقط کار عمرانی می‌کنی
  پولادگر: تو باید بروی معاون عمرانی شوی چون فقط کار عمرانی می‌کنی.
  دبیر: بله اما آیا در بحث فنی کشتی در حال بازگشت به دوران خوب خود نیست؟ تا زیرساخت آماده نباشد مدال به‌دست نمی‌آید. باید آقای پولادگر بیاید کمپ‌ها و امکانات ما را ببیند. آقای وزیر ۲ بار آمد آقای نوبخت آمد اما ۶ ماه است آقای پولادگر را ندیدیم. می‌گویند لاکچری خرج می‌کنی. کدام لاکچری؟ اینکه برای کشتی بهترین امکانات را مهیا کردم لاکچری است؟ حسن یزدانی سرمایه ملی ماست باید از این بچه‌ها به بهترین شکل محافظت کنیم.
  دبیر: آقای پولادگر می‌گویی نگو اما وظیفه من است. نامه استخدام آموزش و پرورش ورزشکار من به دفتر شما آمده اما ۳ ماه کاری انجام نشد. اگر از اول سال پول ما را می‌دادند خیلی کارها می‌کردیم. من از جاهای دیگر پول آوردم تا کار را جلو ببرم. در بحث ساخت و ساز وقتی شرکت توسعه کاری نمی‌کند ما باید انجام دهیم نه اینکه ما را ۹ میلیارد بدهکار کنند. کارهایی شده که رؤسای فدراسیون‌های بعدی تا ۲۰ سال سالن‌ها دستشان است و عشقش را می‌کنند. برادر من، ما یک سوم بودجه‌مان را از وزارت می‌گیریم. اگر به امید وزارت بودیم که یک اعزام هم نمی‌توانستم انجام دهم. از اول سال ۳۱ میلیارد هزینه کردم فقط ۴ و نیم میلیارد دادید.
  دبیر: تکواندو، کاراته و وزنه‌برداری تاج سر ما اما جمعاً ۶ سهمیه المپیک گرفتند ولی فقط یک رشته من اندازه همه آنها سهمیه گرفت. بمیرم اگر شخصی چیزی بخواهم. آقای پولادگر خواهشم این است که بدانید آن ۷۰ میلیارد بحث دیگری است. شما یک سوم بودجه ما را داده‌اید. خب آقای سعیدی و صالحی امیری هم بودجه ما را قطع کنند. همین امسال بالای ۳۸ میلیارد خرج کرده‌ایم اما وزارت ورزش ۴ و نیم میلیارد به ما داده است. آقایان بیایید هزینه‌های اردوهای ما را بدهید من دستتان را هم می‌بوسم کار را دستتان بگیرید اما پیمان فخری شاهد است و گفت آقا ما نمی‌توانیم ۲ هفته هم از پس آن بربیاییم. هزینه‌ها همه شفاف است. اگر می‌خواهید بودجه ما را صفر کنید خب همین امروز فدراسیون کشتی را به وزارت نفت یا دفاع بدهید.
  دبیر: بگذارید گلایه‌هایم را بگویم. بله آقای بنا قهر کرد و رفت. به او گفتم تو گونی تو را می‌آورم سر تمرین! محمد بنا ۱۲ نفر را برد قزاقستان؛ بعد شما گفتید ۲ مربی برود. من حتماً به حرف شما گوش نمی‌دهم و یک مربی اضافه فرستادم. من نتوانستم ماساژور ببرم. من مقصرم. به شما گفتم من آتش به اختیارم. نمی‌دانم سیستم تکواندو و کاراته چطور است اما سیستم کشتی لاکتیک است و باید ماساژور باشد. من چطور باید در شورای برون مرزی که یک کدامشان شورت ورزشی هم نپوشیده این حرف‌ها را بگویم؟ بخدا اگر من نبودم، بنا، سوریان و درستکار تا حالا ۲۰ بار رفته بودند. آقای داورزنی رفیق خود شما مگر نرفت بازرسی جواب بدهد. من هم باید بروم دادگاه و بابت مصوبات غیرکارشناسی شورای برون مرزی حرف بزنم. من ریز هر کاری که می‌کنیم را به هیأت رئیسه می‌برم. من ۱۰ امضای هیأت رئیسه را برای صورت‌های مالی‌ام گرفتم. ۹ میلیارد جایزه قهرمانان ما در المپیک را به حساب ما واریز کردند اما من ۹۰۰ میلیون پول مالیات آن را دادم. ما یک تومان وزارت ورزش را ۱۰ تومان خرج می‌کنیم.
