printlogo


کد خبر: 248976تاریخ: 1401/4/5 00:00
خبر

سفارت به سرمربی و رئیس فدراسیون ویزا نداد
احتمال لغو سفر تیم ملی کاراته به امریکا

سفارت امریکا برای سید شهرام هروی، سرمربی تیم ملی کاراته و طباطبایی رئیس این فدراسیون برای حضور در بازی‌های جهانی کاراته در امریکا روادید صادر نکرد. اعضای تیم ملی کاراته ایران برای دریافت روادید سفر به بازی‌های جهانی در بیرمنگام امریکا، چندی پیش به سفارت امریکا در ارمنستان رفتند. شهرام هروی سرمربی تیم ملی کاراته، سیدحسن طباطبایی رئیس فدراسیون کاراته به همراه ذبیح‌الله پورشیب در وزن ۸۴- کیلوگرم، سجاد گنج‌زاده ۸۴+، بهمن عسگری ۷۵-، حمیده عباسعلی ۶۸+ و سارا بهمنیار در وزن ۵۵- کیلوگرم، به‌عنوان نمایندگان کاراته ایران در بازی‌های جهانی امریکا، برای دریافت روادید عازم ارمنستان شدند، اما سفارت امریکا در ارمنستان پس از مشاهده کارت پایان خدمت سربازی سرمربی تیم ملی، حتی از دریافت مدارک سیدشهرام هروی خودداری و به او اعلام کرد نمی‌توانیم برای شما کاری انجام دهیم. همچنین سفارت امریکا از دریافت مدارک سیدحسن طباطبایی رئیس فدراسیون کاراته نیز خودداری کرد تا او نیز موفق به ارائه مدارک جهت دریافت ویزا نشود.
پس از این اتفاق، فدراسیون کاراته اعتراض خود را به فدراسیون جهانی کاراته و مسئول برگزاری بازی‌های جهانی اعلام کرد اما تاکنون هیچ پاسخی دریافت نکرده تا اعزام تیم به امریکا در فاصله ۱۳ روز تا این بازی‌ها به اما و اگر کشیده شود. البته ویزای ورزشکاران ایران نیز هنوز صادر نشده و با این شرایط مشخص نیست تیم‌های ملی عازم امریکا می‌شوند یا خیر؟!این شرایط در حالی برای ملی‌پوشان کاراته به وجود آمده که از المپیک توکیو تا امروز شرایط برای ملی‌پوشان کاراته سخت شده و امکان حضور در رویدادهای جهانی وجود نداشته است. بنابراین حضور در مسابقات امریکا می‌توانست انگیزه خوبی برای ملی‌پوشان کاراته باشد. مسابقات ورلد گیمز یا بازی‌های جهانی کاراته ۲۰۲۲، ۱۷ و ۱۸ تیرماه در بیرمنگام امریکا برگزار می‌شود.

ضرب و شتم ورزشکار توسط مربی تیم ملی؟
فدراسیون دوچرخه سواری وعده کمیته انضباطی داد

پدر رضا رشنو، یکی از رکابزنان سرعتی ایران اعلام کرده که محمود پراش، مربی تیم ملی با فرزندش درگیر شده و او را مورد ضرب و شتم قرار داده است. گلایه پدر رشنو این بود که فدراسیون هم واکنشی به این موضوع نشان نداده است. او گفت که شکایت هم کرده‌اند اما فدراسیون هیچ موضعی نگرفته است. بعد از مصاحبه‌ای که در این رابطه انجام شد، بالاخره فدراسیون اظهارنظر کوتاهی انجام داد. رسول هاشم کندی، سرپرست فدراسیون دوچرخه‌سواری در این رابطه گفت:«با توجه به اینکه این اتفاق در آستانه مسابقات قهرمانی آسیا رخ داد، به دلیل حساسیت قهرمانی آسیا و برای  جلوگیری از هر گونه حاشیه، مصلحت‌اندیشی کردیم و در جلسه‌ای به صورت مقطعی قضیه را حل و فصل کردیم. اکنون که دوباره این بحث مطرح شده است، باید در کمیته انضباطی مورد بررسی قرار گیرد.»

برد شاگردان عطایی مقابل کانادا
پایان هفته دوم با دو برد و دو باخت

تیم ملی ایران هفته دوم لیگ ملت‌ها را با شکست مقابل بلغارستان و برزیل و پیروزی برابر امریکا و کانادا به پایان رساند.
تیم ملی والیبال ایران در آخرین دیدار خود از هفته دوم رقابت‌های لیگ ملت‌ها از ساعت ۱۵ شنبه (چهارم تیرماه) به مصاف کانادا رفت و با حساب سه بر صفر (۲۵ بر ۲۱، ۲۷ بر ۲۵ و25 بر۱۸ ) پیروز شد.
دقایق ابتدایی ست اول پایاپای پیش رفت اما کم کم ملی‌پوشان ایران جلو افتادند و در ادامه برتری خود را حفظ کردند و ست را ۲۵ بر ۲۱ پیروز شدند. رقابت در ست دوم نزدیک‌تر دنبال شد تا اینکه کانادا ۱۲ بر ۱۰ از ایران پیش افتاد و اولین وقت استراحت فنی را گرفت. کانادا در امتیاز ۲۴ بازی را به تساوی کشاند تا بهروز عطایی، سرمربی تیم ایران درخواست وقت استراحت کند. در حالی که ایران ۲۵ بر ۲۴ پیش بود رالی ۳۱ ثانیه‌ای بین دو تیم شکل گرفت که امتیاز آن به کانادا رسید. البته این ست در نهایت ۲۷ بر ۲۵ به سود ایران تمام شد. ست سوم تا امتیاز ۷ برابر پیش رفت اما درخشش امیرحسین اسفندیار باعث شد که ایران سه امتیاز از حریف خود پیش بیفتد. این اختلاف امتیاز در ادامه بیشتر شد و در نهایت ایران ۲۵ بر ۱۸ به پیروزی رسید.
مهدی جلوه، امیررضا سرلک، امیرحسین اسفندیار، میلاد عبادی‌پور، محمدطاهر وادی، امین اسماعیل‌نژاد و محمدرضا حضرت‌پور ترکیب ابتدایی تیم ایران در این دیدار بود.


 


Page Generated in 0.0058 sec