printlogo


کد خبر: 248999تاریخ: 1401/4/5 00:00
واکنش پرتغالی‌ها به حضور مورایس در فوتبال ایران
از نقش ساپینتو تا جنگ با ساپینتو!

ژوزه مورایس دستیار سابق مورینیو به‌صورت رسمی سکان هدایت سپاهان را برعهده گرفت تا جانشین محرم نویدکیا شود. حضور مورایس در فوتبال ایران و روی نیمکت سپاهان با واکنش‌های جالبی از سوی رسانه‌های پرتغالی روبه‌رو شده است.
 
نقش ساپینتو در اننتخاب مورایس
سایت «noticiasaominuto» به نقش ریکاردو ساپینتو سرمربی جدید استقلال در انتخاب شدن مورایس روی نیمکت سپاهان پرداخت و نوشت: ریکاردو ساپینتو پیشنهاد سپاهان را برای مربیگری رد کرد و این امر باعث شد تا مسئولان باشگاه ایرانی به سوی مورایس سوق داده شوند.
ژوزه مورایس بعد از دوران مربیگری پرفراز و نشیب خود این بار ایران را برای ماجراجویی جدیدش انتخاب کرده. پاسخ منفی ساپینتو به سپاهان را می‌توان دلیل اصلی انتقال مورایس به ایران دانست.
ساپینتو هفته گذشته به‌صورت رسمی جانشین فرهاد مجیدی روی نیمکت استقلال شد. قرارداد مورایس با سپاهانی 3 ساله است.
 
جدال مورایس با ساپینتو
نشریه «اوجوگو» پرتغال روایت جالبی از این انتقال داشت و نوشت: ژوزه مورایس بعد از مربیگری در الهلال عربستان اکنون راهی ایران شده و هدایت سپاهان را برای مدت 3 سال برعهده گرفته است.
نکته جالب این است که مورایس در این فصل باید با ساپینتو هموطنش در لیگ ایران رقابت کند چرا که ساپینتو در این فصل هدایت استقلال تیم قهرمان لیگ ایران را برعهده دارد.
ساپینتوی پرتغالی هم با استقلال قراردادی یک ساله و به شرط تمدید برای سال دوم امضا کرد تا جانشین فرهاد مجیدی روی نیمکت آبی‌پوشان پایتخت شود.
 
مورایس به‌دنبال پنجمین قهرمانی با سپاهان
نشریه «observador» پرتغال در این زمینه نوشت: ژوزه مورایس که دستیار ژوزه مورینیو در اینترمیلان، چلسی و رئال مادرید بود، با سپاهان تیمی از لیگ برتر ایران قراردادی سه ساله امضا کرد. مورایس با 4 قهرمانی در کارنامه‌اش پا به ایران گذشته تا پنجمین عنوان قهرمانی‌اش را کسب کند. دستیار سابق مورینیو در قامت مربیگری دو بار قهرمان کره جنوبی در فصل‌های2019-‌2018 و 2020-2019 و قهرمان لیگ عربستان با الهلال در فصل2021‌-2020، علاوه بر این قهرمان سوپرجام عربستان سعودی در فصل 2015-2014 شده است.
مورایس در آخرین ماجراجویی‌اش در لیگ عربستان که برای مدت کوتاه 3 ماهه حضور داشت، موفق شد جام قهرمانی را در پایان فصل بالای سرش ببرد.
 
 


Page Generated in 0.0055 sec