پولادگر: دبیر در حقم کم لطفی کرد
  پولادگر: دبیر در حق من خیلی کم لطفی کرد. از ساعت 7:30 دقیقه در جلسه بودم و یک لحظه تنفس نداشتم. الان هم ۲ ساعت صحبت کردید نه من کشش دارم ادامه بدهم نه شما. اولاً قطعاً کشتی ورزش اول ماست اما همه ورزش ایران نیست. قطعاً کشتی افتخارات زیادی کسب کرده اما من باید پاسخگوی ۴۸ رشته ورزشی که ۲۸ تای آن المپیکی است هم باشم. آقای دبیر گفت طلای المپیک فقط مدال است و آنها هم که طلای المپیک گرفتند از ما توقع دارند. در سیدنی کشتی یک طلا گرفت، وزنه‌برداری ۲ تا. در آتن کشتی اصلاً طلا نگرفت اما تکواندو ۲ طلا داشت. در لندن تعداد طلاهای وزنه‌برداری از کشتی هم بیشتر شد. در ریو وزنه‌برداری ۲ طلا گرفت اما کشتی یک طلا. نمی‌خواهم بگویم کشتی افتخار کسب نکرده اما رشته‌های دیگر هم توقع دارند. عدالت اصلی در جهان تعادل است. به خدا قسم، من هم دوست دارم ماشین اختصاصی داشته باشم تا ورزشکارانم در هیوندای ویژه بنشینند و بگویند و بخندند و به فرودگاه بروند اما بعضی هزینه‌ها غیر ضروری است.
  دبیر: این کمک‌های شما نیست. اگر من از بخش خصوصی می‌گیرم، شما ناراحت می‌شوید؟ ۶۵ درصد مدال‌های المپیک برای کشتی است.
  پولادگر: هر چه احترام می‌گذاریم و گوش می‌کنیم ایشان جدل می‌کند، متلک گفتن و نیش و کنایه زدن روش آقای دبیر است. یک ساعت شما حرف زدی الان گوش کن برادر! دبیر متخصص جدل است اما من این کارها را بلد نیستم.
  دبیر: حاجی طلبه بوده و تیکه می‌اندازد، من هم ملازاده نیستم.
پولادگر: ملاحظه کنید دائم تیکه می‌اندازد و جدل می‌کند.
  دبیر: شما ارتباطاتت با فدراسیون‌های دیگر خوب است و پول کشتی را تخس می‌کنید.
  پولادگر: کار من ارتباط با فدراسیون‌ها است. وقتی آشپزخانه‌ای می‌سازید که مدعی هستی حتی می‌توانی غذای بیرون را هم بدهی، این سلیقه شماست. آن روز جدل اتفاق افتاد و آقای دبیر همه را پشت تلفن کشاند.
دبیر: در ظاهر آدم متدینی هستی
  دبیر: واقعیت را بگو. همه گفتند کار شما تخلف است. تو یک جوری می‌گویی انگار کار من تخلف است. شما در ظاهر آدم متدینی هستی. راست را بگو.
  پولادگر: حالا در ظاهر متدین شده‌ام. اینکه این بودجه جداست را نمی‌دانم. بودجه‌ای که پارسال سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد ۳۷۰ میلیارد تومان بود.
  دبیر: قشنگ بگو برای قهرمانی.
  پولادگر: دبیر با داد گفت وقتی می‌گوید ۳۷۰ میلیارد فقط برای قهرمانی است. من بلدم با اینها بازی کنم من از جنس اینها هستم. بودجه وزارت ۲ یا ۳ هزار میلیارد است. اینها با شما می‌توانند این‌طور صحبت کنند.
  پولادگر: ایشان اجازه صحبت به من نمی‌دهد واقعاً متأسفم. هر کس آدابی دارد. من این‌طور نمی‌توانم صحبت کنم.
  دبیر: ‌داری دروغ می‌گویی. راست را بگو.
  پولادگر: من کی دروغ گفتم. عرض کردم ۳۷۰ میلیارد تومان بودجه قهرمانی بوده که ۸۵ درصد آن را به فدراسیون‌ها تخصیص دادیم که بیشتر از همه برای کشتی بوده است. این حرف زدن خیلی کم‌ لطفی است. من، امروز نماینده دولت هستم. این کم لطفی است که درباره دولت این‌طور صحبت شود. کشتی مازاد بر بودجه خودش را دریافت کرده هست.
