printlogo


کد خبر: 248984تاریخ: 1401/4/5 00:00
می‌توانیم مثل کامرون شگفتی‌ساز جام‌جهانی باشیم
علیپور: به قهرمانی پرسپولیس خوشبینم

مصاحبه
ناصرقراگزلو    
علی علیپور مهاجم باشگاه ژیل ویسنته روزهای خوبی را در باشگاهش سپری می‌کند و به تیم‌ملی هم دعوت می‌شود؛ البته او رقابت سختی با مهاجمانی نظیر طارمی و آزمون دارد ولی کلاً اهل تلاش و رقابت است و به نتایج ایران در جام‌جهانی خوشبین. با او حدود نیم ساعت صحبت کردیم؛ از هر دری حرف زد. از تیم‌ملی و وضعیت باشگاهی خود تا لیگ ایران و پرسپولیس.
   
فصل قبل در لیگ پرتغال پنجم شدید. برای فصل پیش رو با تیم ژیل ویسنته چه جایگاهی را پیش‌بینی می‌کنی؟
 ژیل ویسنته فصل قبل به‌عنوان پنجمی دست یافت و سهمیه حضور در کنفرانس اروپا را کسب کرد. امسال هم من تا جایی که می‌دانم یک دروازه‌بان روسی جدید کرده و باشگاه در تلاش است تا نفرات خوب دیگری را هم به جمع بازیکنان اضافه کند تا با تیم قدرتمندتری نسبت به فصل قبل راهی مسابقات فصل آینده شویم. من هم بعد از اینکه تست‌های پزشکی‌ را خوب سپری کردم، با باشگاه دوساله قرارداد بستم و بزودی به پرتغال برمی‌گردم تا بهترین عملکرد را داشته باشم و خیلی آماده‌تر از تیم قبلی، خودم را در تیم‌ملی نشان.
با حضور سه قدرت سنتی باشگاهی پرتغال، فکر می‌کنی قادر باشید عنوانی بالاتر از پنجمی کسب کنید؟
 تیم‌های قدرتمندی در لیگ پرتغال حضور دارند؛ تیم‌هایی مانند پورتو، بفیکا و اسپورتینگ لیسبون و چند تیم دیگر که حتماً مبارزه و بازی در این لیگ را بسیار دشوار و حساس می‌سازد اما من و بقیه هم‌تیمی‌هایم برای حضور در فصل جدید از انگیزه‌ بالایی برخورداریم.
در اردوی آخر تیم‌ملی حضور داشتی... اوضاع را در اردوی قطر چطور دیدی؟
 اردوی قطر به صلاحدید کادر فنی برگزار شد و ما زیر نظر کادر فنی تمرین‌های خیلی خوبی برگزار کردیم. بازی مقابل الجزایر محک خوبی برای بازیکنان بود. البته اگر در اردوی قطر شرایط برای انجام دو بازی دیگر مهیا می‌شد، شرایط بهتری بوجود می‌آمد. اما اامیدوارم در اردوی بعدی شرایط بهتری بوجود ‌آید تا با قدرت بیشتر و با انجام بازی‌های تدارکاتی بیشتر، با شرایط بهتر و آمادگی بالاتر به جام جهانی برویم.
در بازی‌ مقابل الجزایر فرصت بازی به تو نرسید... از این موضوع ناراحت نیستی؟
  من تلاشم را انجام می‌دهم و بقیه مسائل به نظر کادر فنی بستگی دارد. به نظر کادر فنی احترام می‌گذارم و حضور در تیم ملی را برای خودم افتخار بزرگی می‌دانم و تلاش بیشتری انجام می‌دهم تا برای اردوی بعدی بیشتر خودم را نشان دهم.
حضور طارمی و سردار آزمون، کار را برای تو در تیم‌ملی دشوار نمی‌کند؟
 سه سال با طارمی در پرسپولیس بازی کردم و با سردار آزمون هم در تیم‌ملی نوجوانان و جوانان همبازی بودم؛ به همین دلیل دوستی و رفاقت خوبی با سردار و طارمی دارم. امیدوارم رقابت خیلی خوبی هم با دیگر مهاجمان تیم‌ملی داشته باشیم. من با تمرین خوب، تلاش می‌کنم تا جزو نفرات اعزامی به جام جهانی باشم.
رقابت با تیم‌هایی مانند انگلیس، ولز و امریکا شانس صعود برای تیم خودمان می‌بینی؟
 در فوتبال همه چیز امکانپذیر است و چیزی قابل پیش‌بینی نیست. قبلاً در تاریخ جام جهانی تیم‌های کوچکتری به لحاظ نام و آوازه حضور داشتند و موفق شدند تیم‌های بزرگ را شکست دهند؛ پس ما هم می‌توانیم به‌عنوان یکی از قدرت‌های اول آسیا در جام جهانی خودمان را نشان دهیم.
واقعاً به پیروزی مقابل انگلیس امیدواری؟
  انگلیس تیم خیلی خوبی است اما ما برای جام جهانی و حتی نشان دادن خودمان مقابل تیم‌های بزرگ خیلی امیدواریم. مثلاً یادم هست تیم ملی کامرون موفق شد آرژانتین یکی از مدعیان اصلی قهرمانی را در عین ناباوری شکست دهد.
جدا از کامرون در ادوار دیگر جام جهانی هم داشتیم که تیم‌های کم‌نام و نشان‌تر تیم‌های بزرگتری را شکست دادند بنابراین ما هم خیلی امیدواریم و شاید مقابل انگلیس کار بزرگی انجام دادیم.
واقعاً ما توان بردن انگلیس و صعود را داریم؟
 بچه‌ها خیلی انگیزه دارند و با تمام توان تلاش می‌کنند تا مقابل تیم‌های همگروه، حتی مقابل انگلیس با دست پر از زمین خارج شویم و شگفتی ساز جام باشیم و برای اولین‌بار به دور دوم جام جهانی هم صعود کنیم.
از تیم ملی جدا شویم و به پرسپولیس در ایران بپردازیم. شرایط پرسپولیس را چگونه ارزیابی می‌کنی؟
 پرسپولیس یارگیری خیلی خوبی در فصل نقل و انتقالات داشته و به نظرم از همه تیم‌ها بهتر در نقل و انتقالات ظاهر شده است؛ به همین دلیل امیدوارم پرسپولیس بازهم بتواند به نوعی قهرمانی‌های قبلی خودش را دوباره تکرار کند.
 


Page Generated in 0.0058 sec