  دبیر: به ما دادید؟ چرا بودجه ما را صفر کردید و ۷۰ میلیارد مجلس را پای خودتان می‌گذارید؟ اینکه بخش خصوصی به ما ماشین می‌دهد شما ناراحت شده‌اید؟ آقای پولادگر ما ۱۳۱ میلیارد پارسال بودجه‌مان بوده اما امسال آن را صفر کردید. این را توضیح بدهید. با کلمات بازی نکن! من بچه پایین شهرم و رک حرف می‌زنم. چرا بودجه من را به فدراسیون‌های دیگر می‌دهی؟ ما باید جلسه‌مان را در مجلس و وزارت بگذاریم. چرا بودجه ما را صفر کردید؟
  پولادگر: 5/4 میلیارد از اول سال گرفته‌اید که بیشتر از همه بوده.
  دبیر: شما از ۷۰ میلیارد، 5/4 میلیارد دادید بعد منت می‌گذارید؟ دست شما بود این را هم نمی‌دادید. چرا  بودجه من را صفر کردی. این را بگو با تبصره ۱۴ که کمک مجلس است کاری نداشته باش. این پول مازاد بر بودجه وزارت ورزش است. سیصد و خرده‌ای میلیارد مجلس مازاد بر بودجه وزارت ورزش به ورزش اختصاص داده چرا شما بودجه من را صفر کردید؟ شما فقط این را بگو چرا بودجه کشتی را صفر کرده‌ای؟
  پولادگر: پارسال ۳۷۰ میلیارد بودجه ما بود که آنچه محقق شد ۲۷۷ میلیارد تومان بود و کشتی صددرصد خود را گرفت و علاوه بر آن از کمیته و وزارت دریافتی داشته است. امسال بودجه‌ای که به کل فدراسیون‌ها داده‌اند ۲۷۷ میلیارد تومان است و ما همان ۸۵درصد پارسال هم نمی‌توانیم به فدراسیون‌ها بدهیم. امسال مجلس ۳۳۰ میلیارد به فدراسیون‌ها نیز اختصاص داد. فدراسیون‌های دیگر هم مشکل دارند آنها هم اعزام دارند و جمعیت مخاطب زیادی دارد. مثلاً تیراندازی که طلای المپیک را گرفته اصلاً در میان فدراسیون‌هایی که مجلس پول داده نیست. آیا من می‌توانم آن را نادیده بگیرم؟ فدراسیون‌هایی داریم که چند ماه است حتی حقوق پرسنل خود را نداده‌اند ما باید به اینها کمک کنیم.
  دبیر: ایشان جوری صحبت می‌کند که مجلس سر ورزش را بریده است. مجلس اگر بودجه را زیاد نکرده به جای آن ۳۳۰ میلیارد تومان از تبصره ۱۴ به ۲۳ رشته قهرمانی کمک کرده است.
پولادگر: این حرف‌ها، سفسطه کردن است
  پولادگر: تیر و کمان ما هم ۱۲ میلیارد بودجه گرفته اما یک ریال دیگر به او ندادیم. تکواندو هم همینطور.
  دبیر: آقای پولادگر جوی درست می‌کند که فدراسیون‌های دیگر موضع بگیرند. او ۲۱ سال با کشتی زاویه داشته است. کدام هیأت استانی مثل کشتی اعزام دارد؟ برادر من تیراندازی و تکواندو روی سر من و مخلصشان هم هستم. من می‌گویم خرج کشتی بالاست. من مثل تو نیستم بگویم ماساژور اعزام نشود. بر اساس هر شاخصی که تعریف کنید چه اعزام، چه مدال‌آوری، حق کشتی را بدهید. چرا مدال‌های المپیک را از اول بررسی نمی‌کنید تا مدال‌های کشتی را بشمارید. من آتش به اختیارم و برای حق کشتی محکم می‌ایستم. من را بردارید چرا که به من لطف می‌کنید.
  پولادگر: این حرف‌ها، سفسطه کردن است.
  دبیر: شما سفسطه کردی و معاون وزیر شدی.
  پولادگر: شما هر توهینی دلت
می‌خواهد می‌کنی.
  دبیر: شما با وزیر هماهنگ کردی که بودجه من را صفر کردی یا خودت گفتی؟ من به آقای وزیر هم گفتم. چی رو ضرب و تقسیم کردند که به بودجه ۷۰ برای کشتی رسیدند؟ من جایی هستم که فقیرترین‌ها کشتی می‌گیرند.
شما هیچ درکی از ورزش قهرمانی نداری.
  پولادگر: شما مدام توهین می‌کنی. (او در این هنگام، جلسه را ترک کرد.)
  دبیر: دوستان هیچ کس بلند نشود. چون او رفت من خودم ریاست جلسه را بر عهده می‌گیرم.
 


Page Generated in 0.0056 sec